ApisAdmin, de nieuwe software voor imkers

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
TubaLeoVoet
Berichten:125
Lid geworden op:za 17 jul 2010, 16:37
Locatie:Herselt
Contacteer:
ApisAdmin, de nieuwe software voor imkers

Bericht door TubaLeoVoet » ma 26 dec 2011, 19:06

Zoals ik enkele weken/maanden geleden al aankondigde, :be8:
heb ik in mijn vrije tijd (*) een software pakket geprogrammeerd om de administratie van het imkeren wat te vereenvoudigen.
"We" zitten in de bèta fase, ik zoek dus enkele testers om een en ander op deugdelijkheid te onderzoeken.
In de eerste fase heb ik een volledige backoffice toepassing gemaakt voor op de PC/laptop, de bedoeling is dat later ook mobiele aanvullingen worden geprogrammeerd zodat je niet naar de kasten moet met een laptop als basisuitrusting naast je beitels en ramenheffer.
Maar eerst moet de basisversie op PC/laptop helemaal op punt staan. Later komen Apple, alle soorten smartphones, tablets, ... en wat ze nog allemaal zullen uitvinden.
Zo, wie is er nieuwsgierig genoeg om ApisAdmin grondig uit te testen ?

Vereisten :
Over een recente laptop beschikken met minimum Windows XP, (recentere versie is beter)
Hoge snelheid internet aansluiting (kabel of ADSL,SDSL,...)
Plechtig beloven om geen kopie van de software door te geven aan anderen, zolang niet alles veilig is bevonden.
Plechtig beloven om de software nauwkeurig te testen op alle onderdelen en verslag te doen van bevindingen.

Als er meerdere kandidaten zijn, houd ik het bij de eerste vier die reageren.

Zoals reeds gezegd, de software zal volledig gratis zijn voor amateur imkers. (tot 19 kasten)
Grotere imkers ( vanaf 20 kasten ) betalen een kleine jaarlijkse bijdrage voor het data gebruik op onze servers.
stuur een privé bericht , we corresponderen dan verder per Email. :be1:

(*) vrije tijd = beperkt, ik ben dan wel informaticus , maar heb buiten imkeren nog andere hobby's, en programmeren is géén hobby maar mijn beroep.

TubaLeoVoet
Berichten:125
Lid geworden op:za 17 jul 2010, 16:37
Locatie:Herselt
Contacteer:

Re: ApisAdmin, de nieuwe software voor imkers

Bericht door TubaLeoVoet » di 27 dec 2011, 12:05

Inmiddels hebben 4 Nederlanders zich gemeld om te testen, waarvan 1 zijn E-mailadres niet heeft meegedeeld.
Logisch want dit is een Nederlands forum.
Graag nog 1 Belgische kandidaat, het pakket is immers geschreven op maat van de verplichtingen die het FAVV (voedselveiligheid) ons oplegt.

Leo.

TubaLeoVoet
Berichten:125
Lid geworden op:za 17 jul 2010, 16:37
Locatie:Herselt
Contacteer:

Re: ApisAdmin, de nieuwe software voor imkers

Bericht door TubaLeoVoet » di 27 dec 2011, 16:11

Ok , vijf Nederlanders , waaronder een IT-er en één nog zonder E-mail, en een Belg zijn nu aangemeld.
Voorlopig houden we het daarbij.
Ik doe mijn best om tegen vrijdag een server klaar te hebben waar de software en latere updates kunnen worden gedownload.
Terwijl ik daarmee bezig was, vond ik natuurlijk zelf nog enkele bugs, onnodig om die op jullie af te vuren, ik ben tegen 120km per uur aan het opschonen...

Het Testteam, in volgorde van aanmelden :
- Gerard, de moerasimker
- RobertF
- Johan, waarvan ik het E-mailadres nog niet heb, (snel Johan dan kan je er nog bij)
- Iloy,
- Jelle (BE)
- Kees-Jan (IT) nee, niet van Italië, IT-er van beroep

Leo.

dicki
Berichten:50
Lid geworden op:vr 21 jun 2002, 20:21
Imker sinds:2010
Aantal volken:3
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: ApisAdmin, de nieuwe software voor imkers

Bericht door dicki » do 12 jun 2014, 20:16

Is deze software ooit beschikbaar gekomen?
Zoja onder welke naam?
Ik kan hem niet vinden namelijk.
Hartelijke groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten