het wordt wat ....

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Schoutuh
Berichten:11
Lid geworden op:vr 24 mei 2013, 21:31
Contacteer:
het wordt wat ....

Bericht door Schoutuh » di 18 jun 2013, 14:06

Hallo Imkervrienden

Hier een kleine update om een bijen stal te mogen plaatsen bij ons in de gemeente
Na 3 wk terug een brief te hebben verstuurd naar de gemeente katwijk heb ik zelf maar is gebeld wat de stand van zaken zijn.
Eerst werd ik al 3 x door verbonden om bij de juiste persoon te komen ( heel irri zeg maar ). Maar goed ik sprak de man die hier blijkbaar over gaat en die wist mij te vertellen dat hij er nog mee bezig was.
Jaja ik moest wel even vertellen hoe of wat maar goed. Hij kon mij vertellen dat de gemeente het een goed initiatief vond en dat hij zich hard wilde maken om het voor elkaar te krijgen.
Aankomende week komt hij met een paar voorstellen waar ik mag staan en aan welke voorwaarden , vergunningen ik moet voldoen.

Nou al zeg ik zelf dat is toch al een positieve ontwikkeling. Zelf heb ik natuurlijk al een kant en klaar plan klaar liggen die ze zo over kunnen nemen.
En dan maar proberen om een zo groot stuk gebied te bemachtigen waar ik eventueel een bijenstal kan neer zetten.

Ik laat jullie weten de komende weken wat de verdere ontwikkelingen zijn en kijken hoe ver ik kan komen.
Mochten jullie nog tips hebben voor mij dan zijn die altijd welkom.

gr

Schoutuh
Berichten:11
Lid geworden op:vr 24 mei 2013, 21:31
Contacteer:

Re: het wordt wat ....

Bericht door Schoutuh » di 16 jul 2013, 21:14

hallo allen

Even een update betreft de stand van zaken bijenstal in Katwijk.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven of er eventueel een bijenstal mag komen in de gemeente Katwijk.
Nou hier het volgende verhaal.

Na een maand niets gehoord te hebben kreeg ik van de week een telefoontje of ik een afspraak kon maken met iemand van de wijkregisseur van katwijk.
Dit heb ik natuurlijk gedaan en deze afspraak was vandaag.
Hij kon mij vertellen dat de gemeente het een goed initiatief vond dat er een imker in Katwijk zou zijn. Hij vertelde mij de regels die de gemeente had en kon mij 3 plekken aanwijzen die geschikt waren om een bijenstal/bijenkasten te mogen plaatsen.

plek 1
Deze had ik zelf al aanbevolen maar moest eerst weten wat er met deze grond midden in de wijk zou gebeuren de komende jaren.
Hij zei dat het stuk grond van de gemeente was en ik dit kon gebruiken maar hij wist nog niet te vertellen wat de toekomst plannen hiervoor waren.
Dit zou ik later in de week nog te horen krijgen. Het gaat over een stuk grond van 50 bij 25 meter.

plek 2
Een kinderboerderij die net was opgezet door de gemeente waar ik in overleg met de beheerder een stukje grond kon krijgen.
Hier mag ik een aantal kasten plaatsen en misschien maar dat wist hij nog niet zeker een bijenstal mag plaatsen.

plek 3
Een plek wat nog in de aanbouw is waar zij in de toekomst ( ong 1 jaar) een siertuin van willen maken waaraan vast een klein verzorgingsstal met les lokaal wordt gebouwd voor een school die hier dieren kan verzorgen en les geven.
Ik kan dan gebruik maken van de faciliteiten die erbij horen. Hier kan ik kasten plaatsen en willen zij de siertuin aanpassen aan de drachtplanten voor de bijen.

Al met al een goed gesprek met de gemeente en dit ziet er zeer positief uit.
Nu met alle partijen in gesprek gaan en kijken wat de beste oplossing is.

Santtu Pikkarainen
Berichten:1083
Lid geworden op:do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds:2010
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Ermelo
Contacteer:

Re: het wordt wat ....

Bericht door Santtu Pikkarainen » wo 17 jul 2013, 08:07

Klinkt goed! Succes, altijd fijn als de gemeente meewerkt

Rene
Berichten:34
Lid geworden op:do 27 jun 2013, 20:29
Locatie:Wageningen
Contacteer:

Re: het wordt wat ....

Bericht door Rene » wo 17 jul 2013, 11:10

Als de plekken ver genoeg uit elkaar liggen zou ik gelijk voor 2 plekken gaan. Dan heb je een plek om de boel naartoe te brengen als er gezeur is en kun je afleggers en vegers over en weer verhuizen met minder afvliegen.
En je kunt vergelijken wat de dracht is, kijk maar naar Paul die zit op een topplek in Wijchen terwijl 3 km verder de bijen honger lijden.

Dat is mijn tip.
Rene

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten