Weer terug uit Denemarken

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Hennie Peters
Berichten: 965
Lid geworden op: ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie: Nederland
Contacteer:

Weer terug uit Denemarken

Bericht door Hennie Peters » za 16 aug 2003, 22:15

Gisteravond laat kwam ik weer terug uit Denemarken. Daar zag ik langs een bosrand de kasten die je op onderstaande foto's kunt bewonderen. Kent iemand dit model ? (Misschien onze kastendeskundige gerard.b.w.vos).
Afbeelding"]Afbeelding[/url]
Afbeelding
Ik heb een paar dagen de bijenstand in de gaten gehouden maar geen imker gezien. Toch had ik graag even een praatje willen maken.
Aan de bandensporen in het gras te zien werden de volken wel regelmatig bezocht. Dit gebeurde waarschijnlijk op een moment dat ik lag te snurken.

Afbeelding
Op het moment dat ik de kunststof kasten stond te fotograferen werd ik belaagd door een horde steeklustige deense buckfastachtigen.

Afbeelding
Van de kunststof kasten dus maar een enkele en gedeeltelijke foto.

De heide in Denemarken ligt er naar mijn idee beter bij dan in Nederland, ik heb daarvan ook maar even een foto gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Midden op deze foto het huisje dat ik voor twee weken had gehuurd, een toevalstreffer omdat het zo mooi midden in de natuur ligt.
Het enige dat ik ervan wist had ik op de website gelezen: http://www.humlum.com/hesselhus/indexe.htm

klik op de foto's voor een betere weergave

gerard.b.w.vos
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 16 jan 2002, 13:17
Contacteer:

Re: Weer terug uit Denemarken

Bericht door gerard.b.w.vos » zo 17 aug 2003, 10:22

Gisteravond laat kwam ik weer terug uit Denemarken. Daar zag ik langs een bosrand de kasten die je op onderstaande foto's kunt bewonderen. Kent iemand dit model ? (Misschien onze kastendeskundige gerard.b.w.vos).
Nou dat valt wel mee hoor.
Ik verzamel slechts de gegevens van behuizingen en dat wil nog niet zeggen "deskundig"!

De kast is mij niet bekend, maar jouw foto en de beschikbare gegevens staan inmiddels er bij als Deense kast op mijn site.

gerard.b.w.vos
http://home.planet.nl/~gerard.b.w.vos/deensekast.htm

Bijgewerkt door - gerard.b.w.vos op 17/08/2003 10:28:05

Minne Bonnema.
Berichten: 252
Lid geworden op: za 06 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Weer terug uit Denemarken

Bericht door Minne Bonnema. » zo 17 aug 2003, 13:05

Henny.
Ben ooit eens in Denemarken bij Gelfke(mede oprichster Eko-bijkers)op bezoek geweest had ook twee van dergelijke kasten.Tussen buitenkant en binnenbak(zoals bij de Simlpex kast) zat heelveel ruimte.Zodat je voor de winter er isolatie materiaal tussen kon plaatsen.De winter daar duurt iets langer en kan behoorlijk streng wezen.Raammaten zijn mij onbekend.
Minne.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten