De Floriade is zo goed als voorbij.

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:
De Floriade is zo goed als voorbij.

Bericht door Hans van der Post. » ma 07 okt 2002, 21:06

De Floriade is zo goed als voorbij. Afgelopen maandag (30 september) heb ik de laatste foto's geschoten. Op de wisseltentoonstelling (glazen dak) waar orgicheeën in alle maten en vormen tentoongesteld stonden. In de "tuin" waar Bee at Home gelegen is staan veel vaste planten, bomen en heesters. Zo vond ik paarse "bonen" aan een heester ter grote van een tuinboon. Ze waren rijp! De naam stond aan de voet van de struik; Decaisnea fargsii. In een plantenboek gezocht en gevonden; is afkomstig Himalaya en China. De Colchicum = herfststijlloos stond uitbundig in grote toeven te bloeien. Onze honingbij was druk aan het stuifmeel en nectar verzamelen op deze grote bloemen. Dit nog niet eerder gezien! Afbeelding
AfbeeldingEen wit bloeiende "Juffer in het Groen" was niet in trek; mocht geen bezoek ontvangen.
AfbeeldingEen laatste blik in Bee at Home waar gezien de tijd van de dag het bezoekers aantal matig was. De vele potten honing uit het land (idee Piet Hooijman?) stonden te pronken. Els Kleijnendorst heeft het er maar druk mee. Er wordt gekeken met behulp van stuifmeelanalyse wat voor een soort honing in de aangeleverde pot zit.
De voorlichters achter de balie hadden hun mond moegepraat Afbeelding

De bijenweide is te vergroten door geen dakpannen te gebruiken maar sedumsoorten Afbeelding
Hans.

Wil van holland
Berichten:13
Lid geworden op:do 18 okt 2001, 13:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De Floriade is zo goed als voorbij.

Bericht door Wil van holland » di 08 okt 2002, 19:42

Het is inderdaad bijna afgelopen.
Ik neem mijn petje af voor de gebroeders Hooimans, het word tijd dat die eens in het zonnetje gezet worden.ik weet bij ondervinding wat het is om op evenementen te staan van ongeveer 14 dagen , laat staan (hoeveel dagen was het ook al weer.)Nou heren jullie hebben het geweldig gedaan. Natuurlijk ook een pluim voor de rest van de vrijwilligers. Maar zoals de heren om al die dagen enthousiast te blijven. Ik vind het fantastisch.
Nu nog even de laatste loodjes. En o ja dat stukje op T.V. bij Dier en Zo afgelopen zaterdag en zondag was erg leuk en duidelijk.
Groeten Wil van Holland.

Huib Koel
Berichten:517
Lid geworden op:wo 03 okt 2001, 14:31
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De Floriade is zo goed als voorbij.

Bericht door Huib Koel » ma 14 okt 2002, 09:58

De Floriade is bijna voorbij (nog één week). Vrijdag, zaterdag en gisteren heeft de organiserende groep ongeveer 125 imkers ontvangen die één of meerdere dagen als vrijwilliger meegewerkt heeft. Ze hoefden nu eens niet te werken, maar konden genieten van de Floriade. 'Bee-at-Home is een succes' werd veelvuldig gememoreerd. Het gebouw was perfect, de presentatie was goed maar het belangrijkste: het enthousiasme van de vrijwilliger! Omdat te onderstrepen kreeg iedereen een tas met inhoud.

Tijdens de komende jaarvergadering van de VBBN zal de werkgroep officieel verslag doen. Zondagmiddag 20 oktober (de laatste dag van deze Floriade) trekken wij een fles champagne open en brengen een toast uit op Bee-at-Home.
Jos en Piet Hooijman, André Hageman en Huib Koel.


Huib Koel :cool:

Wil van holland
Berichten:13
Lid geworden op:do 18 okt 2001, 13:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De Floriade is zo goed als voorbij.

Bericht door Wil van holland » ma 14 okt 2002, 23:45

Het was erg gezellig gisteren, net een kast met zoemende bijen. Ik heb gisteren de floriade voor het eerst echt helemaal gezien en vond inderdaad de bijenstand het leukste, Daar viel tenminste wat te vragen aan de mensen. Dat miste je bijna overal, er stonden computers of videoschermen. Maar persoonlijk een praatje maken is toch veel leuker. Nogmaals wil ik zegggen jongens het is geslaagd en nogmaals mijn complimenten WIL VAN HOLLAND.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten