is er nog toekomst voor dit forum?

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
gijs.v
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 08:42
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door gijs.v » vr 25 mei 2018, 21:21

reobedsnah schreef:Meisje en jongens, ik ben al jaren professional in de wereld van Social & mobile Communications. Juist deze omgeving is wat intiemer, en in mijn beleving meer een omgeving war hobbyisten zonder allerlei achterklep en Social crank met elkaar kunnen kletsen over at WIJ relevant vinden. Dus laten we gewoon doorgaan hiermee en GEZAMENLIJK. De kwaliteit van dit forum bewaken. Hagios Greetz, Reob


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Ik kon het niet latenAfbeelding ik sluit me hier volledig bij aan. Facebook is wel een goed medium om de bijen bij niet-imkers onder de aandacht te brengen. Facebook komt soort van naar je toe. Het forum moet actief bekeken worden. Ik zie het niet als bedreiging van het forum maar mee als een aanvullend medium.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Frank Bier
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 17 apr 2017, 21:54
Imker sinds: 2017
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): abeille noire
Locatie: midi pyrenees France
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Frank Bier » za 26 mei 2018, 08:26

verleden jaar begonnen met bijenhouden en zoals elke beginneling veel vragen. De meeste vragen heeft elke beginnende imker dus waren de antwoorden snel gevonden. Probeer dat maar eens op facebook. De door mij gestelde vragen had ik snel antwoord op vooral door Hans . Nogmaals dank ik heb veel aan dit forum vooral doorgaan.

Groet vanuit een slecht bijenjaar uit zuid frankrijk (7 juni gorote protestdag imkers bij de prefecturen) Vooral de west kant getroffen door grote wintersterfte bijen 50 tot 70 %

Frank

timmyvdl
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 16 jun 2017, 09:09
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door timmyvdl » za 26 mei 2018, 12:54

Beste leden,

Ik denk dat ik behoor tot één van de gluurders, en ik hoop dit nog lang te mogen blijven!
Gedurende het seizoen, de week, volg ik de actuele thema's en geniet op afstand van:
mijn virtuele bijenfamilie: de foto's van Jaap, de tekstjes van Bee-tree, de kritische noten
van G.A 3, de soms wat zeurende berichten van Hans, die mij doet denken aan mijn nonkel Eddy, ...
Bij een mogelijke overstap naar facebook, zou ik afhaken.
Lang leve kennis en de kleinere dingen!

groeten,
Timmy

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Kroese » za 26 mei 2018, 14:21

timmyvdl schreef:de soms wat zeurende berichten van Hans
groeten,
Timmy
Nu ga ik ook even zeuren :D :D
Ik vind dit zeer onterecht. Hans is 1 van de "oude" pilaren met veel kennis die erg veel hulp bied aan nieuwe en ook oude imkers.
Bij sommige berichten vind ik het niet vreemd om het commentaar een beetje "aan te scherpen" als ze de zoek functies weer eens niet gebruiken.:D :D

Ik ben erg blij met dit zeer waardevolle forum.
Ik heb geen FB account, maar heb wel eens gekeken via een kennis.
Ik vind het korte termijn actie en reacties.

reobedsnah
Berichten: 23
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 12:28
Aantal volken: 0
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door reobedsnah » za 26 mei 2018, 16:05

Hé allen, ik volg dit forum al lang en ik vind dat we ook normaal beschaafd met elkaar omgaan. Dit forum heeft een gezonde functie en volle waardering voor de senior imkers met volgens mij de belangrijkste boodschap aan juniors: keep calm, niet gelijk ingrijpen, hygiëne en gelukkig ook geen overdreven racisme (zg F1 puriteinen voor whatever “soort” of “ras”). Laten we dat zo houden en ervaringen delen!!!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Bart de Coo » za 26 mei 2018, 18:36

Besten,

Ik zat vanmorgen naar aanleiding van die wetswijziging toch die hele privacy-reutemeut van Facebook eens door te nemen. Ik word daar eigenlijk helemaal niet vrolijk van. Nu komt er ook al gezichtsherkenning aan geloof ik. Ik overweeg de stekker een dezer dagen uit Facebook te trekken.

De beheerders ontvingen in de tussentijd een uitgebreide brief waarin we aangespoord werden om toch eens kritisch te kijken naar een paar privacy-dingetjes. Is het echt nodig bijvoorbeeld om precies te weten wanneer iemand voor het laatst actief was? Gaat jou dat nou aan. Enfin, we zullen er eens naar kijken.

Wat al vaker wordt opgemerkt en wat ik ook vind: Facebook is er vluchtig en impulsief. Dit forum heeft een geschiedenis die je kunt uitvlooien. Je wilt niet weten hoe waardevol dat voor mij is.

Het forum! Mét doorzoekbare geschiedenis en zónder grove privacy-schendingen! Of er nog toekomst is hier? Die kan wel eens langer gaan duren dan die van Facebook...

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
oldtimer
Berichten: 751
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 23:02
Aantal volken: 40
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door oldtimer » za 26 mei 2018, 23:38

Bart de Coo schreef:Besten,
Ik zat vanmorgen naar aanleiding van die wetswijziging toch die hele privacy-reutemeut van Facebook eens door te nemen. Ik word daar eigenlijk helemaal niet vrolijk van. Nu komt er ook al gezichtsherkenning aan geloof ik. Groet,
Bart


Ik beheer een 8 tal druk bezochte forums. Leden van die forums, geven in hun profiel of in berichten net als hier, prijs wat ze prijs willen geven.

De clou i.v.m die privacy regels zit naar mijn idee in de status van het forum, ingeschreven in de K.v.K of niet.

Je leden wijzen op het privacy beleid van het forum kost niets en zou je kunnen doen als leden daar behoefte aan hebben :mrgreen:
Je hoeft net als ik zelfs je eigen naam niet op te geven, leeftijd en woonomgeving kan allemaal naast de waarheid zitten, dus het is niet zo spannend met die privacy van Jan, Piet of Klaas..
Ik gebruik mijn eigen naam nooit op internet omdat leden van forums die ik beheer soms niet zo heel aardig zijn en je wel eens op willen zoeken vaak niet met de beste bedoelingen :lol:

Kort en goed, je kunt je uit laten schrijven, of nooit meer inloggen. Doe je dat wel dan ben je zelf verantwoordelijk voor de voortgang van je "lidmaatschap"
Ook met dit forum systeem kun je leden verwijderen, dus dat kun je de beheerder verzoeken, mogelijkheden genoeg om geen gebruik meer te maken van een openbaar forum als dit.
De waarde van forums die jaren lang in de lucht zijn is ongekend groot, zonde als dat voor weer een onbenullige regel in de wet zou verdwijnen.


Lekker doorgaan met info verzamelen, daar heeft iedereen wat aan!
Alexander (Lex)

EstherB
Berichten: 61
Lid geworden op: do 06 jul 2017, 11:53
Imker sinds: 2017 (2008)
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Amsterdam (oost)
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door EstherB » zo 27 mei 2018, 12:32

BuzzLightyear schreef:Tuurlijk heeft dit forum toekomst, ik vraag mij eerder af: Heeft Facebook nog wel toekomst?
Inderdaad! Ik heb veel vrienden die overwegen te stoppen met Facebook, ook ik werk er naartoe om mijn account te verwijderen.

Ik zie meer toekomst in dit forum dan in Facebook (Myspace en Hyves laten zien dat het succes van een sociaalnetwerk geen garanties kent)

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 20:37
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
Locatie: Echt / Susteren
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Erick » zo 27 mei 2018, 13:15

Ik vergelijk een forum en een medium zoals Facebook als een papieren catalogus en een website. Ik kan makkelijker in een catalogus snuffelen en een papiertje tussen de pagina's die ik nog wil bekijken, terwijl bij een website je constant zit te klikken tussen de een en de ander webpagina waarbij je snel niet meer weet wat je nog eens wil bekijken.

Nee een forum heeft meer potenciaal dan welk socialmediapagina.
Met een :be3: zonder vriendelijk groet,
Erick

:think: Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur

Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV

JES HONEY
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 29 sep 2014, 00:07
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): Bastaard en Buckfast / Segeberger kasten
Locatie: Noord Hollands Midden
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door JES HONEY » zo 27 mei 2018, 14:00

Even een reactie nav van de opmerking van Bart de COO:
Wat ik raar vind, dat is het grote aantal gasten, tegenover het kleine aantal geregistreerde gebruikers. Meer 'gluurders' dan deelnemers dus.

Al redelijk snel heb ik me geregistreerd. En vaak het forum geraadpleegd, met en zonder aanmelding. En ja, ik ben zo iemand die regelmatig een wachtwoord vergeet...en dan bekeek ik de reacties.
jazeker, ik heb een aantal vragen gesteld maar dat haalt het niet bij de tijd dat ik allerlei onderwerpen heb gelezen en zeker heel wat van kunnen opsteken.
Het gaat er ook om om zinnige vragen te stellen. Sommige vragen beantwoorden zich 'vanzelf' of in de loop van de tijd. Dus ik ben selectief met mijn vragen en reacties. En zo ervaren ben ik nou ook weer niet.
Ik geniet van vele vragen en reacties, van jong en oud, ervaren en minder of onervaren.

Ik vind het een fantastisch medium, zeker zolang we, als goede imkers betaamt (goed 'communiceren' leren we toch van de bijen'?) op een positieve, constructieve en leerzame wijze met elkaar om (blijven) gaan.
Nu dan toch maar weer mijn wachtwoord opgezocht om even als geregistreerde en frequente 'gluurder' te reageren.
Nu naar buiten, genoeg te doen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten