Codex alimentarius

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
marc
Berichten:1074
Lid geworden op:vr 10 sep 2004, 01:34
Locatie:Belgie
Contacteer:
Codex alimentarius

Bericht door marc » do 04 sep 2008, 10:37

Laten we ons eens bezinnen over de uitleg van deze dame :
http://www.dailymotion.com/relevance/se ... morts_news

remolen
Berichten:509
Lid geworden op:wo 06 aug 2008, 22:46
Aantal volken:30
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Assen
Contacteer:

Re: Codex alimentarius

Bericht door remolen » do 04 sep 2008, 11:00

als ik het goed begrijp wordt dus vanaf 2010 een verbod ingevoerd op alle voedingssupplementen (vitamine pillen etc)
is het verplicht om alle voedsel te bestralen en moet al het vee bestemd voor consumptie behandeld worden met antibiotica en een exotisch groeihormoon.

vraag me af waarom mensen deze wereld persee willen vernielen. Ik ben zelf gelovig en zie toch wel veel van de tekenen der tijd.

groet van Rene

J.L.Trip
Berichten:69
Lid geworden op:do 30 okt 2003, 10:28
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Codex alimentarius

Bericht door J.L.Trip » vr 05 sep 2008, 16:05


Laten we ons eens bezinnen over de uitleg van deze dame :
http://www.dailymotion.com/relevance/se ... morts_news
Op de volgende link worden de 4 stellingen van de spreekster besproken onder meest gestelde vragen.

http://www2.minlnv.nl/lnv/algemeen/vvm/ ... agen.shtml

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Codex alimentarius

Bericht door Hans van der Post. » vr 05 sep 2008, 17:12

Vind dat je dan eerst de laatste nieuwsbrief van juni 2008 moet hebben gelezen:
http://www2.minlnv.nl/lnv/algemeen/vvm/ ... i_2008.pdf

En verder terverduidelijking:

De Codex Alimentarius Commission (Codex) is een internationaal forum waaraan door 176 landen wordt deelgenomen. Dit forum ontwikkelt internationale normen voor voedselproducten, met als doel de internationale volksgezondheid te beschermen en de eerlijkheid van de handel in voedselproducten te bevorderen.
De Codex is een VN-organisatie, onder de vlag van zowel de FAO (Internationale Voedsel- en Landbouworganisatie) en de WHO (Wereldgezondheidsorganisatie). In Nederland valt de verantwoordelijkheid voor de deelname aan dit internationale forum onder de ministeries van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.


Hans

bee-watch
Berichten:45
Lid geworden op:di 15 jul 2008, 19:32
Contacteer:

Re: Codex alimentarius

Bericht door bee-watch » zo 07 sep 2008, 13:42

Hierbij meer informatie omtrent ontstaan van de Codex en verdere uitleg omtrent doel en bedoelingen.
Zorg ervoor om altijd voldoende achtergrond informatie te hebben en te verkrijgen om je eigen oordeel te kunnen geven over dit soort bijzondere zaken die ondemocratisch buiten ons allen om beslist worden door het groot kapitaal van aandeelhouders.

Lezing van Dr. Rima E. Laibow

Zij zegt in haar lezing :http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 7975749033

En laat me u verzekeren dat niets van wat ik u vertel overdreven is, geïnterpelleerd is of is ingebeeld. Alles wat ik u ga vertellen is onderbouwd en veel van de onderbouwing staat op mijn website http://www.HealtFreedomUSA.org. In haar lezing definieert ze het gevaar en legt ze alles duidelijk uit zodat je begrijpt wat er aan de hand is.

Hoe ontstond de Codex ?

Na de tweede wereldoorlog werden de Neurenberger processen gehouden waarin mensen die misdaden tegen de mensheid hadden begaan door de wereld terecht werden gesteld in een rechtbank die door de USA en Groot-Brittannië werden geleid. En ze werden veroordeeld tot gevangenisstraffen als ze schuldig werden bevonden aan misdaden tegen de mensheid.

Een van de mensen die schuldig werden bevonden aan misdaden tegen de mensheid was de president-directeur van een enorme industriële kolos die I.G. Farben heette. I.G. Farben produceerde het gas dat gebruikt werd in de gaskamers, Zyklon B. Ze produceerden het staal voor de dodenkampen en de spoorwegen. Ze produceerden munitie, chemische stoffen, allerlei soorten producten, ze produceerden farmaceutische producten. Het was een immens groot bedrijf, een megaliet.

Ze veroordeelden 24 I.G.Farben commissarissen en leidinggevenden op basis van massamoord slavernij en andere misdaden tegen de mensheid. Verbazingwekkend echter waren ze tegen 1951 allemaal al weer op vrije voeten gesteld en gingen verder met het adviseren van Duitse bedrijven. De Neurenberg tribunalen hief I.G. Farben op en bracht de activiteiten onder in Bayer, Hoechts en BASF.

Fritz der Meer, de senior manager van I.G. Farben die in 1943 was veroordeeld voor misdaden tegen de mensheid in Neurenberg op 29 juli 1948. Hoewel hij samenwerkte met de SS en meewerkte aan de zogenaamde "Endlösung" werd hij veroordeeld tot slechts 6 jaar in een gevangenis voor oorlogsmisdadigers.

De presidentdirecteur van I.G. Farben, werd veroordeeld voor misdaden tegen de mensheid. Hij is een creatief figuur. Hij was verantwoordelijk voor de slogan die mensen zagen als ze Auschwitz binnen gingen meestal voor de laatste keer: "Arbeit macht Frei." Hij zat in de gevangenis en hij bedacht nieuwe manieren om de wereldmacht te krijgen.

'Wel dat werkte niet, wat zouden we nog meer kunnen doen. Ik weet het. VOEDSEL !! Hij die de macht heeft over het voedsel heeft de macht over de wereld.'

Dirk Blanken
Berichten:2045
Lid geworden op:zo 08 okt 2006, 18:10
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Codex alimentarius

Bericht door Dirk Blanken » zo 07 sep 2008, 17:40

Het lijkt wel een OBB verhaal.
Dirk

dertiende

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Codex alimentarius

Bericht door Hans van der Post. » zo 07 sep 2008, 22:28

waar is de link - tekst - waar dit epistel te lezen is? [8D]

Hans

bee-watch
Berichten:45
Lid geworden op:di 15 jul 2008, 19:32
Contacteer:

Re: Codex alimentarius

Bericht door bee-watch » ma 08 sep 2008, 17:15

Hans van der Post. schreef:
waar is de link - tekst - waar dit epistel te lezen is? [8D]

Hans
Zie de link Zij zegt in haar lezing :http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 7975749033
Ondertiteld, het epistel is dus een uittreksel van de video!

Sorry, maar waar staat OBB voor?

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Codex alimentarius

Bericht door maartenkleijne » ma 08 sep 2008, 18:17

Mevrouw Dr. Rima E. Laibow zegt:

"En laat me u verzekeren dat niets van wat ik u vertel overdreven is, geïnterpelleerd is of is ingebeeld."

Als iemand zoiets zegt betekent dat doorgaans dat in wat er daarna volgt nogal wat "overdreven is, geïnterpelleerd is of is ingebeeld". Ook is dit geval blijkt deze stelregel weer goed te kloppen.
Leuk toch!
Maar de rode draad van het verhaal is dat wij op dit planeetje niet gezond omgaan met voedselproductie. En dat lijkt mij ook wel te kloppen.


gr,
maarten

Dirk Blanken
Berichten:2045
Lid geworden op:zo 08 okt 2006, 18:10
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Codex alimentarius

Bericht door Dirk Blanken » ma 08 sep 2008, 19:17

Willem,
Er wordt weinig gereageerd en dat kan ik me voorstellen.
Dit verhaal is bijna niet te geloven dat regeringen zich zo laten verneuken door een organisatie die alleen gericht is op macht dus geld.
Als het niet waar is en er wordt door mensen op gereageerd alsof het wel waar is is er niets aan de hand.
Als het wel waar is moeten we reageren om het bekend te maken ook aan luie volksvertegenwoordigers.
Wat zou Dr.Rima E.Laibow er zelf mee opschieten door een onwaar verhaal te vertellen, waarschijnlijk alleen maar diverse rechtzaken aan haar broek en dat zeker in de states.
Van grote organisaties zoals Multinationals vooral wat betreft chemie en geneesmiddelen weten we dat ze het vaak niet zo nauw nemen en ze hebben voldoende geld om rechtzaken aan te kunnen.
Dat regeringen en organisaties als WHO niet verder controleren als hun neus lang is verbaast me niets.
Die mensen zijn meer met zich zelf bezig.
Daarom noemde ik het net een OBB verhaal.
Dat zijn de verhalen van Marten Toonder Strips bijna altijd gerelateerd aan de maatschappij.
Belachelijk gemaakt ja zeker maar vaak niet onterecht.
Lees het verhaal van de Bovenbazen maar eens.
OBB staat voor Olivier B Bommel.
Dirk

dertiende

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten