De jager!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
De jager!

Bericht door Oude Essink » vr 27 dec 2002, 20:13

Afbeelding

hennie oes

Afbeelding

Gebruikersavatar
J A Verwijmeren
Berichten:112
Lid geworden op:zo 04 mar 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De jager!

Bericht door J A Verwijmeren » zo 29 dec 2002, 15:33

Ja dat is een vervelend ogenblik en zeker als je niet zaken deskundig bent op het gebied van jacht.
Maar een kind van 2 jaar staat niet stil bij de dood van een haas.
Oordeel nooit te snel op somige zaken en geef niet direct die jager de zwarte piet.
Het is voor veel mensen al erg genoeg om nog aan een stukje wildbraad uit de natuur te bemachtigen, of eten jullie graag konijn uit China?.
Ook zijn er mensen die graag achteraf wonen en naderhand gaan klagen dat die boer met zijn koeien zo stinkt.
Ook heb ik meegemaakt dat er mensen zijn(BBL)die beweren te veel bijen in de natuur, daardoor te veel bloemen worden bestoven te veel zaden opleveren en natuurlijk een overlast aan muizen, allemaal de schuld van de imker zeker.
Bomen in dit geval de Amerikaanse eik, hoort hier niet dus wat doen ze onzagen al die bomen, dat zijn mensen die denken dat ze er verstand van hebben.
Ik zeg maar zo schoenmaker blijf bij je leest, boer blijf bij je beest en oordeel niet te snel.

Groeten van een imker die ook jager en visser is.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De jager!

Bericht door Oude Essink » ma 30 dec 2002, 10:35

Hallo jager,
Ik heb geen enkel probleem met de jacht als deskundig georganiseerde en gecoördineerde wildstandbeheersing. Jagen voor de lol of enkel om aan de Chinese pan-konijnen te ontkomen staat mij tegen; vooral in Zuid Frankrijk zie ik ze al te vaak tot mijn ergernis gaan die flinke jongens die met zijn tienen een patrijsje te lijf gaan of een zwijntje verschalken.
Wat jij ook beweert over de gevoelens van mijn kleinzoon: het jong schrok(niet van de knal) en zette het naderhand op een huilen om het "aasje" dat niet meer wilde opstaan en toen door iemand over het hek gehangen werd. Niet leuk!
hennie oes

Afbeelding

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De jager!

Bericht door Hennie Peters » ma 30 dec 2002, 10:52

Hennie,

Waarom deed je niet hetzelfde als die Slovenen ?
Ik bedoel, je had die jager met zijn hakken aan elkaar geknoopt naast die haas aan het hek kunnen hangen met het wapen om zijn nek gewrongen.

groet,
Hennie

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De jager!

Bericht door Hennie Peters » ma 30 dec 2002, 11:02

Mijn vorige reactie was de emotionele, hierbij de doordachte.
Waarom ga je niet met de foto die je hebt gemaakt naar het gemeentehuis en teken je bezwaar aan tegen de jachtvergunning die is afgegeven voor het perceel tegenover jouw raam.
Ik denk dat het reguleren van de wildstand het best kan worden gedaan op een plaats waar anderen zich er niet aan storen, dus niet tegenover jouw raam.

Ed Pieterse
Berichten:346
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De jager!

Bericht door Ed Pieterse » ma 30 dec 2002, 14:24

Beste mensen,

Wat een belachelijke ideeën over de jacht en de jagers.
Er wordt in Nederland op de juiste manier gejaagd, door professionele gediplomeerde jagers. Het oogsten uit de natuur op verantwoorde wijze is een wijze van natuurbeheer. Plezier jacht bestaat niet meer en heeft ook niets te maken met jagen een plezier te vinden.
Mensen die daar bezwaar tegen maken moeten maar eens kijken of ze bij de slager de zelfde gevoelens hebben of zijn die mensen dan ineens hypocriet!
Ik heb respect voor mensen die volledig vegetarisch zijn, maar het een wel en het ander niet willen heeft iets tweeslachtigs.
Bovendien kun je je iets biologischer voorstellen als vlees uit de natuur. Ook al vind ik alle vlees per definitie biologisch. Alsof het milieu gebaat zou zijn bij niet jagen!!

Ed Pieterse

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De jager!

Bericht door Hennie Peters » ma 30 dec 2002, 14:52

Beste Ed,

Je kunt hier op twee manieren naar kijken.
Ik heb er absoluut geen problemen mee dat er op hazen wordt gejaagd. Ik heb er ook geen problemen me dat er koeien worden geslacht.
Het heeft hier mijns inzien niets te maken of jagen moreel verantwoord is.
Hoe zou jij het vinden als de slager bij jou voor de deur een koe staat te slachten terwijl jij met je kleinzoon op de bank zit ?

Ik denk dat het hier gaat om overlast en de hazenschieter die bij Hennie voor de deur bezig was was overlast aan het veroorzaken.

Als je in een tijd dat jagen een heikel punt is er op deze manier mee omgaat dan denk ik dat J.A. en alle jagers die wel verantwoord bezig zijn straks konijnen met spleetogen kunnen gaan kopen omdat ze hier niet meer bejaagd mogen worden.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De jager!

Bericht door Oude Essink » ma 30 dec 2002, 14:52

Hallo Hennie: goed idee, de foto afleveren bij de gemeente!
Hallo Ed: mijn verhaal is genuanceerder; ook ik heb het over natuurbeheer en wildstandbeheer; Volgens mij valt dat haasje voor mijn deur daar niet onder; het beestje loopt al maanden rond in die wei aan de rand van het dorp; ik zie niet wie er belang heeft bij de dood van dat dier behalve de lolbroek en de wildeter. Ik ben het met je eens, dat het voor Nederland wellicht een uitwas betreft en verder heb ik dat met Franse toestanden vergeleken. hennie oes

Afbeelding

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: De jager!

Bericht door Romée van der Zee » ma 30 dec 2002, 15:37

Het zou op het imkerforum interessant zijn, als jullie het onderwerp met bijenhouden in verband zouden kunnen brengen.
Zou er geen relatie zijn tussen opvattingen over jagen, en de manier van bijenhouden?
Romée

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De jager!

Bericht door Hennie Peters » ma 30 dec 2002, 18:36

dag Romee,

Het is je misschien ontgaan maar Hennie heeft drie keer een foto met een bijtje bij zijn verhaal gezet :-)

Leuke foto trouwens.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten