honingmarkt Eerbeek

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
honingmarkt Eerbeek

Bericht door Frans vanTongeren » do 26 sep 2002, 15:26

zaterdag is het weer zoverrrr..
-de HEIDEhoningmarkt te Eerbeek-
Surf naar:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... PIC_ID=397
voor een 'opwarmronde'
Meer weten over:
-kwaliteit van raathoning-
Surf naar: http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... PIC_ID=396

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten:1675
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1977
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: honingmarkt Eerbeek

Bericht door Kroese » za 28 sep 2002, 23:12

De heideraat markt was goed, alle raathoning die ik had meegenomen heb ik verkocht. Dit was een opmerkelijk verschil met de flauwe markt van verleden jaar.

Ik had 3 raatjes thuis gelaten, omdat ik dacht ze toch niet te verkopen. (Ik heb dus toch nog iets over Kees !!)

Cees v Holland heeft de raathoning prijs voor de 5e keer gewonnen, en mocht de wisselbeker nu behouden. Gefeliciteerd Cees!!

Hennie Kroese
Apeldoorn.......

Bidding
Berichten:67
Lid geworden op:vr 29 jun 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: honingmarkt Eerbeek

Bericht door Bidding » ma 30 sep 2002, 14:12

Hallo,

Ik ben ook even naar deze honingmarkt geweest.
Met de nadruk op 'even':
Eerst onverwacht bezoek zaterdag tussen de middag; eenmaal onderweg een wegopstopping waardoor we anderhalf uur onderweg waren; in Eerbeek de weg gevraagd; en uiteindelijk pas om half vier gearriveerd!

Toen we er aankwamen dacht ik in eerste instantie dat ik me in de eindtijd had vergist. Deze markt duurde zeker tot half vier in plaats van vier uur?
Want de verschillende kramen buiten waren al voor een groot deel weggeruimd. Zo stond er van het Bijenhuis alleen nog maar een busje (de kramen waren helemaal leeggeruimd) en was ook de Immenhof al grotendeels ingepakt. Bloembollen in grote hoeveelheid verdwenen razendsnel op pallets in een vrachtwagen.
Door een microscoop kijken bij de kraam die over insiminatie ging kon ook niet meer .... et cetera.
Wat nu?

Ach ja, gelukkig, binnen stonden er nog vele potjes honing te pronken naast bakjes met raathoning. Ik kon nog proeven van wat raathoning van De Werkbij.
Dat maakte een en ander weer goed!

Zelfs de mooie spreuk van Frans v T. kwam ik hier tegen.
(met zijn naam in kleine, doch goed leesbare, letters eronder)

Bij De Werkbij hoorde ik dat het winnen van de eerst prijs nog kantje boord was geweest. Er was een andere imker die 'alleen' verloren had omdat één kant van een raat niet helemaal gesloten was. Anders was hij waarschijnlijk winnaar geweest.

Buiten hebben we nog even gekeken naar de bijenstal waar nog plek is voor nieuwe imkers.
Wat anders dan hier in het dorp: De bijenstal hier staat barstenvol met bijenkasten die soms dubbel gestapeld staan en ik kan mijn eigen twee volkjes nog net op een andere imker zijn plaatsje kwijt


Groeten,

Lex


Bijgewerkt door - bidding op 30/09/2002 14:13:39

Wil van holland
Berichten:13
Lid geworden op:do 18 okt 2001, 13:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: honingmarkt Eerbeek

Bericht door Wil van holland » di 01 okt 2002, 18:58

HENNIE
BEDANKT VOOR JE FELICITATIE.HET WAS WEER EENS VANOUDS EEN GEZELLIGE DAG. MOOI WEER EN EEN GOEDE VERKOOP.
HET BLEEF DE HELE DAG DOORLOPEN. EEN LEUKE DAG OM OP TERUG TE KIJKEN. LATEN WE HOPEN DAT HET VOLGEND JAAR WEER ZO IS.
GROETEN WIL VAN HOLLAND.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten