Maandblad Belgie

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Gerard van Gastel
Berichten:440
Lid geworden op:wo 09 jun 2004, 13:49
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: Maandblad Belgie

Bericht door Gerard van Gastel » do 29 nov 2007, 14:04

Graag nog een kleine opmerking, als hoofdredacteur doe ik het echt uit intresse en liefde voor de bijen,avonden, week-ends enz..., mijn vergoeding:0.00€
Petje af, Francis!

Jozef Maier
Berichten:139
Lid geworden op:za 17 feb 2007, 22:46
Imker sinds:1982
Aantal volken:24
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Maandblad Belgie

Bericht door Jozef Maier » do 29 nov 2007, 14:05

Francis schreef:
Beste Vrienden.
Het maandblad moet inderdaad terug bijgedrukt worden.
Spijtig geoeg is er bij de verzending vanuit de drukkerij een groot gedeelte verloren gegaan,tot op heden weet niemand nog niet waar naartoe.
Vandaar de beslissing om bij te drukken.
Graag nog een kleine opmerking, als hoofdredacteur doe ik het echt uit intresse en liefde voor de bijen,avonden, week-ends enz..., mijn vergoeding:0.00€

Met vriendelijke groeten
Francis Joly
Hoofdredacteur Kon. Vib.
Beste Francis, dat is ten minste een goede ingesteltheid, proficiat.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Maandblad Belgie

Bericht door maartenkleijne » do 29 nov 2007, 16:53

je doet je naam eer aan Francis, ik word tenminste wel 'joly' van jou.

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Maandblad Belgie

Bericht door m.kolsters. » vr 30 nov 2007, 20:04

Hallo imkers ik heb het gevoel dat we in januari het nummer toch nog gaan ontvangen, als er nog meer liefhebers voor dit bedrag werken blijft de bijenclub wel bestaan.Groetjes.

Tinus Kolsters
't Bakhuis

Hugo
Berichten:366
Lid geworden op:zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: Maandblad Belgie

Bericht door Hugo » zo 02 dec 2007, 16:42

Jozef Maier schreef: Dat is waarschijnlijk sinds dat iedereen betaald moet worden voor zijn diensten.V roeger waren er nog idealisten die wat belangenloos deden voor hun vereniging. Nu zijn het hobbyisten die voor alles en nog wat betaald dienen te worden. Allemaal onder het mom van de liefde voor de bij.
Beste Erik-Jozef,

Hoe weet U dat allemaal zo goed, en wat doet U zelf BELANGELOOS voor de imkers in uw omgeving ?

Zelf geef ik reeds 15 jaar een lokaal imkersblaadje uit (4 x 32 A5-jes per jaar). Ik zoek 90% van de artikels zelf bijeen, schrijf en/of vertaal deze artikels zelf (of plagieer ze stilletjes - STEEDS met bronvermelding), zoek naar aangepaste illustraties, grappen en grollen. Ik tik de teksten zelf in en verzorg de lay-out van dit boekje op mijn zelfbetaalde PC, ik stuur het boekje naar een copycenter via mijn eigen DURE internetaansluiting, haal de kopies af met mijn eigen auto die hele DURE benzine verbruikt, kleef de adresbandjes en breng de tijdschriftjes dan zelf naar het postkantoor (en - dit geheel terzijde - dikwijls heb ik ook nog de indruk dat ik de enige ben die dit "boekske" leest, ... naast mijn echtgenote die niet zonder enige zachte dwang van mijnentwege mijn schrijfsel naleest en corrigeert).

Daarnaast ben ik ook nog penningmeester van deze imkervereniging zodat ik op de maandvergaderingen nog nauwelijks de tijd heb om een praatje te maken met mijn collega-imkers. Dat gebeurt dan maar met enkele die-hards tot een "kot in de nacht" in één of andere duistere kroeg waar het bier ook weeral zoveel duurder is als in onze vergaderzaal :-( .

De enige manier waarop ik met dit werk 1 cent zou kunnen verdienen, is er met de kas vandoor gaan en onderduiken in Zuid-Amerika (alwaar ik gezien het beperkte financiële vermogen van onze imkergilde al vlug aan de grond zou zitten).

Enfin, al deze flauwe kul om U te zeggen dat er nog WEL een respectabel aantal mensen rondlopen die het grootste deel van hun vrije tijd BELANGELOOS investeren in de imkerij in België en wijde omgeving. Denk o.a. maar eens aan de recente organisatie v/d week v/d Bloem en de Bij.

Ik hoop dat U begrijpt dat ik mij terdege in mijn wiek geschoten en op de pik getrapt voel door Uw bovenstaande bewering.


mvg,

Hugo (1/2 bij, die de kas nog maar eens zal natellen ...)

ps. zie ook http://users.edpnet.be/htho/boekje/Boekske.htm


Nobodies prefetc

Gebruikersavatar
Gerard van Gastel
Berichten:440
Lid geworden op:wo 09 jun 2004, 13:49
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Maandblad Belgie

Bericht door Gerard van Gastel » zo 02 dec 2007, 17:22

Ik hoop dat U begrijpt dat ik mij terdege in mijn wiek geschoten en op de pik getrapt voel door Uw bovenstaande bewering.
Nou en of Hugo!
Ik zou me ook behoorlijk in het kruis getast voelen met zulke beweringen!

de vos roger
Berichten:1783
Lid geworden op:wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie:Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Maandblad Belgie

Bericht door de vos roger » zo 02 dec 2007, 17:45

Hugo,ik heb ook uw boekske nu gelezen,dus we zijn zeker al met drie[:)]
Ja iemand die niet in een (actief)bestuur van een vereniging zit weet soms niet wat (gratis)werk er allemaal mee gemoeid is.
Ik heb me geëngageerd als verantwoordelijke voor de plaatselijke bijencursus.Dat zijn 9 zondagvoormiddagen van 7u tot 13u dat ik daar mee bezig ben alhoewel de cursus maar van 9 tot 12u is.
Ik heb vandaag ook eens sint-niklaas gespeeld en hun allemaal drie sporkenboompjes bezorgd .23cursisten x3= 69 boompjes die ook allemaal moeten uitgedaan en ingepakt worden.
Maar je hoort mij niet klagen hoor,ik doe dit alles met veel liefde voor onze bijen en de nieuwkomen imkers. [;)]
groetjes

roger

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Maandblad Belgie

Bericht door Hans van der Post. » ma 03 dec 2007, 11:18

Dit forum is niet om mensen te bewieroken of af te branden - brand allebei - [:)], maar om kennis uit te wisselen over het houden van bijen en alles wat daar direct mee te maken heeft.
Zoals ook hier is alles gezegd rond een van de Belgsiche bladen.
Dus ik sluit dit onderwerp.

Hans

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten