Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Bericht door macwlem » do 29 jan 2009, 07:09

Hennie dat ben ik met je eens maar nogmaals het is een item van net 8 minuten geweest met aandacht voor een probleem dat in het algemeen nog helemaal geen bekendheid geniet bij het grote publiek.

Middels deze uitzending weet in ieder geval het grote "algemene" publiek dat er een nu een fiks probleem is waarbij "ons voedsel" in het geding is.

Met alle respect maar ik denk dat iedereen begaan zal zijn met onze problemen, maar dat die zelfde meevoelende burger echt niet daardoor diepgaande interesse gaat krijgen voor de ins en outs. Waar het echt om gaat is dat er een deugdelijke verslaglegging en lobby zal zijn richting politiek en juist daar plaats ik mijn vraagtekens.

Groet,
Willem


––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Bijenhouden.nl - De Nederlandstalige ontmoetingsplek voor iedereen die belangstelling heeft voor bijen en bijenhouden.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

J.L.Trip
Berichten: 69
Lid geworden op: do 30 okt 2003, 10:28
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Bericht door J.L.Trip » do 29 jan 2009, 08:34

Waar het echt om gaat is dat er een deugdelijke verslaglegging en lobby zal zijn richting politiek en juist daar plaats ik mijn vraagtekens.


Misschien het delta plan van de NBV nog niet gelezen?

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Bericht door macwlem » do 29 jan 2009, 09:32

Oh zeker, maar laat ik het zo formuleren dat ik het Deltaplan nu niet bepaald een dijk van een plan kan vinden.

groet,
Willem

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Bijenhouden.nl - De Nederlandstalige ontmoetingsplek voor iedereen die belangstelling heeft voor bijen en bijenhouden.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Kees van Gortel
Berichten: 92
Lid geworden op: do 15 nov 2001, 20:37
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Bericht door Kees van Gortel » do 29 jan 2009, 09:39

Gerard refereert nog aan "Oude Imkers"

In het rapport van Wageningen schrijft Tjeerd e.a.

De bijenhouderij vergrijst dit is een bedreiging -en vervolgt met- maar ook een kans. Grijs kan namelijk heel goed bijenhouden. De mensen die klaar zijn met werken zijn vitaal en gezond. etc

En nu kunnen we "vallen over een formulering", maar wij zeggen altijd: Grijs is het kapitaal van de samenleving!

Zo'n opmerking kan gelijk verkeerd uitgelegd worden.
Welke uitleg bedoelen we:
1. Mensen met ervaring, zowel praktische ervaring als levenservaring.
2. Mensen die wat te vertellen hebben.
3. Misschien ook mensen met tijd, maar dat is een keuze die ze zelf mogen maken.
4. Heel vaak zien we nog "grijze" gedreven mensen
5. Mensen die vaak niet geloven in de zogenaamde generatiekloof, maar oog hebben voor relatie, die verder gaat dan alleen een digitale.

In onze woonomgeving was een sterke vergrijzing. In de contacten met de mensen heb ik meer geleerd dan in een aantal managementcursussen die ik ook noodzakelijker wijze moest volgen.

En dan bedoelen we met "grijs werkt" niet het economische principe van "de handen zijn nodig", maar "grijs voelt", het sociale principe "de harten zijn nodig".

Zo maar even een ontboezeming.

hgr.

Kees Verrips
http://www.dewerkbij.nl
http://www.imkerijdeouwestok.nl

Gebruikersavatar
apiario
Berichten: 1431
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Streefkerk
Contacteer:

Re: Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Bericht door apiario » do 29 jan 2009, 09:58

Uitzending gemist.

Net op het moment ging de telefoon en ja het resultaat was, maar een klein stukkie gezien.
Dus dan maar op de laptob gekeken.Maar ja wat moet je in een paar minuten naar voren brengen? En wat wil de programmamaker er in hebben?
Uiteindelijk zijn dat de mensen die het voor het zeggen hebben, en niet de imker. De burgemeester bracht het met veel plezier.


Heel wat anders,ik heb nu zo,n duizend foto,s over het bijenhouden in Brasil. Nu het wintertijd is dacht ik, kom laat ik daar eens wat op het forum zetten, anders staan ze hier op de harde schijf ook maar te verpieteren. Mocht er belangstelling voor zij dan lees ik de reactie wel

Bertus

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Bericht door dickvanleeuwen » do 29 jan 2009, 11:15

Een aantal deelnemers van de zorgimkerij heeft de uitzending ook gezien. Een van hen belde me gisteravond zelfs op om te melden dat het programma op de tv was. Vanmorgen uitgebreid met ze gesproken over het programma. Conclusie, een enthousiaste Burgemeester wil bloemetjes in de bermen en zo de bijen terug. Is dat zo moeilijk?

Vandaag werden we natuurlijk overal aangesproken op straat en op het werk. De vraag is dan; "zijn er bij jullie ook zoveel bijen dood?" Gister nog even aan alle kasten geluisterd. Alle volken leven gelukkig nog.

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Bericht door Jaap v.Popering » do 29 jan 2009, 11:56

dickvanleeuwen schreef:
Conclusie, een enthousiaste Burgemeester wil bloemetjes in de bermen en zo de bijen terug. Is dat zo moeilijk?


Zou de Burgemeester dan ook zo vriendelijk willen zijn om langs die bermen een maximum snelheid van 50 km per uur in te willen voeren ???

Als ik Langs bermen met veel drachtplanten en een snelheid van 80 km per uur rijd , hoor ik altijd : tik . tik .tik " en heb ik van die glazige vlekken van dode insecten ( bijen ) tegen mijn voorruit .


Jaap v P

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Bericht door dickvanleeuwen » do 29 jan 2009, 12:30

Hij bracht het verhaal enthousiast. Prima pr. voor bloemrijke akkers, bermen, etc!

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Bericht door Kroese » do 29 jan 2009, 12:31

apiario schreef:

Heel wat anders,ik heb nu zo,n duizend foto,s over het bijenhouden in Brasil. Nu het wintertijd is dacht ik, kom laat ik daar eens wat op het forum zetten, anders staan ze hier op de harde schijf ook maar te verpieteren. Mocht er belangstelling voor zij dan lees ik de reactie wel

Bertus

Dag Bertus,

Dit is natuurlijk "off topic", maar je weet dat ik die foto's, en een klein verhaaltje altijd leuk vind.

Dus iedereen die het er mee eens is, moedig Bertus even aan.

Prachtige beelden en verhalen vol met winter vitamine's.

Hennie.......

NoudvanWageningen
Berichten: 31
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 18:31
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Bastaart / Buckfast
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Wintersterfte TV 28 jan. Netwerk om 20.30 uur

Bericht door NoudvanWageningen » do 29 jan 2009, 12:50

Daar sluit ik me bij aan. Bertus, laat ons meegenieten !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten