Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Skinkie
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 11:59
Contacteer:

Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Bericht door Skinkie » za 07 apr 2012, 21:27

Ik ben al enige tijd bezig met een project om wat leuke dingen aan het imker zijn te automatiseren. Van monitoring tot imker assistentie. Misschien is het te vroeg hier alle plannen uit de doeken te doen, maar ik ben benieuwd of hier nog meer programmeurs rondlopen die bijen houden. Niet geschoten is altijd mis :)

Wimmels
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 mar 2012, 22:50
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 35
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Friesland - Jubbega
Contacteer:

Re: Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Bericht door Wimmels » za 07 apr 2012, 23:39

Ik ben systeemontwikkelaar van beroep, ik hou alleen nog geen bijen.

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Bericht door buzzer » zo 08 apr 2012, 20:28

IK wel........................................ :doh:
Alle begin is (bij) zonder honing.

Robbert
Berichten: 326
Lid geworden op: di 08 jul 2003, 13:24
Contacteer:

Re: Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Bericht door Robbert » wo 11 apr 2012, 09:48

In welke taal? OOP, C, PHP?

Gebruikersavatar
kbrnld
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 10:23
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Bericht door kbrnld » wo 11 apr 2012, 10:39

Als je nog een ervaren tester zoekt? Leo Voet is ook bezig met een programma, misschien moet je eens contact met hem opnemen.

groet,
Kees-Jan
Woorden zijn als bijen. Ze hebben honing maar ook een angel.

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 95
Lid geworden op: di 22 nov 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Bericht door Fay » wo 11 apr 2012, 12:17

Ik soldeer wel vanalles in (en uit :lol: ) elkaar. Ik heb microprocessortjes (PIC) geprogrammeerd. Verder wel geprogrammeerd in flash.
Maar jij bedoelt natuurlijk gewoon software programmeren en dat is wel wat anders dan mijn hobby projectjes. Ik heb wel software en interfaces ontworpen, gericht op gebruikers interactie. (ik ben van beroep industrieel ontwerper, met veel coole hobbies :wink: )

Leuk dat je bezig bent met imker software! Tot nu toe is het enige digitale aan het imkeren bij mij de kastkaart die ik via mijn telefoon bij houd. Maar daar ben ik vast niet de enige in.

Dit is mijn eerste jaar en ik merk dat ik steeds blader in mijn lesrooster van vorig jaar om te zien wat we deden bij de praktijklessen. Zodat ik weet wanneer je ongeveer wat doet. Want daar ben ik steeds onzeker over. Ben ik te laat of te vroeg met iets... Misschien is het een idee om een interactieve agenda (of kastkaart) te maken waarbij gebruikers ook feedback geven over wat zij zelf doen. Zodat dat dan weer wordt opgenomen in de 'community-kastkaart/agenda'
Ik zou graag willen weten 'tussen *datum* en *datum*, moet/kan je *handeling*, mits *voorwaarde*, en *voorwaarde2*'

Maar je hebt waarschijnlijk al allemaal dingen bedacht. Voor het geval je toch graag gebruikers info wil hebben ga ik nog even door.....

Ik zou in ieder geval het allerliefste een drachtplanten app op mijn telefoon willen hebben. Dat ik een datum kan intikken (of gewoon de datum van vandaag) en dan ik dan een lijst krijg met mogelijk bloeiende drachtplanten met afbeeldingen. Als het een goed werkende volledige app is, waar echt alle drachtplanten met goede afbeelding in staan, wil ik daar ook best voor betalen.
Ik weet namelijk best veel van planten maar die volledige drachtplantenlijst krijg ik nog niet in mijn hoofd. En ik wil graag, als ik ergens iets zie bloeien, aan de hand van plaatjes kunnen zien of het een drachtplant is. Ook als het een minder bekende drachtplant is.

En ervaren imkers hebben vast weer heel andere behoeften dan beginners zoals ik....

Dus mocht je verlegen zitten om input en ideetjes voor je software, hier iemand met veel ideeen :wink:

Jaap van Assenbergh
Berichten: 458
Lid geworden op: di 15 mar 2005, 10:09
Imker sinds: 1989
Aantal volken: 10
Locatie: Tricht
Contacteer:

Re: Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Bericht door Jaap van Assenbergh » za 14 apr 2012, 17:57

Ik ben SQL database programeur.
MS Access behoord(e) ook tot mijn werkgebied.
Nu ben ik meer bezig met de back-end programmering. Met flitsende front-ends heb ik minder ervaring.

Jaap van Assenbergh

Gebruikersavatar
Skinkie
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 11:59
Contacteer:

Re: Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Bericht door Skinkie » zo 15 apr 2012, 18:57

De vraag is nogal breed gesteld omdat;

Frontends:
HTML5 (lees: HTML5, javascript en CSS); wellicht de handigste keuze is voor een crossplatform webapp.
ObjectiveC; de defacto keuze is voor iOS (iPhone/iPad)
Java; de defacto keuze is voor Android

Backend:
Mijn eigen ervaring zit op het gebied van C, PHP, Python, SQL etc.


Voor Fay: ik ben momenteel erg rond aan het vragen welke onderdelen van de kastkaart terug moeten komen, en naar welke onderdelen hij zou moeten verwijzen. Er zitten zeker meer innovatieve dingen in dat puur bijhouden en opslaan, maar ik zou dus graag horen van zowel (beginnende) imker en onderzoeker welke parameters gewenst zijn om op te slaan. Daarnaast ben ik ook bezig met kastautomatiseren, om temperatuur etc. op te slaan, en zit er ook aan te denken om een timelapse te maken.

Ik heb Leo Voet een mailtje gestuurd; helaas vanavond vernomen dat Leo zich op z'n gezondheid heeft moeten richten :(

dicki
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 21 jun 2002, 20:21
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 3
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Bericht door dicki » do 12 jun 2014, 20:20

Is deze software ook ergens terug te vinden?
Hoe staat het ermee?
Ben wel benieuwd.

Groetjes

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Gezocht imkers die (ook) kunnen programmeren

Bericht door Santtu Pikkarainen » vr 13 jun 2014, 08:20

Oude topic, maar vooruit: Ik ben Oracle ontwikkelaar, en ben ook bekend met XML, HTML, JavaScript en een beetje Java.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten