Dit had niet gemoeten.

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Dit had niet gemoeten.

Bericht door alfa vulgaris » wo 23 apr 2014, 19:43

Zit ik mis?

Ik wist het.

Zijn tijd geleden allerlei zogenaamde niet actieve gebruikers verwijderd...zit ik te sneupen in de archieven....hun bijdrages blijkbaar ook....waardeloos. Reden om hier maar te kappen.

HEt is echt onvolgbaar geworden.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Dit had niet gemoeten.

Bericht door Bart de Coo » wo 23 apr 2014, 21:55

Even wachten, Alfa. Ik probeer uit te zoeken wat je bedoelt. Verdenk de beheerders niet van duistere praktijken alsjeblieft.

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Dit had niet gemoeten.

Bericht door alfa vulgaris » wo 23 apr 2014, 22:57

Lamme eend syndroom?

Ja graag...zoek uit,want ik vind dit nogal jammer.
Dan zie je bv staan 11 berichten maar er zijn er nog maar 5 te zien.

Ik doe een aanname dat dit is gekomen door het verwijderen van de zogenaamde niet actieve gebruikers.

Ik had destijds al zo'n voorgevoel ,maar kon niet echt adequaat reageren op de discussie om deze data te verwijderen. Zoiets kan niet en mag niet...dit is een forum-data-base en daar mag je niet mee knoeien want dat verlaagd de waarde. Ben hier al eens eerder een PUNT in de ass over geweest als voorbeeld.

Maareh...moet je paardenbloemhoning snel slingeren ?...daar was ik eigenlijk naar op zoek.
Ik heb gehoord dat het snel kristaliseerd.
En is het boterzuur wat ik nu ruik?...niet normaal ruik het zlefs in huis zo nu en dan. AL 5 dagen :(
Al jaren paardenbloem bij de vleet maar blijkbaar geven ze dit jaar pas echt. Eerder vlogen ze wel op stuifmeel maar nooit zo lang op de nectar....bijna blij dat de paardenbloem bijna over de top is ondankbare imker die ik ben.
UIteraard worden er gezondheidsclaims gedaan....lijkt dat ik het toch kan gebruiken.:D

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Dit had niet gemoeten.

Bericht door alfa vulgaris » wo 23 apr 2014, 23:01

Je ziet zaken geciteerd die niet meer worden weergegeven in de berichtenketen.
De onderwerpen onleesbaar feitelijk..

Of ben ik aan het paniekzaaien en was er iets anders vaags hier?...daarom zoek uit aub.
Ik vrees het ergste. WEG.

Sterkte.

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Dit had niet gemoeten.

Bericht door alfa vulgaris » wo 23 apr 2014, 23:04

Ik ben niet eens verder gaan zoeken omdat ik het ergste vrees.

Gewoon zomaar éém uit 2001:

http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtop ... oem#p71010

7 berichten ik zie 2.
Er word geciteerd maar het is niet te zien.

leendert
Berichten: 61
Lid geworden op: do 23 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Dit had niet gemoeten.

Bericht door leendert » wo 23 apr 2014, 23:26

Van mij zijn ook een aantal berichtewn verdwenen en ik kan geen berichten van Frans van Tongeren terugvinden.
Leendert van den Bosch

Gebruikersavatar
Ewout
Berichten: 1026
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dit had niet gemoeten.

Bericht door Ewout » do 24 apr 2014, 00:18

Alfa, als het je gemoedsrust iets kan bedaren, alle posts van het door jou aangehaalde topic staan nog in de database. Ik weet niet of het te maken heeft met verwijderde forumleden, vind/vond dat ook een uiterst vreemde actie. Het is niet alsof het significant ruimte inneemt, en diende niets meer dan nieuwsgierigheid van 1 forumgebruiker die graag wilde dat het ledenbestand een representatieve afspiegeling was van de imkerpopulatie alhier. Maar dat terzijde. Er was ooit ene alef pieter (...) die al zijn eigen berichten ging verwijderen, maar misschien bedoelde je dat met je opmerking over jouw eigen bijdrage aan dit 'probleem'.

Hoe dan ook, het zou ook mogelijk moeten zijn om berichten van niet meer bestaande gebruikers weer te geven. Alle berichten van het topic waar jij naar linkt die niet worden weergegeven zijn inderdaad van niet meer bestaande gebruikers. Dat topic komt overigens nog van vooroorlogse forumsoftware en staat om die reden dan ook niet in de juiste volgorde (dat vraagt nog veel meer database geknutsel).

Verder, bedenk dat de berichten op dit forum al 2 migraties van forumsoftware hebben meegemaakt en meerdere hack-aanvallen (ook van boze forumgebruikers). Daar kun je je, met beperkte middelen maar matig tegen beschermen. Ik heb een aantal jaar terug het hele archief geschoond van spam, dat scheelt al veel, we zijn sinds een paar maanden ook weer vindbaar via google (dat is ingewikkelder dan je denkt), en zo worden we langzaam maar zeker een steeds betere informatiebron. Je kunt je boos maken om vanalles en nog wat, maar dit is een forum dat draait op vrijwilligers. Als je iets wilt bijdragen, je bent van harte uitgenodigd om op google te zoeken of en hoe het mogelijk is om op een phpbb forum berichten van niet bestaande gebruikers weer te geven.

p.s. het zou kunnen dat er gebruikers zijn verwijderd op basis van het criterium '0 berichten', maar de bericht-count bij gebruikers klopt niet voor de forumveteranen (wederom door alle migraties). Het kan dus zijn dat er gebruikers waren met 0 berichten die toch bijdragen hadden geleverd. Ik lees ook dat Wim backups van de ledendatabase heeft gehouden, dus ook hier zou wellicht het eea nog weer terug kunnen worden gehaald.

Frans van Tongeren bijvoorbeeld (gebruiker 33), een die een forse 2019 (!) berichten heeft gepost, staat sinds de opschoning van 27/12/2012 niet meer in het ledenbestand (wel in de backup die toen gemaakt is). Alle berichten zijn nog wel te vinden in de zoekresultaten, maar in de topics staan de niet meer. Zie: alle berichten van Frans van Tongeren.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8245
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Dit had niet gemoeten.

Bericht door Hans van der Post. » do 24 apr 2014, 01:01

Dank Ewout! voor deze goede uitleg. Was ook tot de conclusie gekomen gelijk aan je uitleg. Heb nu heel veel "Frans van Tongeren" teruggevonden. Maar ook lege pagina's van Frans.
Moet nog zoeken maar ik denk dat ik nog database backups heb uit 2005 en 2007 .
!Hans.

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Dit had niet gemoeten.

Bericht door alfa vulgaris » do 24 apr 2014, 02:25

Ik denk dat een boekdeel kunnen wijzigen boekdelen spreekt.

Ik leer de laatste tijd wel meer dat je alles refereert en daarmee reageerd op wat men zich bij dingen voorsteld.
Dan heb ik het over mezelf en in dit geval wat ik me voorstel bij hoe een forum zou moeten zijn.

Oh ja...jullie denken nu geloof ik dat ik boos ben ? om exacter te zijn teleurgesteld om dat ik verwachtte dat in de tijd dat het mogelijk is om een bibliotheek op de zijkant van een dubbeltje te krijgen ik op z'n minst volledige informatie van een forum mocht verwachten.

Heb niet heel veel kennis van computers en software maar kan me goed voorstellen dat er in 13 jaar onderhoud gepleegd moet worden ook aan software en dat daar ook wel eens wat mis kan gaan. Eigenlijk nogmaals bedankt voor alle moeite en kan aan vrijwilligers die werken aan een onbetaalde dienst moeilijk eisen gaan stellen.

Ik had zostraks even een flink baalmoment omdat iets er niet was waar ik op gerekend had.
Moet je nagaan wat voor een waarde ik aan dit forum gaf :think:

En nog steeds geen antwoord op mijn vragen....zal ik daar dan maar boos om zijn? :D
Eerlijk gezegd ook wel wat de pest in omdat m'n grootste volken nu van de paardenbloem halen,
Het meurt en ik heb schijthekel aan High glucose honey! ook erg apart..andere jaren bloeiden er net zoveel maar waren de omstandigheden blijkbaar niet zo goed voor de paardebloem want ze haalden er amper van nu dus wel zo te ruiken.

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Dit had niet gemoeten.

Bericht door Wim Joosten » vr 25 apr 2014, 09:22

Hallo Alfa.
Ik had niet in de gaten dat dit aan de hand was. Het is zo dat, zoals Ewout al schreef, dat een een paar migraties hebben gehad en hackaanvallen.

Als je over de paardenbloemen wilt hebben, open dan een nieuw onderwerp hiervoor. Dat houdt de boel duidelijker.
Met vriendelijke groet,
Wim

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten