Wat deed je vandaag 2016.

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
JackC
Berichten: 689
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 17:10
Imker sinds: 2009
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Eys(gulpen-wittem)Limburg
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door JackC » zo 12 jun 2016, 08:53

Zo meteen naar Imkerverein Heinsberg: Pia Aumeier komt, altijd de moeite waard

bee-tree
Berichten: 3493
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door bee-tree » zo 12 jun 2016, 09:50

JackC schreef:Zo meteen naar Imkerverein Heinsberg: Pia Aumeier komt, altijd de moeite waard
Ben je er nog Jack ? Zou je Pia kunnen vragen hoe zij denkt over stuifmeelvervangers
als we weer zo'n beroerd weer krijgen in maart als afgelopen voorjaar. Zjef :b10:

JackC
Berichten: 689
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 17:10
Imker sinds: 2009
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Eys(gulpen-wittem)Limburg
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door JackC » zo 12 jun 2016, 19:35

Helaas Zjef, niet kunnen vragen, ze begon om 10 uur vanmorgen, maar haar kennende denk ik niet dat ze zich daar mee bezig houdt.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 12 jun 2016, 22:47

Vanavond weer een (voor)zwerm op exact dezelfde plek als zaterdagochtend (hoe is het mogelijk!). Die zwerm van zaterdag is gestikt in de korf terwijl ik een heel groot luchtrooster had gebruikt :(
Ik maar denken dat ik het zwermen onder controle had. Toch ergens een dop over het hoofd gezien. Dus ik weer de Alnus glutinosa in. Op 4 meter hoogte. Echt leniger word ik er niet op :lol: .
Ik ben de zwerm aan het scheppen (wat prima gaat) en begint het me ineens te regenen terwijl de zwerm nog niet helemaal in de korf zit! Ineens beginnen de bijen te natuurlijk steken met al die regen!!! Wel 40 steken overal door mijn t-shirt en met name ook in mijn kop. Ik was zo in t-shirtje de boom in gegaan. Ik snel uit de boom. Voordeel de zwerm vloog door al de regen niet erg op.

Meteen vanavond nog op kunstraat gezet (Dadant) en met oxaal besproeid. Kwam ook de gemerkte moer tegen en die in kluisje gedaan.
Nu tintelt nog steeds mijn hele hoofdhuid na van al die steken :oops:

vr. gr.
JP

joselito
Berichten: 2015
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 22:06
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Helchteren, België
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door joselito » ma 13 jun 2016, 08:25

Jelte Pieter Dijkstra schreef:Nu tintelt nog steeds mijn hele hoofdhuid na van al die steken
Reuma zul je dan wel nooit krijgen als dat een troost is :)

bee-tree
Berichten: 3493
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door bee-tree » ma 13 jun 2016, 12:01

joselito schreef:
Jelte Pieter Dijkstra schreef:Nu tintelt nog steeds mijn hele hoofdhuid na van al die steken
Reuma zul je dan wel nooit krijgen als dat een troost is :)
En 'ze' zeggen: "Ook niet de ziekte van Lyme", Joselito. Ik geloof dat er een kern van waarheid in zit.
Je moet er m.i. wel de genen voor hebben.
Ik ben blij als ik eens 'n steek op loop. Soms lok ik die uit.
Gisteravond tot 19.30 uur, vlak vóór het naderend welkome dikke 'onweer' uit het Westen,
werkte ik zonder handbedekking. Toen de eerste dikke regendruppels vielen liep ik één steek op.
Dat is de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Toen heb ik me toch maar in de huishoudhandschoenen geworsteld. Immers: "Genoeg is genoeg". Je moet immers maat weten te houden; op elk gebied.
"Alles is gif als je er te veel van binnen krijgt; ook geld" sprak de filosoof. Zj. :b10:

P.S. Onweer heb ik tussen aanhalingstekens gezet omdat de dikke bui hier op 53NBG
en 7 NOLengtegraad zeer welkom was. Momenteel is er zo nu en dan wat gesputter waar de
invliegsters en waterhaalsters zich niets van aantrekken. Het waait niet en is 14 Celsius.

Jelte, ik heb met je te doen. Gaat het 'n beetje. Wil je ons vertellen waarmee je de zwerm
had opgedoekt ? Is hij warm gelopen omdat het volk wilde zwermen en niet uit de korf kon ?
Ik gebruik 'n niet te dik T-shirt waar luchttransport makkelijker mee gaat dan met de ouderwetse aardappelzak. Had je de korf van binnen en buiten goed nat gemaakt ?
Immers:verdampend water onttrekt warmte. En de watersproeier regelmatig gebruikt ?
Mss overbodige vragen aan jou.

Dit bericht is tegelijk bedoeld als mijn bijdrage op het topic "Wat deed jij (onder meer) vandaag ?"
Tippend Typen :idea: :o

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door buzzer » ma 13 jun 2016, 17:30

Vandaag twee nieuwe bodems en dakjes gemaakt om de huisvesting voor de nieuwe aanwas compleet te maken. Broed- en honingbakken genoeg dus klaar om de zes-ramers te laten verhuizen als het nodig is. Alles netjes in de Sikkens hoogglans en over een paar dagen nog en laagje erover, dan kunnen ze er jaaaaaren tegen! :dance:
Alle begin is (bij) zonder honing.

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door petro » ma 13 jun 2016, 23:07

Ik begrip er geen bal van!
Het is nu maandag en nog geen uitgelopen moer te horen(net nog geluisterd)
Ik ga er morgenochtend maar in om te kijken wat er gaande is.
Petro
petro schreef:Ik schreef naar Freek dat "prutzen" zo hij het noemt bij mij niet aan de orde was.Nou dat neem ik terug Freek.
Het volk wat geen moer en geen doppen had volgens mij keek ik nog eens in en tot mijn verbazing waren er wel doppen.
Niet één(zie ik na meer dan veertig jaar nog wel eens over het hoofd)niet twee zelfs niet een aantal,maar 30 gesloten doppen en 3 bijna gesloten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb tot op twee ramen alle gebroken.Een tiental heb ik er laten staan en nu maar elke dag luisteren,ik verwacht de eerste moer Zaterdag of Zondag.
De bijen hangen als een deken over de ramen.Mijn bedoeling is de honingkamer af te nemen op een bodem te zetten en daar ook een jonge moer in te plaatsen.
Petro

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door Hans van der Post. » ma 13 jun 2016, 23:38

Ja als je een groot deel van de doppen breekt kunnen dit de eerste zijn die hadden moeten uitlopen.
Bij het aanzetten van de doppen kan er drie dagen verschil in tijd zitten.
Of het volk wil niet zwermen en laat een moer uitlopen bijt de rest af. Je hoort dan geen tuten of kwaken.
!Hans.

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: Wat deed je vandaag 2016.

Bericht door petro » di 14 jun 2016, 11:54

Zoals Hans zei;er was nog een uitgelopen dop te zien en een deel van een afgebeten dop,voor de rest niets meer.
Bijen als stroop over de ramen.
Petro

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten