Wordt dit ook in Nederland gedaan?

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:
Re: Wordt dit ook in Nederland gedaan?

Bericht door AndreasH » zo 22 nov 2009, 16:13

(APENSTAART)gerard,

Ik heb geen kosten aan de potjes. Ik doe het gewoon als volgt: De buren, de kinderen van de JNW en noem maar op heb ik gevraagd om de potten met metalen deksels te bewaren. Als het deksels zijn waar helemaal niks op staat dan is dat des te beter. Een pot waar de mayonese inzit bijvoorbeeld.

Vervolgens gaat er een etiket overheen zodat niet te zien is wat het voor pot is. En als je die potten en deksels goed schoonmaakt dan is er niks aan de hand en kost het je geen drol :-)

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Wordt dit ook in Nederland gedaan?

Bericht door Jeroenvt » zo 22 nov 2009, 16:51

Kwee nie. Maar die binnenkanten van de deksels zijn van een zacht kunststof. De deksels vervang ik dus sowieso. Glas kan je wel goed reinigen. En deksels kosten ongeveer 6 cent.

Ik was trouwens zo uitverkocht via de winkel van de zorgboerderij hier in het dorp. Daar verkopen ze zelfgemaakte artikelen, zelfverbouwde groente in combinatie met natuurvoeding en was er voor mijn honing ook nog wel wat ruimte. Ik had 60 potjes die in anderhalve maand weg waren en er is nog steeds vraag.

--
Mvg Jeroen van Tol
http://www.bijentuin.nl
http://www.imkervereniging-zuidflevoland.nl/

Gebruikersavatar
willem
Berichten:731
Lid geworden op:di 18 feb 2003, 21:23
Locatie:Hilversum
Contacteer:

Re: Wordt dit ook in Nederland gedaan?

Bericht door willem » zo 22 nov 2009, 17:36

AndreasH schreef:Als het deksels zijn waar helemaal niks op staat dan is dat des te beter.
Als er wel wat opstaat is het knudde en zoals Jeroen al opmerkte gewoon nieuwe deksels gebruiken.
Een pot waar de mayonese inzit bijvoorbeeld.
Vervolgens gaat er een etiket overheen zodat niet te zien is wat het voor pot is.

Je zou die mayonese er uit kunnen halen [:)] (aanbevolen) en het oude etiket verwijderen.
Groeten, Willem

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:

Re: Wordt dit ook in Nederland gedaan?

Bericht door AndreasH » zo 22 nov 2009, 18:16

(APENSTAART)willem,

Uiteraard lege potten :-) Die mayo mogen ze zelf opeten :D

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: Wordt dit ook in Nederland gedaan?

Bericht door Jaap v.Popering » zo 22 nov 2009, 19:06

AndreasH schreef:
Ik doe het gewoon als volgt: De buren, de kinderen van de JNW en noem maar op heb ik gevraagd om de potten met metalen deksels te bewaren. Als het deksels zijn waar helemaal niks op staat dan is dat des te beter. Een pot waar de mayonese inzit bijvoorbeeld.

Vervolgens gaat er een etiket overheen zodat niet te zien is wat het voor pot is. En als je die potten en deksels goed schoonmaakt dan is er niks aan de hand en kost het je geen drol :-)


Zo dacht ik er jaren geleden ook over , tot de eerste braderie waar ik op stond , en ik de mensen hoorde smoezen over die gebruikte potjes, en geen honing kochten.

Sindsdien gebruik ik twee soorten potten , Honing een Hak potjes alles met een nieuw deksel en eigen etiket. en ... met succes[:)]

Jaap v P

Gebruikersavatar
Ati
Berichten:201
Lid geworden op:vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds:2003
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Wordt dit ook in Nederland gedaan?

Bericht door Ati » zo 29 nov 2009, 09:41

Je kunt niet ieder glazen potje gebruiken. Sommige geuren krijg je er met schoonmaken niet uit (van augurken bijvoorbeeld. Mayonaisepotten zou ik om die reden ook niet gebruiken).
Ik hergebruik alleen HAK-potten waar bijvoorbeeld appelmoes in heeft gezeten. En ik draai er nieuwe dekseltjes op, want oude dekseltjes kunnen vervormd zijn en niet meer goed sluiten.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Wordt dit ook in Nederland gedaan?

Bericht door Bart de Coo » zo 29 nov 2009, 19:16

Aan de andere kant kunnen klanten ook ongelooflijk zeuren. Ik bezit zelf een flinke doos vol dekseltjes van conservenfabriek Baltussen in Driel (Gld). Dat zijn van die 'klikdekseltjes' voor op Hak-potjes. Je kookt bijvoorbeeld stoofperen gaar, giet ze kokend heet in een Hak-potje, draait er een klikdeksel op, et voila, de boel trekt vacuum en het dekseltje klikt naar binnen. Zodra je hem opendraait zegt ie 'klik'. Dan weet de consument dat de inhoud niet bedorven is.

Maar nu gebruik ik die dekseltjes altijd voor mijn Hak-potjes met honing. Gaan klanten zitten jammeren dat dat dekseltje geen klik zegt. Alsof ik mijn honing kokend heet afvul. Kun je dat weer met je gezicht in de plooi en engelstjesgeduld gaan staan uitleggen.

Zucht.


Bart

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:

Re: Wordt dit ook in Nederland gedaan?

Bericht door AndreasH » zo 29 nov 2009, 23:47

Maak het jezelf makkelijk en geef er een A4-tje bij met daarin de uitleg waarom het ding niet klikt :-) Of hang het bij je stalletje waar je staat oid?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten