Floriade 2012

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door maartenkleijne » wo 06 jun 2012, 16:56

Het verschil in Floriades is gewoon:
-Met Buzzer erbij keileuk
- Zonder Buzzer Gen klap aan
Zo begrijp ik het nu.
gr,
m

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten: 815
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 11:07
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door AndreasH » wo 06 jun 2012, 17:00

lol@maarten
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door buzzer » wo 06 jun 2012, 20:52

m.kolsters. schreef:Zal best maar ik heb alleen een vrouw gezien met 2 potjes honing in een raampje en geen woord kunnen wisselen met de bijen mensen.
Er waren natuurlijk geen imkers.
Je hebt dus niet gezien dat je (als leek) een scanner mee de tuin in kan nemen om stuifmeel of nectar te scannen om aan het eind van te wandeling door de tuin je score kunt bekijken. Ook heb je dus niet gezien dat de bijen die met een chipje uitgerust zijn worden geregistreerd op een scherm waarop je nog veel meer info af kunt lezen . Ook erg jammer dat je geen kijkje genomen hebt in de bijenkast die buiten aan de gevel hangt en die je van binnenuit kunt bekijken....... Ik begrijp dat je als ervaren imker niks nieuws hebt gezien maar gelukkig zijn er heel veel leken die wel een hoop hebben opgestoken van de eenvoudige stand! De dag dat ik er stond waren we met vijf imkers aanwezig om vragen te beantwoorden en mensen te begeleiden. Er is een ruim assortisement artikelen verwant aan bijen en honing te koop. Ik herken me dus absuluut niet in "een raampje met een vrouw met 2 potjes honing", jammer dat je de stand zo hebt ervaren.
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door Oude Essink » wo 06 jun 2012, 21:51

Een kijkkastje waarin het zoontje van Henk een broedraam ziet waarop een koningin met een plaatje en nummertje rondgaat, terwijl Ingrid met dochtertje een eigen kaarsje rolt, terwijl een echte imker toeliching geeft, lijkt mij boeiender voor "het publiek" dan een scan om pollen te analyseren en nog meer technische snufjes. Ik hoor overigens meer geluiden over de floriade in het algemeen: mooie gebouwen maar verder te veel tekst, dia's en steriele infomatie. De geluiden hier op het forum zijn nu ook niet zo laaiend. Wat meer geluiden van bezoekers kunnen misschien een beter beeld geven. Ikzelf ben (nog) niet geweest.

Hennie oes. - iPad

marianvoor
Berichten: 63
Lid geworden op: za 13 jul 2002, 12:00
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door marianvoor » zo 10 jun 2012, 11:39

Floriade: 2 indrukken.
Vanaf de bussenparkeerplaats een eind lopen naar de ingang. Omdat de weg niet vlak is, voor rolstoelduwers een pittig begin. Ik heb die dag niet alles gezien, maar over het algemeen vond ik het kil en commercieel. De paviljoens van de verschillende landen zijn prachtig, maar er was weinig te beleven. De standhouders stonden daar om snuisterijen te verkopen. Kwam het door het weer? Van de verregende bloemen werd ik niet vrolijk en veel afdelingen vind ik door de landelijke grindpaden en ludieke trapjes niet rolstoel vriendelijk.

3 Dagen later: het Bijenpaviljoen.
De voorzitter van de afdeling Walcheren, zijn vrouw en ik zijn vrijwilliger in het paviljoen waar je je als een bij in de kast mag wanen. Van de dagcoördinator krijgen de 5 vrijwilligers een enthousiaste rondleiding. Het gebouw vind ik er eenvoudig uitzien, maar ingenieus bedacht. Zo is een bijenwoning ook, bedenk ik later. Ik mis de namen bij al die leuke bijenplanten, maar bijen kunnen ook niet lezen.
Omdat ik aangeef dat ik geen groot prater ben, mag ik in het winkeltje de ingekomen scanners aflezen en spulletjes verkopen. De dames vrijwilligers hebben hier veel plezier. De scans geven aan of de “bij” goed gewerkt heeft. Als een man zijn scan inlevert en weinig punten heeft, kunnen we vertellen dat de echte darren lui zijn en de werksters al het werk doen. Tot grote hilariteit van ’s mans echtgenote. Levert een groepje bij elkaar horende bezoekers de scans in, dan is er de spanning: wie heeft er de meeste punten? Groot plezier. De kinderen vinden het ook heel erg leuk. Een jongetje heeft wel tien keer gescanned om een steeds hogere score te behalen. De mensen vinden het leuk omdat er wat te doen is.
Ook de voorzitter van onze afdeling had de dag van zijn leven. Hij kon al zijn sterke imkerverhalen kwijt aan de geïnteresseerde bezoekers.
Al met al: een top dag.
Marian Voorneman
marian voorneman

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door buzzer » zo 10 jun 2012, 18:17

Pffffffffffffffffffffffff ben ik niet de enige die een leuke dag heeft gehad...Maar ja, ik had s'morgens een crackertje met honing en een kopje thee gehad en geen glaasje azijn en een broodje darrenraat. :P :P
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door dickvanleeuwen » wo 11 jul 2012, 13:27

Samen met 5 imkercollega's had ik gister het genoegen om een dagje op de Floriade te staan in het bijenpaviljoen. Wij waren allen zeer onder de indruk van het paviljoen en hebben een bijzondere dag beleefd! Zou ik in de organisatie zitten, dan zou ik zeer trots zijn op het resultaat! Wat een prachtig idee. Ik was dan ook blij er een dagje te mogen meedraaiden en wens iedereen die daar nog naar toe gaat veel plezier toe!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jomme
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 20 apr 2011, 15:03
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door jomme » wo 11 jul 2012, 13:51

Ziet er mooi uit al die bloemen!
Leuke T-shirt ook met die bij erop! Waar kunnen wij deze bekomen? :be9:

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door dickvanleeuwen » wo 11 jul 2012, 13:59

Jomme, gewoon een dagje meedraaien dan mag je hem daar aan en na afloop krijg je hem als dank mee....:)

Voor hen die op facebook zitten....

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater

hofstede
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 31 jul 2005, 12:22
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door hofstede » vr 13 jul 2012, 21:22

Dus Dick jij zeg gewoon doen ?

Groet Jan Hofstede

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten