Internationale Laga mikt op miljoen bezoekers

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Huib Koel
Berichten:517
Lid geworden op:wo 03 okt 2001, 14:31
Locatie:Nederland
Contacteer:
Internationale Laga mikt op miljoen bezoekers

Bericht door Huib Koel » do 03 apr 2003, 12:53

LOSSER/GRONAU (ANP) - In de Twentse grensplaats Losser en de naburige Duitse stad Gronau wordt van 12 april tot en met 19 oktober een Landesgartenschau (Laga) gehouden. Het gaat om een grensoverschrijdend toeristisch evenement met de thema's bloemen, natuur, recreatie, cultuur, historie en kinderen. De organisatoren verwachten een miljoen bezoekers.
Landesgartenschaus zijn in Duitsland een begrip. Tal van regio's organiseren jaarlijks hun eigen 'Laga'. Voor het eerst wordt er nu een grensoverschrijdende Landesgartenschau gehouden.
Er zijn onder meer thematuinen en kinderspeelterreinen ingericht. Verder zijn er wandelingen uitgezet, worden er exposities gehouden en kunnen de bezoekers naar speciale theatervoorstellingen. Op de website http://www.laga2003.nl staat meer informatie over het evenement.

HK:De imkers uit het gebied verzorgen op de Laga een bijententoonstelling: Bijen & Natuur.

Huib Koel :cool:

Johan ter Haar
Berichten:19
Lid geworden op:do 08 feb 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Internationale Laga mikt op miljoen bezoekers

Bericht door Johan ter Haar » vr 02 mei 2003, 09:38

Mijn eerste middag in het bijenpaviljoen op de Laga
LOSSER/GRONAU (ANP) - In de Twentse grensplaats Losser en de naburige Duitse stad Gronau wordt van 12 april tot en met 19 oktober een Landesgartenschau (Laga) gehouden. Het gaat om een grensoverschrijdend toeristisch evenement met de thema's bloemen, natuur, recreatie, cultuur, historie en kinderen. De organisatoren verwachten een miljoen bezoekers.
Landesgartenschaus zijn in Duitsland een begrip. Tal van regio's organiseren jaarlijks hun eigen 'Laga'. Voor het eerst wordt er nu een grensoverschrijdende Landesgartenschau gehouden.
Er zijn onder meer thematuinen en kinderspeelterreinen ingericht. Verder zijn er wandelingen uitgezet, worden er exposities gehouden en kunnen de bezoekers naar speciale theatervoorstellingen. Op de website http://www.laga2003.nl staat meer informatie over het evenement.

HK:De imkers uit het gebied verzorgen op de Laga een bijententoonstelling: Bijen & Natuur.

Huib Koel :cool:
Gisteren was ik voor de eerste keer gastheer in het het bijenpaviljoen "Bee-at-Home" op de Laga. Dit paviljoen heeft vorig jaar op de Floriade gestaan. Toen ik vorig jaar tijdens mijn voorjaarvakantie aan de kust de Floriade bezocht en zag hoe er uitleg werd gegeven over bijen, dacht ik: "Dat wil ik ook, dat lijkt me leuk" Het is er echter niet meer van gekomen, mijn vakantie zat er op. Dit jaar kreeg ik opnieuw een kans. Het bijenpaviljoen van Huib Koel en Piet Hooijman staat nu te pronken op de Laga in Losser. De bijen vliegen weer door de doorzichtige buis naar buiten, keurig in banen. De binnenkomende bijen lopen onder, en dit is de enige weg waar ze kunnen lopen, zwaar van de nectar of stuifmeel. Het is prachtig om de mensen zelf te laten zeggen waarom dit zo gebeurt, en dan heb je ze bij de les. Je laat ze eens van de mede of de honing proeven en ze lopen voldaan naar buiten met een fles wijn of een potje honing.
We hadden gisteren veel Duitse bezoekers vanwege de 1 mei viering; de Duits talige versie van de PowerPoint show op de PC draaide continue.

Als je ook over je bijen hobby wilt vertellen in het bijen paviljoen op de Laga, neem dan kontakt op met Berend Brink 0523 241398. Kombineer dit met een vakantie in de schitterende omgeving van Losser, de Lutte of Ootmarsum

Het is hier fantastisch

Johan ter Haar

PS:
Zondag 4 mei 14:30 wordt het paviljoen officieel geopend door Piet Hooyman. Het bijenpaviljoen staat bij de ingang van de Laga in Losser. Gratis parkeren en gratis toegang als je alleen het paviljoen bezoekt.


Bijgewerkt door - JOhan ter Haar op 02/05/2003 09:51:49

Johan ter Haar
Berichten:19
Lid geworden op:do 08 feb 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Internationale Laga mikt op miljoen bezoekers

Bericht door Johan ter Haar » do 15 mei 2003, 12:25

Bijen Paviljoen nu ook op de site van de Laga

http://www2.laga2003.de/contero/index_nl.htm

Zondag 4 mei is het bijen paviljoen op de LAGA geopend door Piet Hooyman. Het bijenpaviljoen staat bij de ingang van de Laga in Losser. De foto bij het artikel is genomen tijdens de opening.

Johan ter Haar

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten