Indirecte ontmoeting!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Indirecte ontmoeting!

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » za 27 apr 2002, 23:30

Gisteren zond ik m'n gezant af naar de Floriade in H. met als opdracht een grondige inspectie van '˜Bee at home'. Is het wel wat????? Is het wat om daar te staan als imker om al die leken steeds maar weer hetzelfde basisverhaaltje te moeten vertellen. Of van die '˜allesweters' aanhoren zoals m'n gezant, die overkomt als een bovengemiddelde leek met een flinke imkerkennis in huis.
De volgende stap is dan de positionering van die imkerachtergrond: in dit geval de vader. En sinds kort de '˜tantezegger'. (Een methode die ik zelf ook altijd toepas). De laatste stap is dan vaak nog het oprakelen van namen. Namen die meestal niet meer herleiden zijn.
Dit keer ging het niet precies zoals het net genoemde procedee. We hebben dan ook te doen met een moderne imker! Mijn gezant omschreef het zo: Hij schrijft ook met andere imkers op een internetforum en ook met jou. 'Ja??'

leendert
Berichten: 61
Lid geworden op: do 23 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Indirecte ontmoeting!

Bericht door leendert » di 30 apr 2002, 23:24

Hallo Jelte Pieter.......
We, mijn vrouw en ik, zijn nog twee dagen op een camping in Noordwijkerhout gebleven en daarom heb ik vanavonde pas je bericht gelezen.
Om te beginnen, de complimenten met zo'n tante (mijn jongste tante is al achter in de zestig) jouw tante is erg belangstellend en ze weet haar zegje te doen hoor. Het was leuk haar te ontmoeten.
Ontmoeten doe je in Bee-at-Home heel veel mensen. Ik heb gesproken met mensen uit Zweden, Letland, Italie, Luxemburg, Frankrijk, Wales (Engeland,) Japan en ga zo maar door. Vele goede gesprekken gehad over b.v. varroa die nog niet boven Stockholm waargenomen is maar die er ook daar wel aan zit te komen. We hebben deze (jonge) Zweed het een en ander uit kunnen leggen over darrenraatmethode, mierenzuur, Tymol enz. Maar ook gewone Nederlandse gezinnetjes die graag iets willen horen over je hobby en waar je daar de middelen voor hebt om e.e.a. te kunnen laten zien. Niks een verhaaltje afdraaien,dat ligt aan je zelf. Ik wil graag weer een keer zoiets meemaken, want voor mij waren het drie zeer leuke en interessante dagen.
Verder wat betreft de honing. Ik ben geen liefhebber van paardebloemhoning, dat had je al begrepen. Vorige week rook het in mijn bijenhal weer naar paardebloemhoning.... maar ieder zijn smaak!
Waar de honing in Bee-at-Home vandaan komt weet ik niet. Er moet wel een flinke voorraad zijn, want zaterdag verkochten we ruim 100 potjes (45 kg.)Tot einde Floriade wordt dat enkele tonnen honing...
Je hebt gelijk, hij smaakt prima.

Ik kan jou en alle anderen aanraden om in je aan te melden als vrijwilliger voor het Bee-at-Home, je zult een unieke ervaring rijker worden, omdat mensen van allerlei nationaliteiten interesse blijken te hebben in onze hobby.

En..... doe de goeten aan je tante...!!
Leendert van den Bosch

Huib Koel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 03 okt 2001, 14:31
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Indirecte ontmoeting!

Bericht door Huib Koel » vr 07 jun 2002, 21:50

En J.P.? Beviel het? Voelde je je thuis in Bee-at-Home?
Helaas was ik iets te laat (voor de vrijdag kom ik meestal Bee-at-Home afsluiten) om je te ontmoeten. Graag had ik direct je verslag willen horen, wat is er goed en wat is er fout.

Vanuit het hoge noorden afreizen naar Holland (voor Oom en Tante Stilma in Rien kwamen wij uit het buitenland) en dan ook nog veel echte buitenlanders te woord staan over iets wat ze toch niet begrijpen (begrijpen wij een bijenvolk?), dat is toch een hele onderneming.
Ik ben benieuwd naar je verslag.
Afbeelding

Bijgewerkt door - Huib Koel op 07/06/2002 21:58:02

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Indirecte ontmoeting!

Bericht door Romée van der Zee » vr 07 jun 2002, 22:56

Dag Germain,
Zou je de vraag over tymol nog eens willen plaatsen in de rubriek over bijenziekten?
Romée

ps Prachtige foto Huib.

Huib Koel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 03 okt 2001, 14:31
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Indirecte ontmoeting!

Bericht door Huib Koel » za 08 jun 2002, 16:12

De foto (Bee-Welcome) is ook gebruikt op de folder van Bee-at-Home.
Naar aanleiding van het plaatsen van afbeeldingen, heb ik een vraag.
Kan ik d.m.v. codes de lengte en hoogte aangeven? (Zoals dat kan in html?) Nu pakt het systeem de standaard afmeting van de foto en ik zou hem wel iets kleiner dus handzamer willen.
groet
Huib

De terugreis van JP duurde waarschijnlijk wat langer....

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Indirecte ontmoeting!

Bericht door Romée van der Zee » za 08 jun 2002, 23:23

Dag Huib,
Ik heb het gebruik van HTML uitgezet ivm de veiligheid. Kwaadwillenden zouden grote schade aan kunnen richten. Met de forumcode kan in principe hetzelfde bereikt worden.
Over je hoogte/breedte vraag moet ik even nadenken. Ik kom er op terug.
Romée
(Je kunt natuurlijk altijd het fotootje zelf bewerken, zodat je de goede afmetingen hebt. Want besef wel, dat als je dat niet doet, en je lost het alleen maar op in code, dat dan de downloadtijd hetzelfde blijft, omdat je in principe de hele foto verstuurt.)

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Indirecte ontmoeting!

Bericht door Oude Essink » zo 09 jun 2002, 12:25

Hallo Huib,
mooie foto!!
Over je vraag hoe deze terug te brengen tot een "handzaam" formaat:
Ik heb daarvoor een fotobewerkingsprogramma op mijn computer gezet; daarin kun je converteren naar JPEG en precies aangeven in cm. of in pixels hoe groot je de afbeelding wilt hebben . Voorheen had ik PaintShop pro ed.7; nu gebruik ik Adobe photoshop; werkt uistekend.
Als camera heb ik een Olympus; ook dat heeft een eigen fotobewerkingsprogram waarmee je van alles kunt doen (werd bij de camera geleverd) Wellicht hebben andere merken dat ook.
hennie oes


Afbeelding

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Indirecte ontmoeting!

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 09 jun 2002, 12:46

Wat die skooter hierboven mij doet????????

***

Tja Huib, ik las je bericht pas gisterochtend 8-6 om zo'n uur of half tien. Afreizen naar het Noorden is inderdaad een hele onderneming. Ik was iets eerder als twaalf uur thuis. Maar het was..................tjonge tjonge tjonge jonge tjonge jonge tjonge jonge tjonge tjonge tjonge tjonge tjonge tjonge tjonge jonge tjonge jonge tjonge jonge tjonge tjonge tjonge tjonge tjonge tjonge tjonge jonge tjonge jonge tjonge jonge tjonge tjonge tjonge tjongetjonge tjonge tjonge jonge tjonge jonge tjonge jonge tjonge tjonge tjonge tjonge....
Gisteren moest ik verder bijna de hele dag werken. Vandaag heb ik enige tijd om mij door al de forumberichten te worstelen en dat zijn er nog al eens wat. (Blijkbaar doen imkerontmoetingen, Floriades en bijenmarkten en individuele ontmoetingen de relatie met imkers verstevigen en de daaruitvloeiende schrijfdrang vergroten).

***
Maar ik kom vandaag met een impressie en met een verslag van het bezoek aan Hans van der Post, want bij hem ben ik ook nog geweest. En als de foto's zijn gelukt.......

J.P.












Bijgewerkt door - Jelte Pieter Dijkstra op 09/06/2002 12:47:50

Huib Koel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 03 okt 2001, 14:31
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Indirecte ontmoeting!

Bericht door Huib Koel » zo 09 jun 2002, 22:28

Hoi JP
Ik ben zeer benieuwd naar je verslag.
Hier is het mijne: gisteren (zaterdag 8 juni) schitterend weer op de Floriade. Men had 10.000 ambtenaren (en familie) van het ministerie LNV gratis toegang gegeven, dus het was bere, beredruk. De demonstatiekast (de kleine) ging zwermen. Die heb ik onder grote belangstelling geschept). Mijn zusje Irene diende als spreekstalmeester.

Vandaag zondag 9 juni, vanaf 09.15 tot 18.50 uur gestaan. Samen met Frans Roskam. Frans trok om 16.00 zijn pak aan en ging imker spelen.
Het publiek ging uit z'n dak.
Frans vroeg of het vandaag abnormaal druk was.... Nee, dit is normaal.

Kortom: kom een dag imkeren op Bee-at-Home en je geniet!
Imkeren een duffe hobby? Vraag het de bezoekers aan Bee-at-Home!

Huib Koel



Bijgewerkt door - Huib Koel op 10/06/2002 13:25:51

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten