Vaste kamercommissie LNV

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
ROEL
Berichten:50
Lid geworden op:di 09 okt 2001, 09:51
Locatie:Nederland
Contacteer:
Vaste kamercommissie LNV

Bericht door ROEL » do 12 jun 2008, 13:10

Gisteren is een delegatie van het Hoofdbestuur bij de vaste kamercommissie van LNV geweest om aandacht te vragen voor de recente bijensterfte. De secretarissen van de afdelingen krijgen hierover nog bericht.
Een kort stukje hierover is reeds te lezen in Trouw
http://www.trouw.nl/groen/nieuws/articl ... t_sterk_op

chaussie
Berichten:97
Lid geworden op:do 24 jan 2008, 17:23
Locatie:Deventer
Contacteer:

Re: Vaste kamercommissie LNV

Bericht door chaussie » do 12 jun 2008, 18:14

ROEL schreef:
Gisteren is een delegatie van het Hoofdbestuur bij de vaste kamercommissie van LNV geweest om aandacht te vragen voor de recente bijensterfte. De secretarissen van de afdelingen krijgen hierover nog bericht.
Een kort stukje hierover is reeds te lezen in Trouw
http://www.trouw.nl/groen/nieuws/articl ... t_sterk_op
zie ook; http://frontpage.fok.nl/nieuws/93830/-I ... erfte.html

en; http://www.kennislink.nl/web/show?id=206256

Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vaste kamercommissie LNV

Bericht door Els Kleijnendorst » do 12 jun 2008, 18:54

Wat aardig dat wij imkers de voor ons belangrijke informatie in de krant mogen lezen [:(!][:(!] en de betrokken HB-leden het niet zinvol achten deze gegevens direct op Bijenhouden.nl te melden. [V]

tineke w.
Berichten:259
Lid geworden op:ma 17 okt 2005, 10:50
Contacteer:

Re: Vaste kamercommissie LNV

Bericht door tineke w. » do 12 jun 2008, 20:27

Els Kleijnendorst schreef:
Wat aardig dat wij imkers de voor ons belangrijke informatie in de krant mogen lezen [:(!][:(!] en de betrokken HB-leden het niet zinvol achten deze gegevens direct op Bijenhouden.nl te melden. [V]
Mij dunkt, het is belangrijker dat het HB deze actie ontwikkelt, dan dat zij allereerst haar voornemen om dat te doen op het imkerforum zet.

Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vaste kamercommissie LNV

Bericht door Els Kleijnendorst » vr 13 jun 2008, 09:17

Tineke,

het gaat mij niet om het voortraject, het ontwikkelen dus, maar om de mededeling daarna.

Als er een officiëel perscommuniqué wordt uitgegeven waarbij de Ned. Bijenhoudersvereniging betrokken is, dan lijkt het mij op z'n plaats als deze mededeling ook door een van de betrokken HB leden op het forum wordt geplaatst. En er niet, zoals nu door de bedrijfsleider van het Bijenhuis, naar een krantenartikel verwezen wordt.
(Roel, overigens hartelijk dank dat jij wel de moeite hebt genomen.)

Juist voor dit soort zaken is er een rubriek "Imkerverenigingen" op het forum. (waar jammer genoeg zelden gebruik van wordt gemaakt).

Met vriendelijke groet,
Els

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Vaste kamercommissie LNV

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 13 jun 2008, 12:15

Beste mensen,

dit voorval staat eigenlijk niet op zich zelf. Mijn inziens komt een gebrekkige communicatie/werkrelatie tussen het het forum en de NBV (of eventueel een andere vereniging) door een gebrek aan regels en afspraken. Ook de (te wensen) onafhankelijkheid van het forum (het moet voor een een ieder toegangelijk zijn en blijven) heeft hier mee te maken. Misschien zouden we nu/op dit moment hier een goede discussie over moeten voeren, zodat we duidelijk krijgen hoe we in de toekomst vereniging informatie op een duidelijke en gewenste wijze op dit forum kunnen plaatsen/verkijgen. Of willen we zoiets niet? het is aan u. Spreek u uit.

jp

Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vaste kamercommissie LNV

Bericht door Els Kleijnendorst » vr 13 jun 2008, 12:53

Roel, Marcel en Jan,

jullie snelle reactie en speech maken mij helemaal gelukkig. :D:D:D
Jan, wat heb jij het uitmuntend verwoord richting kamerkommissie.

Els

tineke w.
Berichten:259
Lid geworden op:ma 17 okt 2005, 10:50
Contacteer:

Re: Vaste kamercommissie LNV

Bericht door tineke w. » vr 13 jun 2008, 14:01

Els Kleijnendorst schreef:
Tineke,

het gaat mij niet om het voortraject, het ontwikkelen dus, maar om de mededeling daarna. ...

Als er een officiëel perscommuniqué wordt uitgegeven waarbij de Ned. Bijenhoudersvereniging betrokken is, dan lijkt het mij op z'n plaats als deze mededeling ook door een van de betrokken HB leden op het forum wordt geplaatst. En er niet, zoals nu door de bedrijfsleider van het Bijenhuis, naar een krantenartikel verwezen wordt.
(Roel, overigens hartelijk dank dat jij wel de moeite hebt genomen.)

Juist voor dit soort zaken is er een rubriek "Imkerverenigingen" op het forum. (waar jammer genoeg zelden gebruik van wordt gemaakt).

Met vriendelijke groet,
Els
Ik wil alleen zeggen: de primaire reactie zou moeten zijn: wat goed dat dit gesprek is aangepakt, en niet: waarom weten wij hier niet van? Natuurlijk vind ik ook dat de interne doelgroepen van de NBV gelijktijdig met de pers moeten worden geinformeerd.

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Vaste kamercommissie LNV

Bericht door m.kolsters. » vr 13 jun 2008, 19:20

Dag imkers ik ben even naar omroep brabant geweest voor een kort gesprek.
Ik ben er van overtuigt dat de euros in de imkers moet worden besteed en niet oppotten voor onderzoek.
Ga de imker beter inlichten en ze zeggen dat bijen houden geen wiekendwerk is,maar een volslagen jop is in de zomer(niet op vacantie geen wiekentje weg en geen voedballen kijken)maar met je bijen bezich zijn.
Ik wil maar zeggen dat je tussen Maart en October je bijen moet verzorgen om ziekten en paraciten geen kans te geven,en slingeren.
En daar moeten we beginnen uitleg nieuwe imkers.

Tinus Kolsters
't Bakhuis

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten