Kamervragen PvdD over bijensterfte

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Kamervragen PvdD over bijensterfte

Bericht door Bart de Coo » do 14 mei 2009, 10:21

Dat ziet eruit als een nobele daad van de PvdD.

Toch vertrouw ik die partij niet. Eens in de zoveel tijd lijkt de PvdD een nieuw slachtoffer te vinden. Daar richten ze dan al hun pijlen op, met uitgebreide media-aandacht tot gevolg. Dán zijn het de varkens, dan de pelsdieren, dan de mosselen, dan de postduiven. Let op mijn woorden: op een dag zijn de imkers aan de beurt. Want als je de bijenboeren maar lang genoeg op de vingers kijkt, dan vind je vanzelf dieronvriendelijke misstanden.

Nee, ik bekijk ze met samengeknepen ogen. Spreek me gerust tegen.


Groet,


Bart de Coo

Gebruikersavatar
pxsloot
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 16:21
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kamervragen PvdD over bijensterfte

Bericht door pxsloot » do 14 mei 2009, 11:08

Van alle politieke partijen zijn zij tot nu toe de enige die daarover vragen stellen aan de minister.
Natuurlijk hebben ze een agenda, maar ze weten heel goed wat de meerwaarde van bijen is en dat de bijen zonder imkers nauwelijks nog een kans maken (in ieder geval niet in die mate waarin ze nodig zijn voor onze voedselvoorziening). En is het zo raar dat dieronvriendelijke misstanden worden aangepakt?

Verwacht binnenkort nog meer actie in de kamer, want er zijn grove overschrijdingen van de MTR van een aantal insecticiden geconstateerd in het oppervlaktewater in Nederland, en dan vooral in Zuid-Holland en Flevoland.

Voor meer info:
http://www.bijensterfte.nl
http://www.imkerplatform.nl

grgr

Peter S.

Voortwis
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 22:39
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Kamervragen PvdD over bijensterfte

Bericht door Voortwis » vr 15 mei 2009, 00:55

pxsloot schreef:
Van alle politieke partijen zijn zij tot nu toe de enige die daarover vragen stellen aan de minister.


Na vragen van de vaste kamercommissie voor LNV, óók en méér volksvertegenwoordigers (zie: http://www.minlnv.nl/cdlpub/servlet/CDL ... e_id=30368 ) heeft mevr. Thieme hierop meegelift. De vragen van de commissie en de antwoorden daarop lijken me wel zo interessant. Een vervolg op dit antwoord wordt voor het zomerreces verwacht (is beloofd).
Groet,

Dick te Voortwis

Gebruikersavatar
pxsloot
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 16:21
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kamervragen PvdD over bijensterfte

Bericht door pxsloot » vr 15 mei 2009, 01:19

dank je voor het artikel, ik had het niet gevonden. Ik zal moeten heroverwegen [:)]

grgr

Peter S.

Astrid Schoots
Berichten: 735
Lid geworden op: ma 07 apr 2003, 21:56
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Kamervragen PvdD over bijensterfte

Bericht door Astrid Schoots » vr 15 mei 2009, 16:49

Bart de Coo schreef:
Dat ziet eruit als een nobele daad van de PvdD. Toch vertrouw ik die partij niet. Eens in de zoveel tijd lijkt de PvdD een nieuw slachtoffer te vinden. Daar richten ze dan al hun pijlen op, met uitgebreide media-aandacht tot gevolg. Dán zijn het de varkens, dan de pelsdieren, dan de mosselen, dan de postduiven. (...) Spreek me gerust tegen.
Groet, Bart de Coo
Politieke ambities en een dubbele agenda: ongewijfeld.
Toch begrijp ik niet wat er op tegen is om in verband met bijensterfte kamervragen te stellen over schadelijke bestrijdingsmiddelen, die in verschillende Europese landen zijn verboden, terwijl ze in Nederland juist meer ruimte lijken te krijgen.
Bovendien: ook varkens en mosselen hebben hulp nodig, niet alleen bijen.
Astrid

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten