prijzen volken

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Gerard van Gastel
Berichten: 440
Lid geworden op: wo 09 jun 2004, 13:49
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: prijzen volken

Bericht door Gerard van Gastel » do 20 mar 2008, 12:30

Bart,

Je bent welbespraakt, je hebt bijen, (zelfs bijen over) en je hebt vrienden! Dan ben je toch een 'rijk' man!

Harm van de Pas
Berichten: 35
Lid geworden op: do 23 nov 2000, 00:00
Locatie: Angeren

Re: prijzen volken

Bericht door Harm van de Pas » vr 21 mar 2008, 02:21

Bart de Coo schreef: Overigens vind ik ook 80 euro voor een volk belachelijk veel geld. Gedeeld door twee, zou ik zeggen. We zijn allemaal hobbyisten en we hebben allemaal vroeg of laat een keer te kampen met wintersterfte. Als je al jaren de dans ontspringt, dan is dat meer geluk dan wijsheid, denk ik.

Bart
Bart deze "hoge" prijs heeft te maken met de volken die nodig zijn voor de bestuiving. Elk volk levert 40-50 euro op aan bestuivingsgeld. Na de "fruittijd" worden de volken altijd goedkoper.

Ik krijg 50 euro per volk voor bestuiving van kersen dus ik zal gek zijn om nu een volk te gaan verkopen voor 40 euro.

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: prijzen volken

Bericht door m.kolsters. » vr 21 mar 2008, 09:47

Zo heren ben je er al uit 10 euro per raam bezet met broed.
Ga nu maar tellen en het klopt ,dus 10 euro per raam.
En dat is de zomer prijs,en 35 euro voor een moer met 5 ramen bijen afslaan.
Dan kast en raad en ramen van de koper.
Groetjes

Tinus Kolsters
't Bakhuis

monique
Berichten: 56
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 20:37
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: prijzen volken

Bericht door monique » vr 21 mar 2008, 12:26

Het hoofdonderwerp was "wilgen stekken", maar het eindigt in wat de prijzen zijn van een volk?!
Ik wilde het onderwerp "dracht"lezen, en niet gedimdam over ( verkoop)prijzen van volken. Naar mijn idee hoort dat ergens anders, of zie ik dat verkeerd??
Toch even een reactie op de prijzen;
Het blijft een hobby!( en dat kost geld), ik vind 100,- eurie erg veel voor een volk, wij helpen elkaar in de vereniging met "afleggertjes" in het voorjaar, kosteloos.Of geven elkaar jonge moeren om in te voeren.
Zodat men toch weer een volkje kan opkweken.
Monique

Jaap Langeveld
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 18:16
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: prijzen volken

Bericht door Jaap Langeveld » vr 21 mar 2008, 20:07

J.R. schreef:
Jaap heeft vanavond een volk bij mij opgehaald.
Het is een zwerm van vorig jaar op nieuwe raad.
Op de bodemplaat die er 4 week onder ligt zei je voorin 5 straten bezet.
De prijs die hij betaalde is 50 euro.
Te veel, te weinig zeg het maar .
Ik had geluk dat mijn 5 volken de winter goed zijn doorgekomen tot nu toe.
Hij is er blij mee.
Ik kan weer wat materiaal kopen en heb binnenkort hopelijk wel weer ergens een zwerm in de boom hangen.
Hier op het platteland kan dat nog en ik geniet ervan.
Volgens mij doet Jaap dat ook .
Kortom 2 man blij .
Wie goed doet...
Ooit kan dat nodig zijn .
Groet Jan R.

Jaap Langeveld
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 18:16
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: prijzen volken

Bericht door Jaap Langeveld » vr 21 mar 2008, 20:35

Beste Imkers,Vrienden,ik wist niet dat ik zoveel discussie los kon maken.Dat is toch wel het voordeel van het imkerforum.We leren veel,we kunnen onze reakties kwijt en we helpen elkaar.
Ten eerste wil ik de hr.Jan Ritsma hartelijk bedanken voor het Volk wat ik bij hem kon kopen.Wat zit deze man op een prachtlokatie,dat is nog puur natuur,bijna onvindbaar.Zijn volken zijn goed de winter doorgekomen.Dat kan ook niet anders,want de varroa mijt kan die bijen daar nooit vinden.Jan hardstikke bedankt en ik ben vandaag tussen de buien door met mijn bijenstal beziggeweest,kan nu mooi want met dit slechte weer vliegen ze toch niet.Bij het openen van de kast gistermorgen,waren er een stuk of 50 bijen die naar buiten kwamen,sommige vlogen even op en de andere vormde voor enkele minuten een kleine baard aan de buitenkant,na vijf minuten was alles weer naar binnen.
Dirk Blanken ik vind je reaktie erg scherp,het is net of ik de bijen heb verwaarloosd.Niets is minder waar,ik heb ze goed ingewinterd met 15 kg voer,liever iets te veel als te weinig.En op een dubbele kast en dat deed ik vroeger ook.Misschien ben ik te vroeg begonnen,nl de laatste week van augustus,maar dat deed ik omdat de zomer zo slecht was.Toen heb ik ook regelmatig bijgevoerd.Aan de lokatie kan het niet liggen.Ik zit midden tussen de moerassen,onbehandelde weilanden,linde bomen enz. De hr.Boonemmer uit Wolvega 85 jr, zegt dat ik een van de mooiste plekjes heb en dat ik nooit hoef te verkassen.Deze man is al 60 jaar imker,misschien wel langer.Deze adviseerde me ook om te wachten tot mei of juni,want zei hij er komen vanzelf weer zwermen en/of vegers en dan heb ik wel weer wat voor je.Maar ja,je wil het voorjaar in met bijen dat is toch het mooiste,dus ben ik toch gaan zoeken.Daarom is het fijn dat je geholpen wordt en als het kan help ik weer anderen.Dat is het mooiste wat er is.Ritsma en van der Post bedankt,voor deze doorstart.

ivar
Berichten: 88
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 23:54
Locatie: Germany
Contacteer:

Re: prijzen volken

Bericht door ivar » ma 24 mar 2008, 00:37

hi bart.

mag ik eens vertellen hoe heet hier in duitsland gaat????
normaal 6,-- per raam en dan betaal je de moer nog, 7,-- onbevrucht,
15,-- stand bervr., 30,-- land begattungstelle, 55,-- eiland bevrucht.

direkt in het voorjaar, nog geen honing geslingert, 100,--, geen gekke preis


gr hans

a land flowing with milk and honey

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: prijzen volken

Bericht door maartenkleijne » ma 24 mar 2008, 08:37

Jaap, ik ben zo vrij gweest dit bericht van 'dracht' naar 'algemeen' te verplaatsen en de titel. Daardoor staat mijn naam nu bij jouw eerste bericht, sorry.

Jaap Langeveld
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 18:16
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: prijzen volken

Bericht door Jaap Langeveld » ma 24 mar 2008, 09:08

Sorry Maarten er ging nu bij mij wat fout.Maar het is niet erg dat jou naam bij mijn bericht staat.
Ik heb trouwens gisteren even tijdens een lekker zonnetje ,heel even het dekplaatje boven op de kast opgetild,het volk van Jan Ritsma ziet er fantastisch uit.Nu nog een beetje mooi weer en alles komt goed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten