Wat deed je vandaag 2016.

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten:165
Lid geworden op:do 12 nov 2015, 20:41
Imker sinds:2015
Aantal volken:8
Bijenras(sen):bastaard, carnica
Locatie:Westmaas
Contacteer:
Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door Matthijs » za 16 jul 2016, 22:29

Vandaag alle kasten doorgegaan. Inmiddels staan er 8 :) 1 aflegger is mislukt. Koningin weg en hier en daar een eitje. Werksters aan de leg. Terug gezet op 3 ramen en zomaar benieuwd hoelang zo'n volk nu nog blijft leven. Bijen zijn al oud. 1 kastje wat gaan voeren om de bouw te stimuleren. Wordt toch nog redelijk wat nectar gehaald. Hoor de grootste kast met 3 hk nu volop ventileren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Dutchman
Berichten:8
Lid geworden op:do 14 jul 2016, 17:36
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door Dutchman » ma 18 jul 2016, 16:39

Jaap v.Popering schreef:
Dutchman schreef:
Het is niet zo dat ik bijen zoek,.
Dan zou ik dat maar gaan doen .
Wanneer ik bijen wil fotograferen in een gewas waarvan ik zeker weet dat zij in foerageren , moet ik zelfs nog zoeken .
Een tip.....Ga in een gewas vijf minuten stil staan , en kijk enkele meters van je af het gewas in , zij verwijderen zich van mensen .
Laat maar :? Volgens mij valt het kwartje hier niet :x

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door Jaap v.Popering » ma 18 jul 2016, 19:15

Dutchman schreef:
Laat maar :? Volgens mij valt het kwartje hier niet :x
Het kwartje is wel gevallen ....maar wij houden van de waarheid .

tomer
Berichten:1747
Lid geworden op:di 27 okt 2015, 20:20
Imker sinds:2015
Aantal volken:25
Bijenras(sen):Carnica bastaarden op Dadant
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door tomer » ma 18 jul 2016, 23:21

of misschien experimenteert de overheid bij u in de buurt, waardoor er daar minder bijen, hommels en vlinders te zien zijn...

Dutchman
Berichten:8
Lid geworden op:do 14 jul 2016, 17:36
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door Dutchman » wo 20 jul 2016, 17:49

Jaap v.Popering schreef:
Dutchman schreef:
Laat maar :? Volgens mij valt het kwartje hier niet :x
Het kwartje is wel gevallen ....maar wij houden van de waarheid .
Als je van de waarheid houd dan steek je je kop niet in 't zand :wink: Ik doe aan waarheidsvinding en ik heb ondervonden dat de overheid daar niet zo blij mee is.

Dutchman
Berichten:8
Lid geworden op:do 14 jul 2016, 17:36
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door Dutchman » wo 20 jul 2016, 17:51

tomer schreef:of misschien experimenteert de overheid bij u in de buurt, waardoor er daar minder bijen, hommels en vlinders te zien zijn...
Dat de overheid experimenteert dat staat vast. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die dit inzien. Oók is bekend waarmee de overheid experimenteert. Vandaar dus dat ik hier een balletje opgooide of jullie als imkers de laatste jaren een verandering constateren.

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten:1675
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1977
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door Kroese » wo 20 jul 2016, 21:09

gisteren de uitlaten gelegd, vandaag Linde slingeren.
Binnen was het redelijk koel, buiten 35 graden in de schaduw op de thermometer.

Nu vanavond 21 uur hangen de bijen buiten de kast.
Minder ruimte door het afnemen van een deel van de HK's
Ondanks 2 vlieggaten en vol bodemgaas is het binnen nog te warm (of veel te veel bijen?)
20160720_205132.jpg

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door Hans van der Post. » wo 20 jul 2016, 22:17

Dutchman schreef:
tomer schreef:of misschien experimenteert de overheid bij u in de buurt, waardoor er daar minder bijen, hommels en vlinders te zien zijn...
Dat de overheid experimenteert dat staat vast. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die dit inzien. Oók is bekend waarmee de overheid experimenteert. Vandaar dus dat ik hier een balletje opgooide of jullie als imkers de laatste jaren een verandering constateren.

Dutchie vertel eens wat wil je nu hier de matten uitkloppen? Vraag me af of je wel imker bent. Je profiel is bijzonder duister. Eigenlijk horen jou opmerkingen in de rubriek Kroegverhalen thuis.
!Hans.

imker Marinus
Berichten:407
Lid geworden op:ma 15 jul 2013, 10:18
Imker sinds:2013
Aantal volken:13
Bijenras(sen):Buckfast (P, F1)
Locatie:Monster
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door imker Marinus » wo 20 jul 2016, 22:59

Hans van der Post. schreef:Dutchie vertel eens wat wil je nu hier de matten uitkloppen? Vraag me af of je wel imker bent. Je profiel is bijzonder duister. Eigenlijk horen jou opmerkingen in de rubriek Kroegverhalen thuis.
Mee eens, geen idee wat imkers nou hebben aan die vage complottheorie.

bee-tree
Berichten:3493
Lid geworden op:za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds:1965
Aantal volken:30
Bijenras(sen):Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door bee-tree » wo 20 jul 2016, 23:54

Het Tropenrooster pakte vanmorgen verkeerd voor me uit.
Om 05.30 opgestaan om 7 km bij me vandaan in de bijen te werken bij 16 C.en niet bij 32 C. of meer.
Om 06.30 op pad in de voormalige rolstoelwagen. Verblind door de laagstaande zon.
............. Bijna schampte ik een dikke eik in Wedde.
Om 07.00 met de auto muurvast komen te zitten in een diepe bouwvoor
.............tussen Phaceliaveld en smalle veldweg,
.............doordat ik fatsoenshalve te ver uitweek voor een vroege wandelaar met twee grote honden.
Om 07.15 hulp gezocht op de vouwfiets die ik altijd voor de zekerheid bij me heb voor 't geval
............dat ik strand.
Om 7.30 vond ik op 1 km afstand een particulier hoveniersbedrijf.
............ Vader en zoon Houwen waren al aan het werk volgens 'n eigen tropenrooster.
............ De zoon stond klaar met z'n pickup. Hij moest wel eerst even langs het Kerkhof
............van Wedde. Binnen 'n kwartier zou hij me lostrekken. Hij hield zich aan z'n woord.
............Toen hij me de knip zag trekken zei hij "Geef m'n moeder maar een paar potten honing.
............Daar houdt ze van." Wat sympathiek van haar zoon.
............Ik ben de firma Houwen eeuwig dankbaar dat ze me zo gauw bevrijd heeft. Ik vreesde
............namelijk een zonnesteek te krijgen, zoals lopers en kijkers tijdens de 4-daagse
............van Nijmegen....1200 deelnemers zijn op deze tropische woensdag uitgevallen.
Om 08.00 kon ik m'n werk gaan doen; een uur later dan gepland volgens het tropenrooster.
............Ik heb 2 vegers overgehangen vanuit zesraamskastjes naar tienraamskasten.
............Verder heb ik 'n koningin ingevoerd in een volk op een bijzondere manier. Vertel ik later.
Om 09.00 een stuk gras gemaaid bij een recreatiewoning waar ik ook wel eens volken mag plaatsen.
Om 10.00 uur zonwering aangebracht bij kasten die nog aan de rand van het koolzaadveld staan en
............de hele dag de zon op zich krijgen. Ik heb de zinken daken bedekt met snoeihout en blad.
............De volken moeten NIET te veel energie verspelen met ventileren.
Om 11.30 uur bekaf en bezweet thuis. Het was inmiddels 30 graden en later 32 in de schaduw. Zj. :b10: .

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten