Zomerhitte

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Minne Bonnema.
Berichten:252
Lid geworden op:za 06 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Zomerhitte

Bericht door Minne Bonnema. » za 25 jun 2005, 13:00

Prognoses voor deze zomer ' Nog heter dan in 2003 ' De bijtjes krijgen het dus warm in hun behuizing als deze voorspelling uitkomt. De eigenaren kunnen zich met de tropische temperaturen onder de parasol met een koele versnapering best vermaken. Maar hoe zit dat met de bijenwoning, het dak al wit geverfd! .Want het is bar en boos hoe warm als een ongeverfd deksel kan worden, je kan er een eitje op bakken. Er hoeft niet veel voorstelling's vermogen bij om te bedenken hoe warm het daaronder is. Alvorens me gisteren naar het sportterrein te begeven waar de dorpsfeesten zich afspeelden, de bijenkasten afgedekt met een wit laken en de bodem schuiven geheel open gezet. Gevolg, geen plakkende bijen tegen de voorwand ten gevolge van te hoog oplopende temperaturen in de kast. In de feesttent niet zover verwijdert van de pomp van verfrissend en inspirerend vocht heb ik met een goed gevoel een flink gedeelte van de dag vertoefd. Wat doet U om het verblijf van de bijen te veraangenamen bij hoge temperaturen!!!!!!
Vgr, Minne.

Gebruikersavatar
Ati
Berichten:201
Lid geworden op:vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds:2003
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Zomerhitte

Bericht door Ati » za 25 jun 2005, 17:20

Wat doe ik / deed ik in die hitte? Een bak water op de kast zetten. Het water verdampt en onttrekt zo warmte aan de kast.
Op een kast die in de volle zon staat, heb ik een oude spiegel gelegd. Leek me nog beter dan wit verven.

Verder spuit ik de kasten af en toe nat met een waterpistool (zo'n grote super-soaker van de kinderen).

Vriendelijke groeten,
Ati

?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten