Vandalisme

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Vandalisme

Bericht door alfa vulgaris » wo 08 feb 2012, 10:22

Natuurwetenschappen : ook exacte wetenschappen, bètawetenschappen of positieve wetenschappen genoemd, zijn gebaseerd op natuurwetten en theorieën, die falsifieerbaar zijn door experimentele toetsing, de wetenschappelijke methode. Voorbeelden zijn biologie, natuurkunde, technische wetenschappen en vaak ook de formele wetenschappen.

Anders geformuleerd heet een theorie falsifieerbaar als het mogelijk is een experiment uit te voeren, waarvoor geldt dat voorafgaand aan het uitvoeren van het experiment exact aan te geven valt, bij welke uitkomst van het experiment er aanleiding zou bestaan om de geldigheid van de theorie te verwerpen

(Bron: wikipedia.)

Zolang deze meetwaarden NIET ZIJN GETOETS is waarschijnlijk de enige wetenschap die hier wordt
tentoongesteld HET TELLEN VAN DODE VOLKEN.

Indien Marc van voren Tjeerd had geheten,had menigeen anders gereageerd is mijn hypothese.
Neemt niet weg: "Mocht ik teveel bijenvolken hebben,Marc ze gratis kan afhalen."

Ik hekel ter aarde bestellingen dus stop met reageren op deze voorlopig emotionele bijeenkomst.

Met oprechte deelneming,
Alfa Vulgaris.

" Die wind zaait zal storm oogsten"

jomme
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 20 apr 2011, 15:03
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door jomme » wo 08 feb 2012, 12:31

Gezond boerenverstand bestaat ook nog...
Niet alleen de bijen zijn verdwenen...

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door Bart de Coo » wo 08 feb 2012, 17:05

Waarde heer 'alfa vulgaris',

U suggereert van alles en u probeert uw bedenkelijke suggesties vervolgens onschadelijk te maken met vriendelijke gebaren. Ik denk dat uw bovenstaande bijdrage de sfeer kan bederven en daarom grijp ik in.

Er bestaat niet zoiets als een 'wetenschappelijke methode'. Het zou wel heel dwaas zijn als er een methode bestond, volgens welke je wetenschappelijke beweringen kon doen. In dat geval werd wetenschap wel erg simpel. Je kunt het nalezen bij Karel van het Reve, van wie onlangs het verzamelde werk verscheen (Van Oorschot, 7 delen, €275. Ik ben nu in deel 5).

Ik zou toch zo zeggen dat Marc zijn huiswerk gedaan heeft. Hij heeft monsters opgestuurd en is zeer vasthoudend geweest en er is een overtuigende uitkomst uit de onderzoeken gerold: een spuitbus met een antivlooienmiddel. Het kan natuurlijk zijn dat Marc al deze zaken bij elkaar heeft verzonnen en dat hij dat mailtje gefingeerd heeft. Daar ga ik vooralsnog niet vanuit.

Ik begrijp niet waarom de voornaam van Marc ter zake doet. Hij heet Marc en hij is Vlaming. Tjeerd had een Fries kunnen zijn of een Geldersman. Nou en? Wat is uw punt? Wat suggereert u? (Ik ben overigens niet echt geïnteresseerd in een antwoord, maar ga gerust uw gang.)

Waarom zou Marc wind zaaien? Wat suggereert u? Hij meldt slechts dat een stel onverlaten hem een enorme schade aan zijn bijen en zijn materieel hebben toegebracht. Zullen we alle zaken even heel strikt van elkaar gescheiden houden, alstublieft?

Nou ja, nu heb ik de sfeer toch zitten bederven. Toch vond ik dat ik even aan de noodrem moest trekken. Zullen we alle suggesties alstublieft voor ons houden. Of liever nog, uit ons brein verbannen?

Tel even tot 1000 voordat je reageert.

Groet,

Bart

Aro
Berichten: 58
Lid geworden op: di 10 feb 2009, 21:41
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door Aro » wo 08 feb 2012, 23:00

Beste Bart en medeforummers,
Ik ben het roerend met Bart eens, Ik vind het niet passen dit antwoord van heer VULGARIS!
Btw moet ik zeggen; Heb nog steeds geen normaal bericht gelezen van deze mijnheer wat
een ware toevoeging was voor dit forum!!!
Met Vr. Imkers groet
Aro

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Vandalisme

Bericht door alfa vulgaris » do 09 feb 2012, 10:37

Bart en Marc,

Ik wou trachten te onderbouwen dat jullie voorbarige conclusies aan het trekken zijn,
wat zou KUNNEN leiden tot het trekken van onjuiste conclusies.

Ach Bart,het interesseert je toch niet en Marc heeft het hoofdstuk al afgesloten.
Ik vraag me af:" Waarom zal ik dan nog de moeite nemen? "

Alfa.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door Bart de Coo » do 09 feb 2012, 10:49

Alfa,

Gelukkig heb je toch nog de moeite willen nemen om totaal helder en expliciet te zeggen wat je bedoelde: we moeten oppassen met voorbarige conclusies, vooroordelen en wat dies meer zij. Je bijdrage was zo impliciet, dat die voor mij ruimte liet om er heel andere dingen in te lezen.

Wat bedoel je nou toch met die Tjeerd bijvoorbeeld? Neem van mij aan dat ik zeer ervaren ben in het interpreteren van proza en poëzie, maar ook na honderd keer lezen snap ik er niets van.

Laten we inderdaad hopen dat ik in het interpreteren van Alfa's bijdrage voorbarig ben geweest. Ik denk dat ik mijn noodrem-verhaal een dezer dagen verwijder.

O ja, beste heer Aro. Dat Alfa nog nooit iets zinnigs heeft beweerd heeft hier, is onzin. Dat heeft hij wel degelijk. Het zou alleen fijn zijn als hij expliciet en duidelijk was.

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten: 148
Lid geworden op: di 26 mei 2009, 16:25
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door O Peatey » do 09 feb 2012, 11:08

Heren,
Laten we dit trieste topic aub sluiten.
Pieter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten