bijenhuis

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
HeHo
Berichten:422
Lid geworden op:ma 01 feb 2010, 09:53
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: bijenhuis - ramen

Bericht door HeHo » vr 18 dec 2015, 17:56

Hans van der Post. schreef:Inderdaad een "halve" zaagsneede van 1 mm diep. Een goed idee je kunt dan de kunstraat borgen zodat als deze niet onmiddellijk wordt uitgebouwd niet kan omklappen. Ter informatie gebruik 4 horizontale draden bij een standaard simplex-broedkamerraam.
Bij mijn duhoka raam zijn dit vijf horizontale draden.
Als de bovendraad hoog genoeg (1,5 cm) zit klappen ze ook niet om.
ik zie liever dat het kunstraat iets vrij van het hout is zodat het kan uitzetten.

Groetjes Henk

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: bijenhuis - ramen

Bericht door Hans van der Post. » vr 18 dec 2015, 21:07

HoHo Henk ik zie ook graag de kunstraat vrij van de onderlat! De eerste draad zit bij mij zodanig dat ik met een gaatjes prikker de oogjes kan schoonmaken. En er blijft dus bijna twee cm kunstraat over die soms omklapt. Daarom vind ik het een goed idee van die 1 mm "zaagsnede". :be2:
!Hans.

Gebruikersavatar
FrancA
Berichten:1347
Lid geworden op:di 11 jun 2013, 15:15
Imker sinds:2013
Aantal volken:3
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: bijenhuis

Bericht door FrancA » zo 20 dec 2015, 10:10

A.A. Staals schreef:
FrancA schreef:Afgelopen zomer ben ik er nog geweest.
Vroeger was het er gezellig en kon je er heerlijk rondneuzen en er nog wel eens voordelige, leuke en praktische dingen vinden en aanschaffen :)
Lid geworden op: 11 Jun 2013
Imker sinds: bijenhouder '13
Ik wist niet dat vroeger zo lang geleden is. :lol:

ad staals
:)

Ook niet-leden en niet-bijenhouders waren tientallen jaren geleden al welkom in het bijenhuis..
Met honing- en bijen(was)artikelen had ik toen wel wat, met bijen nog weinig, behalve dan een broer die bioloog is en daarnaast al jaren bijenhouder met een stuk of 10 bijenvolken bij zijn landelijk gelegen stulpje.
Hij heeft mij toentertijd al veel laten zien en verteld over bijenhouden.
Ik herinner mij ook dat hij en ik rond 1980 een zwermend volk uit een boompje in een korf hebben geschud.

Dat was nog voor de komst van Varroa in Nederland en lang voordat jij lid werd :lol:

Een beetje je fantasie gebruiken Ad ;)

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: bijenhuis

Bericht door Wim Joosten » ma 21 dec 2015, 08:19

Onderstaand bericht is afgelopen zaterdag verstuurd:

Geachte secretarissen,

Begin november hebben we u geïnformeerd over de non actief stelling van onze manager van het Bijenhuis, Jeroen Vorstman.

Deze non actief stelling is achteraf onterecht gebleken. De kantonrechter heeft namelijk in haar vonnis bepaald dat de NBV zonder een redelijke en voldoende zwaarwegende grond tot de non actief stelling is overgegaan.

De NBV begrijpt dat het aan haar is de vertrouwensrelatie met de heer Vorstman te herstellen en zal zich hier volledig voor inzetten.

We vertrouwen erop dat we met onze inspanningen kunnen bereiken dat we samen de toekomst weer met vertrouwen tegemoet kunnen zien.

De heer Vorstman heeft dan ook zijn gebruikelijke werkzaamheden inmiddels hervat.

Met vriendelijke groet,

het hoofdbestuur van de NBV:

W. Schouwstra, bestuurssecretaris




Reacties via:

Gerda C. Bogaards-de Graaf, bureausecretaris

Nederlandse Bijenhoudersvereniging

Grintweg 273, 6704 AP Wageningen

t: 0317 422422

f: 0317 424180

www.bijenhouders.nl
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
FrancA
Berichten:1347
Lid geworden op:di 11 jun 2013, 15:15
Imker sinds:2013
Aantal volken:3
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: bijenhuis

Bericht door FrancA » ma 21 dec 2015, 11:48

Waarom de 'Bijenhuis - ramen'-topic in de topic 'Bijenhuis' is geplaatst/verweven???
Het betreft toch echt 2 heel erg verschillende onderwerpen!

Blijf ik toch ook de (ijdele?) hoop koesteren dat het Bijenhuis weer eens wat klantvriendelijker en gezelliger ingericht gaat worden in de nabije toekomst.
Maar of dat gaat lukken met dezelfde manager?

Ik heb al verschillende malen meegemaakt dat een bedrijf door invoering van 'koude efficientie' door een zichzelf overschattende en iets te nuchtere en wat gevoelsarme manager spoedig op de fles ging..

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten