bijenmarkt Dordrecht

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

bijenmarkt Dordrecht

Bericht door Romée van der Zee » za 21 apr 2001, 00:41

Zojuist ontving ik van Henk Niemeijer een e-mail met voor 6 mb aan foto's. Willen anderen voor zij zoveel aan post sturen eerst even overleggen. Ik druk hierbij een foto af van de bijenmarkt van vandaag. Natuurlijk verwachten wij nu wel een smeuig verhaal over de markt
Romée

Afbeelding

bebogard
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 08 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bijenmarkt Dordrecht

Bericht door bebogard » zo 22 apr 2001, 00:40

bebogard
Deelnemer
Deelnemer # 39
Deelnemer gewaardeerd:

verstuurd 22-04-2001 13:42
--------------------------------------------------------------------------------
lijkt mij meer koffie en thee kraam

Gebruikersavatar
Leo van der Heijden
Berichten: 130
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: bijenmarkt Dordrecht

Bericht door Leo van der Heijden » ma 23 apr 2001, 00:41

Leo van der Heijden
Deelnemer
Deelnemer # 16
Deelnemer gewaardeerd:

verstuurd 23-04-2001 22:43
--------------------------------------------------------------------------------
Geachte lezer,
De kraam op de foto is inderdaad de koffie, thee, pannenkoeken en wafel kraam. Dit is op de bijenmarkt altijd een groot succes. Omdat de temperaturen in april vaak aan de lage kant zijn gaat iets warms er altijd wel in. Tevens is dit een promotie voor het gebruik van honing die naar hartelust op de wafels en pannenkoeken gesmeerd kan worden.
Op de achtergrond is de honingkraam te zien waar de honing van de leden van de vereniging worden verkocht. Naast deze kraam is nog een kraam waar allerhande andere honing en aanverwante artikelen worden verkocht. Het bijenhuis is ook altijd van de partij. Verder staan er diverse natuurverenigingen en kramen die zijdelings met het bijenhouden te maken hebben zoals een korfvlechter. De handelaar met planten heeft dit jaar helaas op het laatste moment af moeten zeggen. In het midden van de markt staat de informatiekraam waar de bezoekers van de markt alle informatie over het bijenhouden kunnen krijgen. Er is natuurlijk een observatiekast met bijen. Een video met een bijenfilm en allerhande imkertoebehoren die bekeken konden worden. Voor de liefhebbers waren er diverse folders over bijen e.d. Voor de jeugd waren er ballonnen en er was een kleurwedstrijd. De kleurplaten konden worden ingeleverd of op een later tijdstip worden opgestuurd. De bedoeling is om een tiental kinderen uit te nodigen op het bijenpark waar ze een rondleiding krijgen. Honing slingeren en proeven. (als het er dit jaar nog van komt) De mooiste tekeningen worden beloond met enkele potjes honing. We willen er een gezellige middag voor de jeugd van maken. Nu maar hopen dat er voldoende tekeningen worden ingestuurd.
OP de markt was ook het notatieboord aanwezig wat ik had aangekondigd op de imkeragenda.
Er hebben verschillende mensen gebruik van gemaakt. Op een gegeven moment stonden verschillende mensen te onderhandelen en tegelijkertijd m.b.v. de mobile telefoon met de achterban te overleggen. Volgens de voorzitter zijn er dit jaar op deze manier meer volken verhandeld dan in voorgaande jaren. Precieze cijfers heb ik nog niet omdat ik door andere verplichtingen maar tot 13:00 uur kon blijven. Terug kijkende naar de bijenmarkt vond ik het zelf een geslaagde markt. Eindelijk een zonnige dag met in de loop van de dag redelijke temperaturen. Het bezoekers aantal was redelijk. Je kon niet over de hoofden lopen maar er was een constante stroom van mensen die geïnteresseerd waren en redelijk inkopen deden op de markt.
Zoals iedereen heeft kunnen lezen op het imkerforum heeft Romee 6 MB aan fotomateriaal ontvangen. Dat ze juist deze foto van de koffie- en pannenkoekenkraam heeft uitgekozen zal zo zijn redenen hebben maar mogelijk dat ze dit verhaal wil opfleuren met wat foto's die toepasselijker zijn.
Groeten Leo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten