2 kasten in Dieren gestolen

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:
2 kasten in Dieren gestolen

Bericht door Bart de Coo » vr 29 jan 2010, 18:59

Uit een goed omheinde 'immenhof' in Dieren zijn gisteravond twee kasten met bijen ontvreemd. De daders hebben daarvoor de omheining op 1 plaats omlaag getrapt door erop te gaan staan. Behalve de twee kasten lijkt er verder niets anders gestolen te zijn.

Wij tasten over een motief nogal in het duister. De laatste jaren zijn er wel vaker wat kleine spulletjes van onze stal verdwenen, zoals twee pijpen en een golfplaat (???). Je denkt dan al gauw aan klein vandalisme van opgeschoten buurtjongeren. Maar twee volken op tien ramen? Wat moet je ermee? Pesterij?

Misschien zijn er een paar mensen actief geweest die van stal naar stal reden en zo langzaam maar zeker hun bestelbusje vollaadden.

Zijn er dus andere gedupeerden in de directe en wijde omtrek van Dieren (Veluwezoom)? Als je morgen even niets te doen hebt en je gaat toch een stukkie fietsen, kun je dan niet even bij de bijen gaan kijken of alles er nog staat?


Groet,


Bart

mui1

Re: 2 kasten in Dieren gestolen

Bericht door mui1 » vr 29 jan 2010, 19:08

Beste Bart

Je mag alles over iemand zeggen, maar wat je hier suggereert over Kees Verrips wel is waar met een knipoog, gaat m.i. te ver.
Een net excuus is hier op zijn plaats zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: 2 kasten in Dieren gestolen

Bericht door Oude Essink » vr 29 jan 2010, 19:20

Hoi Bart,
stierlijk vervelend en ergerlijk!!

gerard.b.w.vos
Berichten:858
Lid geworden op:wo 16 jan 2002, 13:17
Contacteer:

Re: 2 kasten in Dieren gestolen

Bericht door gerard.b.w.vos » vr 29 jan 2010, 19:34

Maak altijd enkele foto's van je kasten, en maak een "moeilijk" te verwijderen naamsvermelding op de onderdelen.
Als je die wel zou hebben plaats ze dan ook op het forum met vermelding van de naam of bijzonderheden.
Weten andere (toekomstige) imkers ook wanneer er spullen te koop worden aangeboden met verwijderde namen!!
Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat je misschien er toch nog eens wat van terug kan vinden.
En doe aangifte bij politie, laat je niet afschepen door ze en meld het ook bij de plaatselijke media, een regionale krant wil dat vaak wel plaatsen.

En doe geen verwijzingen of suggestieve opmerkingen, dat is niet juist, ook al is dat als grap bedoeld.
In Ruinen is binnenkort ook een boeldag!! en er zijn nog enkele kavels beschikbaar[:I]

http://www.bitsandbees.nl Bijna alles over bijen.
Bijen, monitor van ons milieu!

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:

Re: 2 kasten in Dieren gestolen

Bericht door AndreasH » vr 29 jan 2010, 20:51

Diefstal lijkt me echt vreselijk irritant. Op imkerplatform heb ik al eens een tekening neergezet over wat je eraan zou kunnen doen. Bij dezen nogmaals hier:

Afbeelding

Misschien enigszins onhandig is dat de bodem aan de onderste broedkamer vastzit. Dat zou echter niet een al te groot probleem mogen zijn als je over genoeg materiaal beschikt en je ook nog losse bodems hebt waar je in het voorjaar die ene bk op kunt zetten die er nog over is van de twee die de winter in gegaan zijn. Als het zo in elkaar zit tenminste op dat moment.

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: 2 kasten in Dieren gestolen

Bericht door m.kolsters. » za 30 jan 2010, 11:58

.
Maar dit zijn wel imker die ze weg halen,als straf moet je ze met hun blote kont op de kastzetten zonderdekplank.
Als het zo doorgaat met in brandsteken en omgooien en weghalen,moeten we ze beschermen 380 volt dan zijn de morgen bekend
en hoef maar te bellen(begra???????)
Wel hard maar wat wil je als ze niet van je hobby kunnen afblijven.

Tinus Kolsters
't Bakhuis

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: 2 kasten in Dieren gestolen

Bericht door Bart de Coo » za 30 jan 2010, 23:03

Zoals je hierboven kunt lezen had ik iets geschreven wat ik als grap bedoeld had, maar toch onvriendelijk overkwam. Ik heb het weggehaald. Mijn excuses.

Nog steeds snappen we geen bal van de motieven voor die diefstal trouwens.


Groet,


Bart

Gebruikersavatar
Jan Kruit
Berichten:305
Lid geworden op:vr 12 jan 2001, 00:00
Imker sinds:1970
Aantal volken:50
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Ter Apel Nederland
Contacteer:

Re: 2 kasten in Dieren gestolen

Bericht door Jan Kruit » zo 31 jan 2010, 11:04

Misschien is het een optie om hier een beschrijving te geven van de gestolen kasten. Eventueel een foto. Als we ze als collega's ergens tegen komen kunnen we reageren.
Zelf heb ik alle kasten gebrandmerkt. Duidelijk zichtbaar. Hierdoor zijn ze wat minder aantrekkelijk voor "collega" Imkers.

Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.bijenstanddedriehoek.nl

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: 2 kasten in Dieren gestolen

Bericht door Jaap v.Popering » zo 31 jan 2010, 11:59

Bart de Coo schreef:
Zoals je hierboven kunt lezen had ik iets geschreven wat ik als grap bedoeld had, maar toch onvriendelijk overkwam. Ik heb het weggehaald. Mijn excuses.


Laten wij als beloning op 13 februari allemaal naar de boeldag bij Kees gaan , en wat spulletjes kopen [:)]

Jaap v P

Robbert
Berichten:326
Lid geworden op:di 08 jul 2003, 13:24
Contacteer:

Re: 2 kasten in Dieren gestolen

Bericht door Robbert » zo 31 jan 2010, 21:04

Zelf heb ik alle kasten gebrandmerkt.

Jan,
Kun je eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten