Geen cursus, want corona? Dan filmpje!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Sjo3rd
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 13:17
Imker sinds: 2020?
Locatie: Gemeente Groningen
Contacteer:

Re: Geen cursus, want corona? Dan filmpje!

Bericht door Sjo3rd » zo 22 mar 2020, 08:41

Hallo Bart,

Mooi filmpje inderdaad.
Geen idee hoe het voor jullie basis cursus gaat lopen maar ook hier is alles doorgeschoven naar 2021. Mocht je dus toevallig filmpjes blijven maken... :whistle:

Groet Sjoerd

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Geen cursus, want corona? Dan filmpje!

Bericht door Fish » ma 23 mar 2020, 11:08

Leuk fimpje! Was dit ook niet een mooi moment om de bodem schoon te maken of doe je dat later in het jaar?

Wat betreft Covid-19; de NBV zelf meldt dat het volledig bijenteeltlesjaar 2020-2021 geen doorgang kan vinden omdat de cursisten geen praktijkles kunnen krijgen vanwege de geldende voorschriften en besmettingsgevaar. Dus er zal geen enkele cursus doorgaan.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Geen cursus, want corona? Dan filmpje!

Bericht door Bart de Coo » ma 23 mar 2020, 12:47

Fish,

Dat begrijp ik dus ook inmiddels. Ik had de mail kennelijk te haastig gelezen.

Mijn volgende les zou dus plaatsvinden op zaterdag 18 april. Dan bestaat er toch wel een kansje dat de maatregelen versoepeld zijn? Dan hebben de cursisten alleen de voorjaarsinspectie gemist! Die schade is gauw ingehaald. Alsof cursisten onder andere omstandigheden niet net zo goed wel eens een lesje missen.

Ik ben het dan ook niet zo eens met Roel Broekman uit Ruinen (‘Ruinerweg’) die hierboven opmerkt dat ze de kwaliteit van de cursus niet meer kunnen garanderen. Daarvan is alleen sprake denk ik als er door de maatregelen nog veel meer dingen in het water vallen dan één enkel praktijklesje, wat je wat mij betreft met een YouTube-filmpje kunt rechtbreien.

Beetje prematuur van de NBV, of zullen we toch maar gehoorzaam zijn?

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Geen cursus, want corona? Dan filmpje!

Bericht door Fish » ma 23 mar 2020, 13:40

Mijn sportvereniging heeft nog de hoop om alle afgelaste wedstrijden in mei in te halen, over een week of twee horen we daar meer over. Iets in die lijn had ik van de NBV ook wel verwacht. Inderdaad, al begin je in mei met de eerste praktijkles, dan is het alsnog allemaal wel te behappen. Zou het meespelen dat veel basiscursussen rondom deze tijd éérst met een stuk of drie/vier theorielessen beginnen? Als je dat erbij optelt heb je wel een flinke vertraging. Maar alsnog, ik denk dat je met wat flexibiliteit een heel eind komt.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Geen cursus, want corona? Dan filmpje!

Bericht door Bart de Coo » ma 23 mar 2020, 17:15

Fish,

We hebben dezelfde gedachten.

Ik denk inderdaad dat de cursus in Ruinen voorafgaand aan de praktijklessen de nodige theorielessen op de rol had staan (Roel?), en als je die allemaal moet afgelasten, dan wordt het moeilijk.

Ik kies er echter voor om theorie en praktijk te integreren; ik heb geen aparte theorielessen. Ik heb de beschikking over een fraai verenigingsgebouw met sanitair en al. Ik begin met een uurtje toelichting en dan gaan we naar buiten om het theoretische verhaal in de praktijk te gaan brengen. Mijn cursisten hebben dus nog maar heel weinig gemist.

Mochten er nu op 18 april nog steeds allerlei beperkingen gelden, dan moest ik misschien de stekker er maar eens uit trekken. Tot die tijd kan ik wellicht hoop houden.

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Geen cursus, want corona? Dan filmpje!

Bericht door Fish » ma 23 mar 2020, 19:18

Oei, daar gaan we al. Inmiddels mogen we tot 1 juni niet meer samenkomen, dus is het toch een correcte keuze geweest om de cursussen af te lassen. Helaas.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Geen cursus, want corona? Dan filmpje!

Bericht door Bart de Coo » ma 23 mar 2020, 19:55

Dus ik zit net naar die persconferentie te kijken en kale Ferd is duidelijk: tot 1 juni geen openbare bijeenkomsten, zonder ondergrens wat betreft het aantal personen.

Dat was het dan. De stekker ligt ernaast. Einde verhaal. Hoekie om, trappie af, laatje dicht.

Ik ga denk ik door met mijn beginnerscursusfilmpjes en ik hoop dat ik er een paar balende beginners een plezier mee doe.


Groet,


Bart

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Geen cursus, want corona? Dan filmpje!

Bericht door Franschman » ma 23 mar 2020, 22:56

Goed naar de zuster luisteren !.jpg
Goed naar de zuster luisteren !.jpg (39.45 KiB) 3593 keer bekeken
Ook al kijk je naar een interessant bijenfilmpje :) :lol:

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Geen cursus, want corona? Dan filmpje!

Bericht door Bart de Coo » wo 25 mar 2020, 07:55

https://randomthoughtsandideas926468149 ... ijszonden/

Aardig linkje voor bijenteeltleraren die snel ingeleid willen worden in de onderwijskunde. Laten we eens beginnen met het vermijden van onzin.

Als je een leraar bent die telkens tegen de cursisten zegt ‘wat denk je zelf?’ of wanneer je er zo een bent die denkt dat de cursisten het zelf moeten ontdekken of het zelf moeten opzoeken in een boekje, dan is het tijd geworden voor heroverweging, collega.

Groet,

Bart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten