Bijenvoer

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Bijenhouder
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 17 nov 2021, 09:19
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): Carnica en bastaard
Contacteer:

Bijenvoer

Bericht door Bijenhouder » wo 17 nov 2021, 09:31

Ik ben op zoek naar het juiste bijenvoer. Ik wil zelf invertsuiker gaan gebruiken als bijenvoer. Een kennis van mij was erg te spreken over het bijenvoer bij Het Bijenhuis https://www.bijenhuis.nl/16-bijenvoer. Maar nu vroeg ik me af waar andere bijenhouders hun bijenvoer kopen maak je dan vooral gebruik van invertsuiker of Fondabee?

Gebruikersavatar
Tieme
Berichten: 1962
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 13:35
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Locatie: De Krim, Nederland
Contacteer:

Re: Bijenvoer

Bericht door Tieme » wo 17 nov 2021, 09:55

Hi,

Zelf werk ik voor het inwinteren alleen met kristalsuiker. In het verleden zijn er problemen geweest met kant en klare producten die je niet zult hebben met vers geroerde siroop. Voor de bevruchtingskastjes gebruik ik wel kant een klaar deeg van het merk beefonda.

groeten,
Tieme

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Bijenvoer

Bericht door Jaap v.Popering » wo 17 nov 2021, 15:59

Zelf heb ik ook vele jaren de suiker zelf opgelost maar tegenwoordig koop ik deze kant en klaar .
Wij kopen deze gezamenlijk in bij Imkerijwinkel ; Landjuweel : in Steenbergen omdat bij navraag deze het goedkoopst wil leveren .
Zowel Sint-Ambrosius fondant als siroop krijgen wij tot volle tevredenheid geleverd ,
en ja er is wel eens iets misgegaan met de bereiding van siroop maar wegens mijn leeftijd wil ik deze niet meer zelf oplossen .
IMG_6713.jpg

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten