Floriade 2012

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door buzzer » vr 13 jul 2012, 22:15

hofstede schreef:Dus Dick jij zeg gewoon doen ?

Groet Jan Hofstede
Henk zegt ook gewoon doen!. De mensen die werkelijk interesse hebben melden zich bij je en je kan je passie uitdragen. Met een beetje mazzel kun je ook nog even wat andere stand bekijken. Veel plezier.
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door dickvanleeuwen » za 14 jul 2012, 19:04

hofstede schreef:Dus Dick jij zeg gewoon doen ?

Groet Jan Hofstede
Zonder twijfel!

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 95
Lid geworden op: di 22 nov 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door Fay » za 14 jul 2012, 22:46

Ook ik vond het tegenvallen... ik vond de kast waar je in kon kijken wel erg leuk en kon de vriendin waar ik samen mee was wat dingen uitleggen aan de hand van de doorzichtige kast. Helaas voor ons geen scanner. De ongeïnteresseerde meneer bij de ingang deelde niets uit en was onaanspreekbaar doordat er een ander oud imker mannetje met hem stond te praten. Hij had geen oog voor de mensen die binnenkwamen. Ook heb ik het scherm met informatie gemist. Ik was juist zo benieuwd naar die gechipte bijen. Hoe kan ik dat nou gemist hebben?
Aan het einde een paar schermen met imkers die tegelijk onverstaanbaar door elkaar praten. En inderdaad de mevrouw achter de honingpotjes, die volgens mij buzzers glaasje azijn als ontbijt had gehad (hey geen slecht woord over een broodje darrenraat :wink: )

Het lijkt er op dat het er dus maar net vanaf hangt welke dag je gaat en hoe goed je oplet....

Ik heb maar geprobeerd om zo leuk mogelijk te doen en mijn vriendin voor de reuzen bijenkast te leiden. Tegen haar dus geen negatief woord. Want de boodschap dat bijen onwijs leuk, interessant en cool zijn wilde ik toch wel overbrengen.

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door dickvanleeuwen » za 14 jul 2012, 23:10

Fay schreef:Ook ik vond het tegenvallen... ik vond de kast waar je in kon kijken wel erg leuk en kon de vriendin waar ik samen mee was wat dingen uitleggen aan de hand van de doorzichtige kast. Helaas voor ons geen scanner. De ongeïnteresseerde meneer bij de ingang deelde niets uit en was onaanspreekbaar doordat er een ander oud imker mannetje met hem stond te praten. Hij had geen oog voor de mensen die binnenkwamen. Ook heb ik het scherm met informatie gemist. Ik was juist zo benieuwd naar die gechipte bijen. Hoe kan ik dat nou gemist hebben? Aan het einde een paar schermen met imkers die tegelijk onverstaanbaar door elkaar praten. En inderdaad de mevrouw achter de honingpotjes, die volgens mij buzzers glaasje azijn als ontbijt had gehad (hey geen slecht woord over een broodje darrenraat :wink: ) Het lijkt er op dat het er dus maar net vanaf hangt welke dag je gaat en hoe goed je oplet....Ik heb maar geprobeerd om zo leuk mogelijk te doen en mijn vriendin voor de reuzen bijenkast te leiden. Tegen haar dus geen negatief woord. Want de boodschap dat bijen onwijs leuk, interessant en cool zijn wilde ik toch wel overbrengen.
Wat jammer voor jullie en een gemiste kans voor die imkers. Inderdaad, alles hangt en staat op het enthousiasme van "het vrijwilligersteam". Wij hadden met 6 vrijwilligers geen tijd voor "imkerpraat". We waren steeds druk met het uitdelen van scaners en mensen wegwijs maken door het paviljoen. Aandacht voor alle mensen is zo belangrijk. Het was gewoon een uitdaging om mensen over te halen om mee te gaan in het verhaal, waar ik nog steeds in geloof! Het si zo'n uniek paviljoen!

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 95
Lid geworden op: di 22 nov 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door Fay » za 14 jul 2012, 23:32

Ik heb ook maar 2 vrijwilligers gezien! Mooi dat jullie met 6 stonden en het zo leuk hebben gemaakt voor de bezoekers!

marianvoor
Berichten: 63
Lid geworden op: za 13 jul 2002, 12:00
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door marianvoor » ma 06 aug 2012, 10:12

Hierbij een gedeelte van het verslag dat voorzitter en bijenteeltleraar Jan Bruurs schreef voor verenigingblad van NBV afdeling Walcheren.
(Die dag waren er 5 vrijwilligers aanwezig)

Vrijwilliger op het Bijenpaviljoen op de Floriade
Na kennismaking, een kop koffie en wat bij-gepraat te hebben, moesten wij omstreeks 10.30 uur aan de slag en kwamen de eerste bezoekers naar het Bijenpaviljoen. En toen volgden er veel meer: het leek wel één onafgebroken rij met bezoekers. Naar schatting ruim 2.000 bezoekers hebben die zaterdag 9 maart het Bijenpaviljoen bezocht. Bezoekers uit Nederland (ook uit Walcheren), Duitsland, België, Engeland, Frankrijk, Portugal en Zwitserland. Maar ook mensen uit Amerika, Nieuw -Zeeland en Jemen heb ik gesproken. Veel imkers ook, die een kijkje kwamen nemen. Het viel mij op dat de bezoekers aan het Bijenpaviljoen zonder uitzondering zeer geïnteresseerd waren in bijen en het bijenhouden, maar ook dat zij bezorgd waren om de grote sterfte onder de bijen. Niet alleen op Walcheren gaan veel bijenvoken dood, maar ook in andere landen is er een verontrustende bijensterfte. Ook daar weet men nog steeds niet zeker wat de oorzaak hiervan is. Het toenemende gebruik van insecticiden (waaronder neonicotinoiden) baart veel mensen zorgen. Ik heb de gesprekken met veel van de bezoekers als zeer inspirerend ervaren: het is op zich positief dat veel mensen bekommerd zijn om het lot van de bijen en dat zij de bijen een warm hart toedragen.

Wij bevelen het iedere imker aan om een dagje als vrijwilliger het Bijenpaviljoen te bemensen. De organisatie is nog op zoek naar vrijwilligers voor september en oktober. Zie daarvoor pag. 23 van het Maandblad Bijenhouden van augustus.
Van harte aanbevolen.
Jan Bruurs.
marian voorneman

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Floriade 2012

Bericht door buzzer » ma 06 aug 2012, 18:34

Amen :obscene-drinkingcheers:
Alle begin is (bij) zonder honing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten