Imkers niet blij met Glyfosfaat

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Jaap v.Popering » di 04 jun 2019, 20:48

vdiesveld schreef:

Je gaat niet meer in op mijn vraag of je me een onderzoek kon laten zien, waarin wordt getoond dat glyfosfaat niet schadelijk is voor insecten? Daar kon je er volgens eigen zeggen tientallen van laten zien.
Dat van Henk Tennekes heb ik geschreven om aan te tonen hoe corrupt alles is . ! zie hier voor een uitslag . . https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... fosaat.pdf

vdiesveld

Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door vdiesveld » di 04 jun 2019, 23:05

Jaap v.Popering schreef:
Dat van Henk Tennekes heb ik geschreven om aan te tonen hoe corrupt alles is . ! zie hier voor een uitslag...
Het College voor de Toelating van Gewasbeschermingsmiddelen en Biociden? Kom op Jaap...
Ik ken die brief, maar dit is niet een onderzoek dat zij zelf doen naar de schadelijkheid van glyfosfaat, dit is slechts een reactie op twee onderzoeken van anderen. Zo’n zelfde reactie gaven ze ook toen er onafhankelijke onderzoeken kwamen, die aantoonden dat neonicotines erg schadelijke gevolgen voor onze bijen hebben. Wel toevallig dat zowel het glyfosfaat als de neonicotines geproduceerd worden door Monsanto (lees Bayer). En van wie krijgt het ctgb enorm veel geld om de onderzoeken voor de beoordelingen te kunnen doen, voor het toelaten van al die rotzooi? U raadt het al: Bayer! Sterker nog, Bayer doet zelf de meeste onderzoeken naar hun zogenaamde gewasbeschermingsmiddelen, met natuurlijk als conclusie... u raadt het al: die middelen zijn helemaal niet schadelijk, we hebben ze juist erg hard nodig!
Kom nou eens met artikel wat door een onafhankelijke, wetenschappelijke organisatie is geschreven. Je had er tientallen toch?

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Franschman » di 04 jun 2019, 23:58

Beste Beelievers,
De discussie begint scherpe kantjes te krijgen.
Laten we oren en ogen open houden in deze zaak en onze gezondheid en die van de ons omringende natuur als signaalgevers goed in de gaten houden.
Ik ga er vanuit dat wij als imkers de juiste wegen inslaan.
Ik laat tenslotte een plaatje zien dat humoristisch is bedoeld. Dat neemt de kou wat uit de lucht mag ik hopen :lol:
Militante imkers protesteren 2.jpg
Gewetensvolle imkers protesteren !

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Jaap v.Popering » wo 05 jun 2019, 08:11

vdiesveld schreef:
Het College voor de Toelating van Gewasbeschermingsmiddelen en Biociden? Kom op Jaap...
Nee die weten en kunnen er niets van .volgens mij is dit het orgaan wat de Nederlandse regering adviseert , en onderzoeken narekent . . !

Het begint op een soap te lijken , elk onderzoek van een andere instantie proberen de grond te boren , en de media bespelen om al het gif verboden te krijgen .

Andere onderzoeken hoef ik niet meer te plaatsen , om reden dat die volgens jou niet goed uitgevoerd zijn .

Laten wij onze ogen open houden en wanneer wij werkelijk schade ondervinden meld het dan .......Heb je geen schade ......doe dan niet alsof , er is nog geen enkele keer in Nederland na schade aan bijenvolken ...vastgesteld dat rounup de veroorzaker is . .

Ga zo door Einde.

vdiesveld

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door vdiesveld » wo 05 jun 2019, 08:39

Jaap v.Popering schreef:
elk onderzoek van een andere instantie proberen de grond te boren.

Andere onderzoeken hoef ik niet meer te plaatsen , om reden dat die volgens jou niet goed uitgevoerd zijn .

.
Dat is wat het ctgb doet, de bijenonderzoeken ivm met glyfosfaat proberen te bagatelliseren, door te zeggen dat ze niet goed uitgevoerd zijn. Volgens mij lees je niet eens wat je plaatst. Sorry dat ik dat zo bot zeg. Het is geen onderzoek dat ze gedaan hebben.
Als je niet meer verder kunt discussiëren, dan vind ik dat prima, maar als je weer begint over dat glyfosfaat niet schadelijk is voor bijen, verwacht dan wel een reactie van mij.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Jaap v.Popering » wo 05 jun 2019, 08:54

vdiesveld schreef:, maar als je weer begint over dat glyfosfaat niet schadelijk is voor bijen, verwacht dan wel een reactie van mij.
Dan kan jij vast wel een rapport hier plaatsen van een schadeaangifte uit de bijeteelt in Nederland .......Niet berekenen van achter een bureau tafel .

vdiesveld

Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door vdiesveld » wo 05 jun 2019, 08:58

Nee, dat kan ik niet, maar ik kan je wel wetenschappelijke onderzoeken laten zien, die asntonen dat glyfosfaat schadelijk voor insecten is. Iets dat jij ontkent.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Jaap v.Popering » wo 05 jun 2019, 09:18

vdiesveld schreef:Nee, dat kan ik niet, maar ik kan je wel wetenschappelijke onderzoeken laten zien, die asntonen dat glyfosfaat schadelijk voor insecten is. Iets dat jij ontkent.
Na veertig jaar gebruikt te zijn .....geen enkele aangifte van schade aan de bijenvolken ......Kom nou zeg !!

Enkel van achter het bureau en geen enkele van uit de praktijk . Laat mij niet lachen a.u.b.

vdiesveld

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door vdiesveld » wo 05 jun 2019, 09:23

Jaap v.Popering schreef:
Na veertig jaar gebruikt te zijn .....geen enkele aangifte van schade aan de bijenvolken ......Kom nou zeg !!
.
Jaap, schade aan bijen is wat anders dan schade aan bijenvolken. Wat dacht je van de wilde bijen en alle andere insecten, het ecosysteem? Of doet je dat niks als dat verwoest wordt door dat gif?

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Jaap v.Popering » wo 05 jun 2019, 09:30

vdiesveld schreef:
Jaap v.Popering schreef:
Na veertig jaar gebruikt te zijn .....geen enkele aangifte van schade aan de bijenvolken ......Kom nou zeg !!
.
Jaap, schade aan bijen is wat anders dan schade aan bijenvolken. Wat dacht je van de wilde bijen en alle andere insecten, het ecosysteem? Of doet je dat niks als dat verwoest wordt door dat gif?

:D :D :D Ik lach je straal uit .

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten