Spring is in the Air!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Henkn
Berichten: 38
Lid geworden op: do 18 okt 2001, 09:34
Locatie: Nederland
Contacteer:

Spring is in the Air!

Bericht door Henkn » ma 24 feb 2003, 13:27

Hallo Allemaal!

Vandaag is het echt mooi weer! Toen ik vanmorgen uit de auto stapte op het parkeerterrein van mijn werk (midden in een bos) kwinkeleerden de vogels mij tegemoet! Het leek wel of ik midden in een voliere was uitgestapt:-) En zojuist (het is nu net kwart over een na de middag) heb ik een kwartiertje bij de bijenstal gekeken. Het ZOEMT daar weer! Het is er een drukte van belang! De thermometer wijst 12 graden celsius aan. Veel bijen zijn op reinigingsvlucht, te zien aan de bruine strepen die ze hier en daar achterlaten op de voorkant van de kasten en de balken van de de stal. Al mijn vijf volken leven nog (gelukkig!) en vliegen nu weer enthousiast de zon tegemoet. Ook zie je ze slepen met overleden zusters die blijkbaar onder in de kast gevonden werden. Toch moeten ze nog even geduld hebben met halen, want ik heb nog geen bloeiende bloemen gezien. Nu maar hopen dat de lente de volgende maand, fatsoenlijk inzet en niet met verschillende weken nat weer aanvangt. Dan kunnen ze alsnog verhongeren als ik niet goed op ze pas. In ieder geval: Spring is in the Air! De lente komt er aan!

grts

Henk

Henk Noppe

Minne Bonnema.
Berichten: 252
Lid geworden op: za 06 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Spring is in the Air!

Bericht door Minne Bonnema. » ma 24 feb 2003, 19:41

Spring is in the air,geloof ik,maar niet op de grond in Easterein,de eenden hebben hun wak noch en het vriest als de zon ondergaat.Maar de sneeuwklokjes in de tuin zijn de leuke voorboden voor de warmere tijd.
Minne.

Imkerij Westland
Berichten: 143
Lid geworden op: do 21 feb 2002, 13:12
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Spring is in the Air!

Bericht door Imkerij Westland » di 25 feb 2003, 09:28

Toch 23 jan een bijtje met stuifmeel terug zien komen !

kristeln
Berichten: 25
Lid geworden op: za 27 jul 2002, 13:41
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Spring is in the Air!

Bericht door kristeln » di 25 feb 2003, 17:20

Vandaag tussen 14.00 en 16.00 uur tientallen bijen naar elk van mijn 6 kasten met gele en vuil witte stuifmeel zien terugkomen.
Ook gisteren werd er al druk gevlogen volgens mijn vrouw, maar dat heb ik zelf niet gezien omdat ik toen in het Groningse land op het Pieterpad aan het lopen was. Veel weilanden.

Hugo
Berichten: 366
Lid geworden op: zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Spring is in the Air!

Bericht door Hugo » wo 26 feb 2003, 12:44

25 februari 2003 - Antwerpen

Beste,

Tijdens m'n dagelijkse middagwandeling zag ik gisteren op het zebrapad aan de Paleisstraat in Antwerpen een dikke hommelkoningin vergeefse pogingen doen om op te stijgen. M'n eerste reactie was "Ik raap het beestje op en geef haar een lift tot aan het eerste tuintje dat ik tegenkom. Maar net toen ik me wou bukken bemerkte ik al die mensen om me heen en twijfelde even. Toen sprong het licht op rood en moest ik maken dat ik wegkwam om m'n eigen vege lijf te redden. Ik heb niet meer omgekeken en vervolgde fluitend mijn weg.

Dit om U te vertellen dat de Schelde nu reeds blinkt in zuidelijke zon, en dat het vrouwvolk zijn wintergarderobe begint op te bergen. Bedenkt dan imker, dat het tijd is om op te staan uit uwen luie winterschen zetel, en om al uw allaam bijeen te zoeken.

mvg,

Hugo (halve bij die stilletje neuriet : zie ps.1)

ps1.
Wanneer de Schelde blinkt in zuidelijke zon
En elke Vlaamse vrouw flaneert in zonjapon
Wanneer de eerste spin zijn lente-webben weeft
Of dampende het veld in juli zonlicht beeft
Wanneer de zuidenwind er schatert door het graan
Wanneer de zuidenwind er jubelt langs de baan
Dan juicht mijn land, mijn vlakke land

ps2. Het betrof hier klaar en duidelijk een specimen van de specie Bombus terrestris of Grote aardhommel - ik kan het weten want ik heb voor 3 weken nog een lezing van Mevr. Duchateau bijgewoond over hommels ....


Nobodies prefetc

heidecap
Berichten: 979
Lid geworden op: za 14 dec 2002, 22:21
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Spring is in the Air!

Bericht door heidecap » wo 26 feb 2003, 21:23

Henk,

wat een mooi verhaal !
Uit het hart geschreven, daar houd ik van !!


Thomas

ris
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 mar 2002, 13:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Spring is in the Air!

Bericht door ris » do 27 feb 2003, 19:54

Vandaag bij mijn volken geweest (2). Ze vliegen volop! En halen mooi oranje stuifmeel binnen (sommigen). De lente komt er aan!

Erik
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 02 sep 2002, 11:31
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Spring is in the Air!

Bericht door Erik » ma 03 mar 2003, 12:20

He he,

zaterdag eindelijk de kans gehad om te kijken bij de bijen. Ze vlogen volop en sommige kwamen zelfs al terug met oranje stuifmeel aan hun poten. Ik heb zeker een uur naast de kast gezeten en moest mijzelf echt wegsleuren van dit prachtige tafereel.

Zwaar genieten, daar ik de week ervoor overdag helaas geen tijd had om te gaan kijken.

lamheuv
Berichten: 242
Lid geworden op: di 19 mar 2002, 21:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Spring is in the Air!

Bericht door lamheuv » wo 05 mar 2003, 20:46

Vandaag de bijen van alle kasten terug zien komen met stuifmeel aan de pootjes. Moeren leven nog.
En ook hier in het noorden, Z.O. Drenthe, bloeit er dus weer het een en ander.
Eerder heb ik al met de stethoscoop geluisterd of de volken nog in leven waren. Na al die meldingen van dode volken....
Groetjes Elze Lammerts.

Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Spring is in the Air!

Bericht door Frans vanTongeren » do 06 mar 2003, 11:54

Dag Elze,
Je schreef: De moeren leven nog!
(Stuifmeelinbreng is daar het bewijs van..)
-
Het vorig jaar had ik pech
De koningin was darrenbroedig geworden!
Je weet dus nog steeds niet wat je boven het hoofd hangt!
(Het kan wat rommelen binnen het koningshuis.)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten