Honingraat standaard voor hotellerie

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Johan ter Haar
Berichten:19
Lid geworden op:do 08 feb 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Honingraat standaard voor hotellerie

Bericht door Johan ter Haar » ma 16 sep 2002, 11:27

Afbeelding

Ik was vorige week in Australia en logeerde in hotel Chifley in Melbourne. Bij het ontbijt hadden ze een huisje met een echte honing raat staan, waar je zelf een stuk uit kon snijden. Ik ben gewend alleen maar honing op geroosterd brood te nemen voor mijn ontbijt, dus heb ik daar met genoegen gebruik van gemaakt.
Ik ben zoiets nog nooit tegen gekomen in Europe. Het is misschien een idee voor de Nederlandse hotellerie.

Ik was in Australie voor FLUKE om een lezing te geven voor elektronische counters. FLUKE is bekend van MultiMeters, en Calibratoren. Een voorbeeld waar counters voor gebruikt worden. De zenders van digitale telefonie moeten regelmatig gecontroleerd worden. De nauwkeurigheid van de zendfrequentie moet met 8 cijfers nauwkeurig afgeregeld worden. De counter die hiervoor gebruikt wordt heeft een nauwkeurigheid van 10 cijfers.
Voor geintereseerden http://www.fluke.com

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Honingraat standaard voor hotellerie

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » ma 16 sep 2002, 13:47

He H.t, J.

Een combhouse is buitengewoon fraai, apart, verfrissend, vernieuwend. Ik houd wel van nieuwe toepassingen of mogelijkheden Het is jouw gelukt om er een te vinden, nu nog de pr here in Holland.

~~~~
Ik ben gewend alleen maar honing op geroosterd brood te nemen voor mijn ontbijt, dus heb ik daar met genoegen gebruik van gemaakt.
Ik ben zoiets nog nooit tegen gekomen in Europe. Het is misschien een idee voor de Nederlandse hotellerie.
Ik denk dat bij een goede p.r. de Nederlandse hotellerie alleen wel een soort gebruikershandleiding verwacht, voordat ze haar gasten iets dergelijks voorschotelt. Vandaar een aantal vragen.
Jij zegt dat je alleen honing op geroosterd brood neemt. De honing en de was zal bij warm geroosterd brood vloeibaar(der) worden. Het lijkt me dat je de was dan mee kan eten. At jij de honing van the combhouse inclusief was of pers je honing uit de was wil je het op brood gebruiken?? Je kunt natuurlijk ook de honing zo als aperitiefje nuttigen.
En waar diende het ronde gat voor en het metalen (zinken??) bakje/gootje?? (Ik denk om vocht of honing op te vangen en af te voeren).

~~~~

Tip: Zelf denk ik dat de, in Nederland en ook in het buitenland in gebruik zijnde, kleinere raatsecties misschien wel zo geschikt zijn. Het is een beetje raar om de volgende gast een hele raat met gat te serveren. Een kleine raatsectie kan je met enkele personen in een ontbijt best helemaal opeten. Dan heet het alleen een mini-combhouse.

J.P.

Wil van holland
Berichten:13
Lid geworden op:do 18 okt 2001, 13:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Honingraat standaard voor hotellerie

Bericht door Wil van holland » di 01 okt 2002, 18:54

DIT IS OOK AL RUIM EEN JAAR OP DE ONTBIJTTAFEL VAN HET AMSTELHOTEL HET GEVAL. DEZE HONING WORD DOOR DE WERKBIJ GELEVERD. ECHTE HEIDERAATHONING, EN OOK IN ENKELE ANDERE HOTELS WORD DIT GEDAAN
GROET WIL VAN HOLLAND

Kees van Gortel
Berichten:92
Lid geworden op:do 15 nov 2001, 20:37
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Honingraat standaard voor hotellerie

Bericht door Kees van Gortel » di 01 okt 2002, 20:21

Tip: Zelf denk ik dat de, in Nederland en ook in het buitenland in gebruik zijnde, kleinere raatsecties misschien wel zo geschikt zijn. Het is een beetje raar om de volgende gast een hele raat met gat te serveren. Een kleine raatsectie kan je met enkele personen in een ontbijt best helemaal opeten. Dan heet het alleen een mini-combhouse.
Wil, gebeurt dat op dezelfde manier (Amstelhotel etc) als de foto aangeeft, of zijn de stukjes die hier in Holland door jullie verzorgd worden kleiner? Zodat je aan de bezwaren van JP cq tip tegemoet komt.


gr. Kees

Wil van holland
Berichten:13
Lid geworden op:do 18 okt 2001, 13:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Honingraat standaard voor hotellerie

Bericht door Wil van holland » di 08 okt 2002, 19:47

Wij leveren het aan in ramen, honingkamer of broedkamerformaat. En zoals ik begreep serveren zij het op een bordje aan kleine stukjes gesneden, voldoende voor 1 boterham of toast.
Sorry voor de late reactie, Maar ik kijk niet zo vaak op deze krant. Nu het winter word misschien wat vaker.
Groeten Wil van Holland.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten