Raampjesdraad: glittert en glanst met Kerst

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Els Kleijnendorst
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Raampjesdraad: glittert en glanst met Kerst

Bericht door Els Kleijnendorst » wo 11 dec 2002, 23:30

Op de Floriade het afgelopen jaar zag ik dat het momenteel helemaal '˜in' is om je bloemstukken te omwikkelen met allerlei soorten materiaal. Daarvoor werd veelvuldig gebruik gemaakt van biezen, touw, braamranken of ander dun materiaal, soms extra versiert met een rozenbotteltje of kleine appeltjes of i.d.. Het waren altijd zeer eenvoudige, maar geraffineerde, boeketten: wat rechtop geplaatste takken, wat bladeren onderop de schaal om de oasis te verdonkeremanen en hier en daar een bloemetje of bes.

Naar aanleiding hiervan, en dat ik bij Blokker de afgelopen week bij de Kerstspullen doosjes met kraaltjes zag staan, kwam het idee bij mij op om deze kraaltjes en raampjesdraad te combineren.
Met wat snoeihout en oude bloemen als proef een bloemstuk nieuwe stijl gecreëerd. Werkelijk doodsimpel, en zo gemaakt, zowel het snoer als het inprikken van de takken en bladeren. Over een paar dagen gaan de bloemen eruit en hang ik er iets anders voor in de plaats. Kleine kerstballen of zo.
Hierna was ik niet meer te houden wat m'n raampjesdraad en kraaltjes snoeren betreft. De meest eenvoudigste kandelaar krijgt iets sprankelends als ze omwikkeld is met dit geglitter, een kerststukje wordt heel eenvoudig, de blitz wordt gemaakt door de snoeren. Ach, probeert u het zelf maar eens uit. De foto's doen geen recht aan de werkelijkheid. Een nadeel is dat de kraaltjes van plastic zijn, dus brandgevaarlijk. Maar het snoer laat zich makkelijk naar beneden schuiven als de kaars brandt. Een ander nadeel is dat de kleuren van de bij Blokker aangeboden kraaltjes vloeken met het geel van waskaarsen.

Afbeelding

bee_gurl
Berichten: 10
Lid geworden op: do 31 okt 2002, 15:34
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Raampjesdraad: glittert en glanst met Kerst

Bericht door bee_gurl » wo 18 dec 2002, 13:57

ik vind het er heel leuk uitzien!!! misschien ook een idee om er lussen van te buigen. zonder kraaltjes die kunnen dan wel bij de waskaarsen!!!

zoem zoem zoemetje ik ben een bij ik zoek een bloemetje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten