Hofstaat

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
buckfast_beekeeper
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Hofstaat

Bericht door buckfast_beekeeper » zo 26 aug 2007, 13:28

labrador schreef:

Roger,

Heb jij er nooit last van dat die rugnummers araf gehaald worden door de werksters? (Ik namelijk wel[:(])
Ervaring heeft me geleerd om minstens alle 2 jaar nieuwe lijm aan te schaffen. Na meer dan 2 jaar gaat de kwaliteit serieus achteruit met het verdwijnen van de plaatjes als gevolg.

mvg

Theo

Honing kan men importeren. Bestuiving niet

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hofstaat

Bericht door de vos roger » zo 26 aug 2007, 15:00

buckfast_beekeeper schreef:

Ervaring heeft me geleerd om minstens alle 2 jaar nieuwe lijm aan te schaffen. Na meer dan 2 jaar gaat de kwaliteit serieus achteruit met het verdwijnen van de plaatjes als gevolg.
Theo
juist daarom ben ik overgeschakeld op witte houtlijm,de rest kan je nog gebruiken voor o.a .....knutselwerk aan de bijenkasten.[;)]

roger

buckfast_beekeeper
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Hofstaat

Bericht door buckfast_beekeeper » zo 26 aug 2007, 16:11

de vos roger schreef:
buckfast_beekeeper schreef:

Ervaring heeft me geleerd om minstens alle 2 jaar nieuwe lijm aan te schaffen. Na meer dan 2 jaar gaat de kwaliteit serieus achteruit met het verdwijnen van de plaatjes als gevolg.
Theo
juist daarom ben ik overgeschakeld op witte houtlijm,de rest kan je nog gebruiken voor o.a .....knutselwerk aan de bijenkasten.[;)]

roger
Ik ben geen hout knutselaar en moet bijgevolg ook speciaal houtlijm gaan kopen. Geen oplossing dus. Moet ik iets aan de bijenkasten lijmen gebruik ik meestal polyurethaan lijm. Is die ook geschikt? [;)]

mvg

Theo

Honing kan men importeren. Bestuiving niet

Dirk Blanken
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo 08 okt 2006, 18:10
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Hofstaat

Bericht door Dirk Blanken » zo 26 aug 2007, 19:56

Ik gebruik nog steeds de kleurstiften en nu laat ik de moeren na het knippen en merken zo,n 10 minuten in de schaduw opdrogen dan blijft de kleurstof veel langer zitten,waarschijnlijk zijn dan ev oplosmiddelen volledig verdampt.
Nu blijft de moer vaak boven op de ramen zitten en laat ze zich voeren zodat ze een tikje nodig heeft om tussen de ramen te verdwijnen zodat ik de kast kan sluiten.
Dirk


dertiende

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hofstaat

Bericht door de vos roger » zo 26 aug 2007, 22:36

Theo,die polyurethaanlijm zou ik zeker niet gebruiken,het zou kunnen gebeuren dat je moer aan de ramen blijft plakken. :D
Stiften gebruikte ik vroeger ook al,zeer gemakkelijk maar het jaar nadien is het kleur bijna volledig afgeknabbeld door de bijen,met die nummertjes heb je dat niet.Mijn oudste kweekmoer is nu vier jaar en heeft nog steeds haar nummertje op.

roger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten