Dikke hand

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Erik Speksnijder
Berichten: 430
Lid geworden op: wo 14 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1994
Locatie: Nederland
Contacteer:

Dikke hand

Bericht door Erik Speksnijder » do 31 mei 2001, 00:56

Vandaag door een domme fout een dikke hand opgelopen.
Om vijf voor vijf (bijna klaar met m'n werk)liep ik nog even een klein rondje door de heemtuin waar ik werk. Toen ik in de buurt van de bijenstand kwam, zag ik uit een meidoorn wat bijen vliegen. M'n aandacht was gelijk getrokken en jawel hoor...in het hartje van een kleine meidoorn hing een knoepert van een zwerm.
Bij gebrek aan een kieps (gisteren net uit m'n auto gelegd - behoort tot m'n standaard-uitrusting in deze maanden) maakte ik gebruik van een klein rieten prullebakje, dat me in het verleden ook al enkele malen van dienst is geweest.
Het "zwermpje" hing lekker rustig dus ik verwachtte weinig problemen. Het prullebakje hield ik zoveel mogelijk in de buurt van de zwerm en met een flinke ruk hoopte ik toch wel de meerderheid in het prullebakje te lanceren. Het ging echter een beetje mis. De meerderheid kwam naast het bakje en voor een groot deel op m'n blote handen terecht.
Minstens 15 angeltjes zag ik zo al bovenop m'n rechterhand zitten, toen ik de bijen er snel afschudde. Ik heb vervolgens maar snel m'n handschoenen aangedaan en de korf schuin bovenop de hoop bijen gelegd.
Toen ik m'n handschoenen weer uittrok bleken er nog enkele angeltjes tussen m'n vingers te zitten, die hun werk ruimschoots hadden vervult. M'n hand begon al lekker te zwellen.
Maar ja, wat me zo verbaasde, was het feit dat die bijen vrijwel gelijk staken. Het leek wel of de bijen met uitgestoken angeltjes neerkwamen. Ze waren verder helemaal niet sjagrijnig en ze liepen uiteindelijk ook perfect het prullebakje in.

Ik heb er in ieder geval van geleerd. Morgen leg ik direct m'n XXXL kieps weer in m'n auto. Hier kan tenminste fatsoenlijk een zwermpje in (en misschien doe ik nu toch maar eens een keer weer m'n handschoenen aan).
Op naar de 4e zwerm van dit jaar.

--------------------

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten