akkerranden zaaimengsel gezaaid

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
debijenboer
Berichten: 43
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 18:50
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: akkerranden zaaimengsel gezaaid

Bericht door debijenboer » ma 13 apr 2015, 21:15

Karabela,
het klaar maken van 200 m2 weiland was veel meer werk dan gedacht. Daarvoor een freesmachine gehuurd bij boels wat een lieve duit koste. Daarnaast nog wat afrastering neergezet etc. Uiteindelijk wel 2 dagen bezig geweest. Maar lekker buiten, dat maakt veel goed. Nu hopen dat het zaad goed opkomt.
Waar staan jouw bijen in Zwolle?
Geert (debijenboer)

Gebruikersavatar
RonaldvBemmeln
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 05 okt 2014, 16:35
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): Carniolan VSH carnica
Contacteer:

Re: akkerranden zaaimengsel gezaaid

Bericht door RonaldvBemmeln » wo 27 mei 2015, 23:40

Vorige week 600m2 ingezaaid.. gelukkig was de landeigenaar zo vriendelijk om na het ploegen even een ritje met de frees te maken... 2 meter breed en 300 meter lang... 12 emmers zand/zaad combinatie bloemenmengsel van het Bijehuis... 1,5 kilo zaad. Er staat dat 500 gram genoeg moet zijn voor 700m2.. maar ik krijg dat niet voor elkaar haha

Weet niet hoe je foto plaats, maar zal er eentje maken van de week .. De strook staat een meter of 20 voor mijn bijenkasten en ik mocht op de kop van het veld ook nog wel plaatsen van hem...hij vond het mooi.

Al mijn 6 afleggers / vegers gaan dus naar de kop.. en de productievolkjes hou ik op de stand. En 1 op mijn werk bij natuurgebied...

een gelukkige imker in wording.

2 productie carnica
1 productie Buckfast
6 afleggers Carnica
1 aflegger Buckfast

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: akkerranden zaaimengsel gezaaid

Bericht door buzzer » wo 17 jun 2015, 16:15

debijenboer schreef:Karabela,
het klaar maken van 200 m2 weiland was veel meer werk dan gedacht. Daarvoor een freesmachine gehuurd bij boels wat een lieve duit koste. Daarnaast nog wat afrastering neergezet etc. Uiteindelijk wel 2 dagen bezig geweest. Maar lekker buiten, dat maakt veel goed. Nu hopen dat het zaad goed opkomt.
Waar staan jouw bijen in Zwolle?
Vorig weekend even gekeken bij je bijenstal en het ingezaaide stukje grond. Wandeling gemaakt in het park en genoten van de prachtige omgeving.
Bij jou hetzelfde als bij mij, hoofdzakelijk graan dat de kop op steekt..... We wachten af.
Alle begin is (bij) zonder honing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten