bijen voor bestuiving

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
WillemF
Berichten:2
Lid geworden op:ma 26 jan 2009, 20:40
Locatie:Afghanistan
Contacteer:
bijen voor bestuiving

Bericht door WillemF » ma 26 jan 2009, 20:43

Beste mensen,
Hoe kan ik aan meer klanten komen voor het inzetten van mijn bijen t.b.v. bestuiving, alle gewassen. Heb heel veel bijen over. Met vriendelijke groet.

WF

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten:504
Lid geworden op:wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie:Remersdaal
Contacteer:

Re: bijen voor bestuiving

Bericht door macwlem » ma 26 jan 2009, 21:10

Hoi Willem,
Welkom op dit forum! Leuk dat je zo met de deur in huis valt. Je bent als bestuivings-imker net begonnen? Vertel eens wat meer voordat wij de klanten overhandigen :D

Groet,
MacWlem

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Bijenhouden.nl - De Nederlandstalige ontmoetingsplek voor iedereen die belangstelling heeft voor bijen en bijenhouden.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: bijen voor bestuiving

Bericht door Bart de Coo » ma 26 jan 2009, 23:16

Er bestond toch een of andere lijst waar je als bestuivingsimker op kon komen te staan? Geloof ik? Informeer eens bij de NBV in Wageningen.

Bart

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: bijen voor bestuiving

Bericht door Jaap v.Popering » di 27 jan 2009, 11:50

E mail adres ;info@bijenvoorbestuiving.nl

informatie ;www.bijenvoorbestuiving.nl

Jaap v P

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: bijen voor bestuiving

Bericht door Oude Essink » di 27 jan 2009, 16:40

Of ga eens te rade bij de SSBI (Stichting Stimulering Bedrijfsmatig Imkeren) die zich voornamelijk met het bestuiven van gewassen bezighoudt:
http://www.ssbi.nl
ssbi(APENSTAART)live.nl
06-53759216

Afbeelding

heidecap
Berichten:979
Lid geworden op:za 14 dec 2002, 22:21
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: bijen voor bestuiving

Bericht door heidecap » di 27 jan 2009, 18:20

De site bijenvoorbestuivingpuntnl is gedateerd. Als je je met heel je hebben en houden hebt aanmeld kom je ergens in een kaartenbak terecht. Hoewel de intentie van de site goed is lijkt me de bemiddeling via deze site niet te werken (blader er maar eens doorheen dan merk je het wel). Wat wel prettig is in deze dagen van crisis is dat er een bankrekening genoemd wordt waar je je jaarlijkse fee kunt afdragen.

SSBIpuntENel is ook vreselijk gedateerd. De laatste berichten zijn van een jaar of 3 geleden. Willem, ik ben bang dat je hier ook niets mee opschiet. Geluukig staat er wel ergens de naam van de secretaris genoemd : Jeroen Vorstman. Dit is een goed mannetje en momenteel hoofd van het bijenhuis. Bel hem vooral om advies zou ik zo zeggen.

Moraal van het verhaal is dat bijna alle bestuivingsimkers van vandaag een plekje hebben gevonden door op eigen kracht een teler te benaderen en deze relatie te onderhouden. Het beste is dus om een fietstocht door de Betuwe of Boskoop te maken en links en rechts een praatje te maken ...

Succes, Thomas

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: bijen voor bestuiving

Bericht door Jaap v.Popering » wo 28 jan 2009, 12:00

Wat wel prettig is in deze dagen van crisis is dat er een bankrekening genoemd wordt waar je je jaarlijkse fee kunt afdragen.
___________________________________________________________________

Ik kan mij wel voorstellen dat als er een bijdrage gevraagd wordt dit bij sommige Imkers tegenvalt.

De andere kant van de medaille is , dat er waarschijnlijk kosten gemaakt zijn om zover te komen .(Ik denk aan advertenties in bedrijfsbladen ) De bedrijven die bestuiving nodig hebben komen ook niet zomaar aanwaaien , en vragen anno 2009 om deskundigheid in deze .

De meeste vorm van bestuiving is niet een bijen volkje neerzetten en na drie weken ophalen ,en afrekenen .Er komen ook wel eens moeilijkheden voor dat je bijen niet op het bedoelde gewas willen vliegen ,dan zal je ook een beetje verstand van het te bevliegen gewas moeten hebben om samen tot een goede oplossing te komen .

Vervolgens is ook te begrijpen dat er geen enkele garantie gegeven kan worden het lijkt mij een kwestie van vraag en aanbod , en als je dan eenmaal bij een teler staat met je bijen ,en je hebt samen goede resultaten , dan blijf je daar .

Volgens mij werkt Bijenvoorbestuiving samen met de SSBI

Maar zo je al schreef ;je kan gewoon even op de fiets Nederland door[8D]

Jaap v P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten