bericht 1300

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: bericht 1300

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » za 08 nov 2003, 21:14

Beste Erik

Halve websites daar koop nik niets voor!

Ik heb al twee maal een website gemaakt. Ik hoef daarvoor jouw kennis niet. Ik heb hem niet in de lucht gelaten, omdat ik vind dat een dergelijke website elk moment een actueel karakter moet hebben. Het is dus niet zozeer een gebrek aan informatie, maar wel het up to date houden van een dergelijke website. Pas als ik echt een bepaald doel heb (en dat kan van alles zijn) zal ik het middel website inschakelen.
Ik vraag me af wat is jouw doel bij jouw website??? Het enige wat ik daarop vind, dat zijn enkele fotootjes van het maken, bedraden en insmelten van een raampje. Oninteressant. Het spijt me.

J.P.

P.S. En Frans toe aan een sabbaticaltje??

kole.amj
Berichten: 407
Lid geworden op: za 25 jan 2003, 10:25
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: bericht 1300

Bericht door kole.amj » za 08 nov 2003, 22:14

JP,

Je antwoord is niet direct wat ik had verwacht. Ook je reactie op een website is nu niet dusdanig dat er ontspanning uit blijkt.Wat Frans
betreft denk ik dat hij nog jaren door kan zonder "time out" of een opgedrongen pauze.
Maar nu nog iets. Je zei dat bijen houden iets is wat aan het uitsterven
is.Misschien heb je gelijk maar dan nog zou het in jouw geval leerzaam
zijn,mocht je nog iets kunnen leren,intensiever met bijen om te gaan.
Zo zou je met behulp van je studie-achtergrond veel dieper het totale
bijen gebeuren kunnen bestuderen.Maar ik weet niet of je belangstelling ook de sociologie,hegemonie rangen en standen binnen diergemeenschappen omvat.
Wat ik geleerd heb in de korte tijd dat ik met bijen omga is dat ik er uren(en dat meen ik)naar kan zitten kijken en er van kan genieten.
Je ziet dingen gebeuren op het gebied van communicatie,nestverdediging,verzorging etc die ik graag kwalitatief
zou willen doorgronden maar die ook in mij een enorme rust teweeg
brengen.Wellicht een rust waar de bewondering aan ten grondslag ligt.
En neem van mij aan dat ik best driftig kan zijn,maar bijen straffen dat af of beter corrigeren dat. Zoook is de bokssport uitermate geschikt
om driften te leren beheersen want hoe driftiger je slaat hoe harder je wordt geraakt.
Dus JP blijf geloven in je bijen,neem afstand van je eigen denkbeelden en sta open voor nieuwe ideeen en echt Frans mag blijven of beter
moet blijven(als vervolg op HENK TERLINGEN)maar dat was voor jouw tijd.

Groet
A-3

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: bericht 1300

Bericht door Romée van der Zee » zo 09 nov 2003, 00:33

Frans schreef
Vijf jaar over bijen schrijven,
leidt tot een lege inktpot.
Vijf jaar pennen in de breedte,
maakt de diepte wel wat dun.
Vijf jaar over bijen lezen,
leidt tot herkenbare invalshoeken.
-
Moet ik nog wel doorgaan !

het najagen van wind
is aan de bijen niet besteed
het najagen van bijen
is aan de wind besteed

en aan de imker
er is geen wederkerigheid
hoe de wind je ook tegen waait

het keert naar zichzelf terug
en gaat aan je voorbij

jij bent het nakijken

Henk Klok
Berichten: 761
Lid geworden op: wo 17 jan 2001, 00:00

Re: bericht 1300

Bericht door Henk Klok » zo 09 nov 2003, 00:45

haikoe

de wind blaast een bij
een inktpot kan weer gevuld
de bij is vermoeid

Erik
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 02 sep 2002, 11:31
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: bericht 1300

Bericht door Erik » zo 09 nov 2003, 12:29

Beste JP,

laatste reactie dan:

een website is nooit af !! Het internet is net zoals de rest van de (bijen) wereld aan verandering onderhevig. Konstant zijn er nieuwe ontwikkelingen gaande. Maar ja, als je een half jaar in een klooster zit merk je daar niet veel van denk ik.

Wat mijn website betreft, achter de schermen ben ik er mee bezig. Zoals jij natuurlijk weet als fervent websitebouwer zullen er foto's gemaakt moeten worden, teksten geschreven, lay-out uitgeprobeerd worden. Dus wacht even met commentaar leveren in het vervolg.
Ik vind dat jij eerst maar eens wat van jouw bijenkennis/bijentalenten moet laten zien. (Een websijtje kan ik ook maken.)
Ik vind dat het hebben van bijenkennis niet gerelateerd is aan het plaatsen van berichten hier op het forum.


En verder heb ik nog geen enkel bewijs gezien van jou site-building capaciteiten, dus laat eens wat zien voordat je roept.

Ach, een fries in het nauw maakt rare sprongen zullen we maar denken.

Erik

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: bericht 1300

Bericht door Romée van der Zee » zo 09 nov 2003, 14:06

Beste Erik en Jelte Pieter,
Van jullie onderlinge uitwisseling in deze reeks zullen weinig mensen genieten. Integendeel. Het is in deze rubriek ook niet op zijn plaats. Willen jullie het per e-mail voortzetten.
Romée

kole.amj
Berichten: 407
Lid geworden op: za 25 jan 2003, 10:25
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: bericht 1300

Bericht door kole.amj » zo 09 nov 2003, 21:18

Romee,

Ik geniet wel van deze discussie,immers het maakt duidelijk wie
achter welke naam schuil gaat. En zo blijkt dat niet iedere imker
hetzelfde is. De een is goed in het maken van een Webside,en dat
vind ik knap,de ander schrijft graag op het forum,en ontmoet wat
kritiek of tegenstand,beiden zijn vormend.
Immers in een klooster zijn in het verleden leuke dingen gedaan met
bijen.En er zijn BIOLOGEN die ook weer kunnen helpen met het ont-
rafelen van datgene wat de imker zo boeit.
Misschien zijn het nog wat ruwe diamanten en al rollend door het zand of
na wat schuurwerk kan er toch iets moois tevoorschijn komen.
Het is al knap dat de ruwe diamanten zich tonen en laten polijsten,dus
aub met in acht nemen van elkaars waardigheden doorgaan met uitwisselen van gegevens.En dan mag een zijspoor voor eventjes toch wel??? Het is niet allemaal onzin,maar niet iedereen uit het .

Groet
A-3

En als het echt beledigend wordt kan er toch ingegrepen worden?

heidecap
Berichten: 979
Lid geworden op: za 14 dec 2002, 22:21
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: bericht 1300

Bericht door heidecap » zo 09 nov 2003, 22:10

A-3,

jij zegt wat ik denk ...
Wat mij betreft zegt deze discussie meer over de mensen die aan het woord zijn zelf dan over de mensen op wie zij kritiek hebben.
Wat mij betreft hoeft de discussie dan ook niet zo nodig afgekapt te worden. De bijen zijn momenteel ook al zo stil. Een beetje leven hier op dit forum kan niet zoveel kwaad in deze donkere dagen ...

Groet, Thomas

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: bericht 1300

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » ma 10 nov 2003, 10:38

Door kennis van de laatste twee reacties hebben te vernomen, eigen ik mij het recht toe om toch nog een reactie te plaatsen, ondanks het verzoek van R. Mijn excuus, indien dit toch in hoge mate als onwenselijk wordt ervaren.
Beste JP,

laatste reactie dan:

een website is nooit af !! Het internet is net zoals de rest van de (bijen) wereld aan verandering onderhevig. Konstant zijn er nieuwe ontwikkelingen gaande. Maar ja, als je een half jaar in een klooster zit merk je daar niet veel van denk ik.
Een eerlijke reactie van mijn kant op jouw site: ik vind Erik op dit moment jouw website mij niet veel te bieden heeft. Bovendien wordt het interessanter om een doel te definieren en vervolgens hiernaar toe te werken. Dat wil niet zeggen dat ik de lay-out van de website niet goed vind. Die kan concureren met de top.
Wat mijn website betreft, achter de schermen ben ik er mee bezig. Zoals jij natuurlijk weet als fervent websitebouwer zullen er foto's gemaakt moeten worden, teksten geschreven, lay-out uitgeprobeerd worden. Dus wacht even met commentaar leveren in het vervolg.
Wat niet is kan nog komen.
Ik vind dat het hebben van bijenkennis niet gerelateerd is aan het plaatsen van berichten hier op het forum.
En verder heb ik nog geen enkel bewijs gezien van jou site-building capaciteiten, dus laat eens wat zien voordat je roept.
Nou in zekere zin ben ik het met je eens. Maar...........degenen die wel (veel) berichten plaatsen, van diegenen daar kan ik in ieder geval een inschatting maken over bijenkennis. Van de andere (niet schrijver) wordt dat al een stuk lastiger.

Ik heb al eerder aangegeven, waarom ik niet zo nodig met mijn site-building capaciteiten op de voorgrond wil treden.
Ach, een fries in het nauw maakt rare sprongen zullen we maar denken.
Ik vind dit een opmerking die niet passend is in deze discussie. Je haalt zomaar uit het niets mijn Friese identiteit erbij en dan tevens in negatieve zin. Bovendien voel ik zelf helemaal niet dat ik in het nauw zit. Ik vind zoals de andere twee auteurs voor dit bericht, deze artikelenreeks levendig. Houden zo dus.

J.P.

Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: bericht 1300

Bericht door Frans vanTongeren » ma 10 nov 2003, 11:21

Beste 'Bijkers',
Bedankt voor jullie proza en poezie.
Daar krijg ik vleugels van.
Ik voelde me daarvoor een mol met zijn lijfspreuk..: 'Al wroetende komt men erdoor'
Dat valt niet mee, moet ik zeggen
Luchtig en licht .. vliegt beter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten