Wat een ramp 'tongblier' in Fryslân

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Wat een ramp 'tongblier' in Fryslân

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » wo 11 apr 2001, 00:29

Wat een ramp 'tongblier' in Fryslân. In het plaatsje Ee. Ook een verdacht geval in Anjum.
Vanmiddag heb ik ten gehore gekregen dat het reizen in verenigingsverband naar het koolzaad niet doorgaat. We zijn (begrijpelijk) niet welkom bij de boeren. Het zou de eerste keer zijn dat ik een dergelijke reis zou ondernemen.
Morgen was het tevens de eerste keer dat ik mee zou gaan voor een plantensoorten opname in een 1km2 vak voor de Fryske Ferieniging foar Fjildbiology. Ook deze zoektocht gaat niet door. Mijn bijen vlogen vanmiddag voor geen meter, terwijl de zon zo mooi scheen. Trouwens het hele bijenseizoen staat op het spel, want ook andere drachten lopen gevaar! En vanavond heeft bovenmaat van ramp Heerenveen verloren! Wel kansen geen treffers. Het ziet er op zijn zachts gezegd niet rooskleuring uit! Het is een zwarte dag voor alle Friezen. Maar de meest getroffen zijn de agrariërs in het desbetreffende gebied in Fryslân. Zij hadden dit niet verwacht en moeten afscheid nemen van al hun vee. Vreselijk. Hier naar uit gaat al mijn sympathie. Het andere is dan maar 'bij'zaak. Ik hoop op betere tijden.

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Wat een ramp 'tongblier' in Fryslân

Bericht door Romée van der Zee » do 12 apr 2001, 00:29

Romée van der Zee
Beheerster
Deelnemer # 2
Deelnemer gewaardeerd:

verstuurd 12-04-2001 21:12
--------------------------------------------------------------------------------
Jelte,
Het gaat mij ook aan mijn hart. Ik ken de geschiedenis van mijn eigen familie goed. Boeren uit Wymbritseradeel, die verschillende keren alles verloren aan de veepest. Dichtbij ineens.
Hier in Hoogland is het omliggende platteland en het natuurgebied alleen nog maar toegankelijk voor bestemmingsverkeer. Ik heb er wat bijenvolken staan, die ik voorlopig maar even aan hun lot overlaat. Je krijgt zo het gevoel alsof de greep verloren is.
R.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten