Bijen te kort

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
bee-tree
Berichten: 3493
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Bijen te kort

Bericht door bee-tree »

Goede morgen tesamen, hier volgt het eerste concept van een brief aan onze (?) Bijenmakelaar.

Geachte ? allereerst gefeliciteerd met uw benoeming .
Ik denk dat ik namens veel imkers me tot u richt om mijn bezorgdheid uit te spreken over het tanend aantal
gezonde bijenvolken dat voldoende sterk is om het noodzakelijke bestuivingswerk te verrichten
in de fruit- en groenteteelt, de akkerbouw, de zaadteeltbedrijven en de sierbessenteelt,
Er zijn gemeenten die een convenant met hun plaatselijke imkersvereniging hebben gesloten om het drachtgebied
voor de bijen te verbeteren door middel van nieuwe aanplant van zogenaamde bijenbomen , struiken en kruiden.
Wellicht bent u bereid een gesprek te hebben met het bestuur van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten
om de mogelijkheden onder de aandacht te brengen, hoe het openbaar groen meer functies kan krijgen.
Veel besdragende struiken met hun rode en gele en witte en paarse en oranje bessen, vrolijken in de winter-
maanden het straatbeeld op, wanneer de bijen in de zomer de gelegenheid hebben gehad hun bestuivingswerk te
verrichten . Veel imkers hebben echter de ervaring dat ze te weinig gehoor vinden bij het ambtelijk apparaat.
Er is van hogerhand hulp nodig om een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen bij de, de gemeenschap ten dienste
verplichte, gemeentelijke overheid. Gaarne ben ik bereid mijn verzoek toe te lichten met de hulp van mede-imkers.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten