Nederlandse bijenhoudersVereniging en pesticiden

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
harmjanwilbrink
Berichten:18
Lid geworden op:di 05 okt 2010, 12:46
Locatie:Moddergat
Contacteer:
Nederlandse bijenhoudersVereniging en pesticiden

Bericht door harmjanwilbrink » di 03 apr 2012, 12:25

Sinds twee jaar heb ik bijen en sindsdien is me duidelijk geworden dat Bayer geld geeft aan Bijen@wur (Plant Research International), oftewel de Universiteit Wageningen. Zij beweren beide dat de bijensterfte niet komt door de nieuwe middelen van deze firma. Duidelijk. En dat de politiek hier graag naar luistert kan ik ook begrijpen, ook al staat zelfs in Science dat deze middelen schadelijk zijn voor de bij.
Maar kan iemand me uitleggen wat de relatie is met de Nederlandse BijenhoudersVereniging? Waarom staat hun blaadje ook altijd vol met argumenten waarom het niet door deze bestrijdingsmiddelen komt dat de bijen eraan gaan? Krijgen zij ook geld van Bayer? Of zijn ze gewoon goeie vrienden met Wageningen? Heeft het Bijenhuis daar ook iets mee te maken? Ik ben lid vanwege verzekering voor mijn bijen (maar of dat nodig is?) en de contacten. Maar liever ben ik lid van een club die de belangen van imkers dient. Deze vraag kwam ook aan bod in de Zembla-uitzending: http://zembla.vara.nl/?id=8841Op deze pagina is te lezen: "In het blad van de Nederlandse bijenhoudersvereniging lezen we weinig over de relatie tussen bijensterfte en pestitides. Bij discussies volgt de vereniging voornamelijk de lijn die in Wageningen wordt getrokken. A. Rietveld, Nederlandse bijenhoudersvereniging: Bijensterfte is normaal, is een natuurlijk verschijnsel."

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten