Geen bijensterfte of verdwijnziekte

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:
Re: Geen bijensterfte of verdwijnziekte

Bericht door m.kolsters. » ma 19 apr 2010, 22:46

Even een kort stukje uit de krant,Bioloog en bijendeskundige Tjeerd Blacquiere van Wageningen Universiteit weet dat hij bij alle imkers niet populair is.
Hij steld immers dat zij als hobbyisten te weinig aandacht besteden aan de bestijding van varoamijt,volgens hemde hooft oorzaak van de bijensterfte die de bijenwereld al jaren in zijn greep houd.
Imkers moeten hun volken al begin Augustus, voordat de winterbijen geboren worden, varoamijtvrij hebben.
Dat beseffen de imkers niet, en als ze dat niet doen, leggen de bijen in de periode van october tot april massaal het lootje.

Maar dat we dat doen begrijpt hij niet, en dat er toch bijen sterven ook niet.

Tinus Kolsters
't Bakhuis

Thijs Corporaal
Berichten:106
Lid geworden op:zo 03 aug 2008, 15:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Geen bijensterfte of verdwijnziekte

Bericht door Thijs Corporaal » ma 19 apr 2010, 23:23

Hoi Mede imkers,De Honingbij kan blijven zoemen... het kranteknipsel nou 2 pagina's zoals Tinus Schrijft staat ook in de stentor van zaterdag En wij moeten niet luisteren naar de Cluboudsten terwijl die vaak van toeten noch blazen weten staat er in.Nee er moet nog maar een nieuwestichting komen met voorzitter Jaap Molenaar van de petitie Stop de bijensterfte als dit zo is ruim dan de imkers op zij zijn de schuldigen.nee opsturen van materiaal cq bijen uit de kasten van verdwenen volken ik weet niet waar ik die dan vandaan moet halen.Ik heb mijn volken met verschillende middelen behandeld en toch verdwenen Ik zal proberen dit kranten bericht in een bestandje op te slaan als er dan imkers zijn die het ook willen lezen wij het dan doorstuuren,moet even op mijn Dochters raat wachten...Hulp.....
Groeten Thijs

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Geen bijensterfte of verdwijnziekte

Bericht door m.kolsters. » do 22 apr 2010, 12:19

Dank zij imkers zijn er nog bijen,het krante artikel van vandaag.

Bij deze moet ik Jan Beekmans (ex voorzitter ZLTO) bedanken voor het stuk dat hij lied plaatsen over hoe het wel is, nu kan ieder die de krand leest het tegen deel lezen.
Hoe we met de Ambrosiushoeven in Hilvarenbeek zijn verlopen.
En niet de imker de schuldige is maar ministerie de geld kraan heeft dicht gedraaid.



Tinus Kolsters
't Bakhuis

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:

Re: Geen bijensterfte of verdwijnziekte

Bericht door AndreasH » do 22 apr 2010, 13:39

Welk artikel is het trouwens?? Welke krant??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten