Claim beeldrechten Albert de Wilde (Graphics Detective)

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Claim beeldrechten Albert de Wilde (Graphics Detective)

Bericht door Hans van der Post. » wo 18 okt 2017, 20:15

Jaap v.Popering schreef:Albert .....Ik vind dat je op zo,n bijen forum niet moet propageren met foto's waar beeldrechten op rusten . De nietsvermoedende ( forumganger ) gebruikt zo,n plaatje en krijgt later de rekening gepresenteerd .
Jaap v P
Ja en dit is dan een verdienmodel geworden en heeft niets meer met het houden van bijen te maken. :evil:
!Hans.

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Claim beeldrechten Albert de Wilde (Graphics Detective)

Bericht door wilde » wo 18 okt 2017, 21:36

In de maanden mei t/m september van dit jaar had ik gemiddeld ongeveer 50.000 bezoekers per maand op mijn website (eerdere jaren ook zoiets).
In de andere maanden is het ongeveer de helft. Ik zit dus echt niet te wachten op een paar kliks van bezoekers van dit forum.
Ik meet het bezoek al jaren lang met het programma Statcounter.

En Hans, hier plaats ik al diverse jaren geen foto's meer bij berichten, alleen fotolinks. Dat is nog duidelijker wat betreft de rechten.
Het zou overigens wel goed zijn om in algemene forumregels nog eens te benadrukken dat gebruik van foto's van wie dan ook, alleen kan met toestemming van de fotograaf. Dat kon ik hier niet vinden.

De agressieve wijze van communiceren van sommigen, ook als het gewoon over bijen of het welzijn daarvan gaat, verbaast mij inmiddels wel.
Men lijkt andere instanties in bescherming te nemen: wiens brood men eet diens woord men spreekt.
Dat is gewoon zielig om aan te zien en dit is mijn laatste bericht hier.
Wim, gelieve mij te schrappen als forumdeelnemer.
Alle goedwillenden bedankt. Het gaat jullie bijen hopelijk goed.
Albert de Wilde

Gebruikersavatar
Samuel Murray
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 08 apr 2013, 19:53
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): 4x buckfast, 1 x ligustica, 1 x carnica
Locatie: Matenhoeve
Contacteer:

Re: Claim beeldrechten Albert de Wilde (Graphics Detective)

Bericht door Samuel Murray » wo 18 okt 2017, 22:40

wilde schreef:Hier plaats ik al diverse jaren geen foto's meer bij berichten, alleen fotolinks. Dat is nog duidelijker wat betreft de rechten.
Ik vind dat leden hier altijd hun eigen fotos bij hun berichten op de forum moeten mogen plaatsen zonder dat er door andere forumgebruikers ervaruit gegaan word dat ze (ander gebruikers) daaroor een recht krijgen om de fotos ook elders te gebruiken. Het moet niet nodig zijn om extra voorzichtig met je eigen fotos om te gaan om ze tegen misbruik te beschermen.
Het zou overigens wel goed zijn om in algemene forumregels nog eens te benadrukken dat gebruik van foto's van wie dan ook, alleen kan met toestemming van de fotograaf. Dat kon ik hier niet vinden.
Klopt, er staat alleen "geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, dreigende, seksueel georiënteerde of anderzijds verwerpelijke berichten te plaatsen", maar men kunt de regels ook alleen lezen als je niet lid zijn (of niet ingelogd zijn). Het heeft tevens bijna geen zin om het in de regels te benadrukken... wie leest regels? Maar mischien toch wel: even voor de zekerheid, omdat er hier kennelijk leden zijn die niet van auteursrecht bewust zijn.
De agressieve wijze van communiceren van sommigen, ook als het gewoon over bijen of het welzijn daarvan gaat, verbaast mij inmiddels wel. ... Dat is gewoon zielig om aan te zien en dit is mijn laatste bericht hier.
Jij moet zelf besluiten of je wil weggaan of niet, maar het is normaal om én aardige én eigenaardige mensen op forums tegen te komen, dus moet je niet verplicht voel om te gaan alleen omdat sommige leden je hier niet mogen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten