Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europa

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Primus
Berichten:1044
Lid geworden op:zo 13 dec 2009, 20:57
Imker sinds:1973
Aantal volken:15
Bijenras(sen):carnica
Locatie:België
Contacteer:
Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europa

Bericht door Primus » vr 20 sep 2013, 18:07

Waarom kunnen de regeringen niet zoals vroeger goedkope gedenatureerde suiker aan Imkers geven? Waarom moet alle steun van Europa en onze regering naar wetenschappelijk onderzoek gaan? Is het zoveel gevraagd om een klein deeltje daarvan rechtstreeks te besteden aan onze eigen imkers in Vlaanderen en waarom zou dit ook niet in Nederland kunnen?
Ik denk dat het tijd gekomen is dat onze imkers in Europa is op hun strepen gaan staan! Wetenschappelijk onderzoek is nuttig en nodig maar rechtstreeks hulp die iedere aangesloten imker zou kunnen krijgen zou een héél ander beeld geven voor onze imkers die het net zoals de bijen lastig hebben (suikerprijzen worden steeds duurder). Honing wordt voorgesteld om voor 500 gr €5 te vragen terwijl er in Europa tonnen en nog is tonnen ingevoerd worden aan dumpingprijzen.
En neen, ik ben niet met het verkeerde been uit bed gestapt maar begrijp niet hoe dit allemaal mogelijk is.
Imkers wordt wakker het is de hoogste tijd.

Een Vlaams -Europees Imker

Eddy Geurtsen
Berichten:912
Lid geworden op:zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds:1979
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europ

Bericht door Eddy Geurtsen » vr 20 sep 2013, 19:24

Er zijn ook Europese imkers die geen suiker nodig hebben, omdat er geen inwintering plaats hoeft te vinden. Denk aan Spanje, Italië, Griekenland. Dat is (volgens mij) de reden dat de belastingvrije, gedenatureerde suiker, ongeveer twintig jaar geleden is afgeschaft. Ik meen dat er nog wel degelijk Europees geld naar de imkerij gaat, maar dat geld komt niet meer rechtstreeks bij de imker terecht.

Bok
Berichten:368
Lid geworden op:ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europ

Bericht door Bok » vr 20 sep 2013, 19:40

Primus schreef:Waarom kunnen de regeringen niet zoals vroeger goedkope gedenatureerde suiker aan Imkers geven? Waarom moet alle steun van Europa en onze regering naar wetenschappelijk onderzoek gaan? Is het zoveel gevraagd om een klein deeltje daarvan rechtstreeks te besteden aan onze eigen imkers in Vlaanderen en waarom zou dit ook niet in Nederland kunnen?
Ik denk dat het tijd gekomen is dat onze imkers in Europa is op hun strepen gaan staan! Wetenschappelijk onderzoek is nuttig en nodig maar rechtstreeks hulp die iedere aangesloten imker zou kunnen krijgen zou een héél ander beeld geven voor onze imkers die het net zoals de bijen lastig hebben (suikerprijzen worden steeds duurder). Honing wordt voorgesteld om voor 500 gr €5 te vragen terwijl er in Europa tonnen en nog is tonnen ingevoerd worden aan dumpingprijzen.
En neen, ik ben niet met het verkeerde been uit bed gestapt maar begrijp niet hoe dit allemaal mogelijk is.
Imkers wordt wakker het is de hoogste tijd.

Een Vlaams -Europees Imker
Ik vind het een goed idee. Denk ook eens aan goedkope boilies en power bait voor de vissers en (loodvrije) munitie voor de jagers. :wink:
groet,

Peter

p.zwartepoorte
Berichten:1020
Lid geworden op:wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):buckfast pmoeren en F1
Locatie:wijchen
Contacteer:

Re: Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europ

Bericht door p.zwartepoorte » vr 20 sep 2013, 20:42

Dat geld vreet wageningen op van ons
paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

Primus
Berichten:1044
Lid geworden op:zo 13 dec 2009, 20:57
Imker sinds:1973
Aantal volken:15
Bijenras(sen):carnica
Locatie:België
Contacteer:

Re: Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europ

Bericht door Primus » vr 20 sep 2013, 20:43

Bok schreef:
Primus schreef:Waarom kunnen de regeringen niet zoals vroeger goedkope gedenatureerde suiker aan Imkers geven? Waarom moet alle steun van Europa en onze regering naar wetenschappelijk onderzoek gaan? Is het zoveel gevraagd om een klein deeltje daarvan rechtstreeks te besteden aan onze eigen imkers in Vlaanderen en waarom zou dit ook niet in Nederland kunnen?
Ik denk dat het tijd gekomen is dat onze imkers in Europa is op hun strepen gaan staan! Wetenschappelijk onderzoek is nuttig en nodig maar rechtstreeks hulp die iedere aangesloten imker zou kunnen krijgen zou een héél ander beeld geven voor onze imkers die het net zoals de bijen lastig hebben (suikerprijzen worden steeds duurder). Honing wordt voorgesteld om voor 500 gr €5 te vragen terwijl er in Europa tonnen en nog is tonnen ingevoerd worden aan dumpingprijzen.
En neen, ik ben niet met het verkeerde been uit bed gestapt maar begrijp niet hoe dit allemaal mogelijk is.
Imkers wordt wakker het is de hoogste tijd.

Een Vlaams -Europees Imker
Ik vind het een goed idee. Denk ook eens aan goedkope boilies en power bait voor de vissers en (loodvrije) munitie voor de jagers. :wink:
Vissers en jagers doen wel geen baat aan het milieu onze bijen daarentegen werken voor iedereen die iets met natuur of landbouw te maken heeft!!!

Gebruikersavatar
willem
Berichten:731
Lid geworden op:di 18 feb 2003, 21:23
Locatie:Hilversum
Contacteer:

Re: Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europ

Bericht door willem » vr 20 sep 2013, 22:22

p.zwartepoorte schreef:Dat geld vreet wageningen op van ons
paul
?
Groeten, Willem :violin:

Eddy Geurtsen
Berichten:912
Lid geworden op:zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds:1979
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europ

Bericht door Eddy Geurtsen » za 21 sep 2013, 07:58

P.Zwartepoorte: "Dat geld vreet Wageningen van ons op".

Kun je dat uitleggen? Ik ben aan het zoeken geweest, maar kan niet achterhalen hoe dat precies zit met die Europese gelden, sinds de accijnsvrije suiker werd afgeschaft. Blijkbaar ben je beter ingelicht, ik hoor graag van je.
Groeten, Eddy

p.zwartepoorte
Berichten:1020
Lid geworden op:wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):buckfast pmoeren en F1
Locatie:wijchen
Contacteer:

Re: Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europ

Bericht door p.zwartepoorte » za 21 sep 2013, 08:01

Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

Gebruikersavatar
willem
Berichten:731
Lid geworden op:di 18 feb 2003, 21:23
Locatie:Hilversum
Contacteer:

Re: Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europ

Bericht door willem » za 21 sep 2013, 12:51

p.zwartepoorte schreef:Zie de link dan weet je genoeg

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... ningen.htm
Ik zie het verband niet tussen algen en goedkope suiker.
Groeten, Willem :violin:

Eddy Geurtsen
Berichten:912
Lid geworden op:zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds:1979
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Goedkope of gratis suiker voor Imkers in België en Europ

Bericht door Eddy Geurtsen » za 21 sep 2013, 17:48

Jammer, ik dacht dat je over feitenkennis beschikte....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten