Invulling van natuurcompensatie.

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Eindbeheerder
Eindbeheerder
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Invulling van natuurcompensatie.

Bericht door Eindbeheerder » do 06 dec 2007, 16:55

From: LTO Noord Communicatie <communicatie(APENSTAART)lTONoord.nl> Sent: Thu Dec 6 9:47



Geachte redactie,

Hierbij ontvangt u een persbericht van LTO Noord met het verzoek dit bericht op te nemen in uw medium.

Persuitnodiging over invulling van natuurcompensatie op unieke pootaardappelgrond
Werkbezoek B & W gemeente Eemsmond aan Emmapolder

Leden van het College van Burgemeester en Wethouders en vertegenwoordigers van de raadsfracties van de gemeente Eemsmond brengen vrijdag 7 december een werkbezoek aan de Groningse Emmapolder.
Tijdens dit werkbezoek, een initiatief van de LTO Noord afdeling Het Hogeland, staat de invulling van de natuurcompensatie in en rond deze polder centraal.

In de Groningse Eemshaven zijn meerdere activiteiten gepland, waaronder de bouw van een nieuwe energiecentrale. Deze activiteiten zijn gepland op gronden waar in de loop der jaren onbedoeld natuurwaarden zijn ontstaan. Deze waarden moeten op grond van de Natuurbeschermingswet op dezelfde wijze worden gecompenseerd. Hiervoor is de Emmapolder in beeld. Het gaat in totaal om circa zeventig hectare.

LTO Noord heeft grote bezwaren tegen de voorgenomen plannen, omdat deze een grote impact hebben op de agrarische bedrijven en de positie van de pootaardappeltelers. De Emmapolder bevat grond die uitermate geschikt is voor de teelt van onder meer pootaardappelen. Het perspectief van deze teelt in Noord-Groningen is groot.

U bent hierbij van harte uitgenodigd om bij het werkbezoek aanwezig te zijn.
Het bezoek vindt plaats op vrijdag 7 december om 15.00 uur op het bedrijf van de gebroeders Coolman, Emmaweg 5, 9981 VA te Uithuizen.


Met vriendelijke groet,
LTO Noord communicatie
T 0570 - 66 28 36
F 0570 - 62 44 72
E communicatie(APENSTAART)ltonoord.nl
I http://www.ltonoord.nl

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Invulling van natuurcompensatie.

Bericht door Oude Essink » do 06 dec 2007, 18:46

Hallo eindbeheerder,
Wat is de bedoeling hiervan? voor kennisgeving? moeten wij er met zijn allen naar toe en onze bijen op ze afsturen? :D
hennie oes

Gebruikersavatar
Erik Speksnijder
Berichten: 430
Lid geworden op: wo 14 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1994
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Invulling van natuurcompensatie.

Bericht door Erik Speksnijder » do 06 dec 2007, 19:36

En voor de bijtjes is er meer te halen in deze nieuwe natte natuur, dan in een pootaardappelveld....


Erik

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8245
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Invulling van natuurcompensatie.

Bericht door Hans van der Post. » do 06 dec 2007, 22:48

Hennie dit bericht zat vandaag in de postmaster mailbox.
Vond dit voor imkers die in de twee noordelijke provincies wonen belangrijk genoeg om dit op het forum te zetten.

Hans

Dirk Blanken
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo 08 okt 2006, 18:10
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Invulling van natuurcompensatie.

Bericht door Dirk Blanken » vr 07 dec 2007, 20:21

Ik woon in de gemeente Eemsmond.
Maar toch ben ik er niet op afgegaan.
Uit ervaring weet ik dat er niets meer gebeurd dan kletsen afspraken maken is niet mogelijk.
Ik wacht af totdat alles is uitgekristalliseerd dan pas is het mogelijk om werkelijk contact te maken.
8 tot 10 jaar geleden was hier het plan om de bermen te verarmen zodat er meer diversiteit zou ontstaan.
Nu zie je in de bermen en slootswallen alleen maar brandnetels omdat jaar na jaar alles verrijkt wordt door te klepelen.
Ambtenaren en visie.
Vechten tegen de bierkaai.
Ik geef direct toe dat ik niet geschikt ben om dit gevecht aan te gaan.
Het enige wat ik nog van plan ben is om de fractie Groenlinks erop aan te spreken on eens uit de studeerkamer te komen.
Ik heb liever een paar kassen op het hogeland en wat stoorlicht en prachtige bermen.
Dirk


dertiende

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten