nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
apiario
Berichten: 1431
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Streefkerk
Contacteer:

nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Bericht door apiario » zo 15 mar 2009, 09:05

Goede morgen,


Zo landzamerhand heb ik al heel wat geschreven over dit onderwerp. Momenteel heeft Sjouke Formsma uit het Friese Garijp de kast door ontwikkeld. Het ziet er zeer belovend uit
De fietsketting is verleden tijd. Het ietwat lompe motortje is vervangen do een piepklein klepmotortje. En de trommel is uitneem baar. De ramen zijn 40 gebleven. Kortom het ziet er geweldig uit.

Het een en ander is te zien op.

http://www.imkerplatform.nl

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Bericht door dickvanleeuwen » zo 15 mar 2009, 11:59

Albert, zo kan het ook en dat bedoel ik positief! Hier plaatsen en linken naar imkerplatform vind ik een goed idee. En grappig dat ik daar weer bekenden tegenkom. Ik moet nog wel wennen aan de andere opzet (jouw reactie op die blauwe achtergrondkleur, daar kan ik me in vinden)ik zal je (en de anderen) daar zeker gaan volgen de aankomende tijd! Ik zie het als een aanvulling op dit forum!

Gebruikersavatar
apiario
Berichten: 1431
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Streefkerk
Contacteer:

Re: nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Bericht door apiario » zo 15 mar 2009, 15:00

Dank je wel, Dick

ToontjeV
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 15:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Bericht door ToontjeV » zo 15 mar 2009, 18:57

Hier plaatsen en linken naar imkerplatform vind ik een goed idee


goed idee? dan wil ik jouw slechte ideeen wel eens zien. ik vind het helemaal niks.
bertus eerst loop je hier boos weg en nou kom je terug en ga je ons lekker maken met nieuwe ontwikkelingen maar met een link naar een ander forum. je had die fotos net zo goed hier kunnen zetten net zoals voorheen.
moeten we nou op 2 plaatsen gaan kijken? dat kan je beter.

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Bericht door dickvanleeuwen » zo 15 mar 2009, 19:29

Hier wil ik graag een lans breken voor Albert. Het is ieders goed recht te gaan en staan waar hij wil. Van concurrentie is hier geen sprake. Niemand wordt hier rijker van. Als mensen geïnteresseerd zijn in de kennis en ervaringen van Albert worden we verwezen naar de plek die hij nu zelf gekozen heeft. Keuze staat vrij.

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Bericht door wilde » zo 15 mar 2009, 20:26

Dick, je mag vinden wat je wilt en kennelijk vind je het andere forum een aanvulling op dit forum. Ik heb er een paar keer gekeken en daar zal het wel bij blijven. Het heeft mij geheel niets te bieden. Als de weglopers hier links gaan plaatsen naar dat kleurloze geneuzel daar, dan ben ik het met Toontje van harte eens. Misselijk makend gedoe, iets anders kan ik er niet in zien, een zielige vertoning.

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Bericht door dickvanleeuwen » zo 15 mar 2009, 20:47

Er is al het een en ander gezegd over het imkerplatform onder de kop, een extra bijenforum. Zie:
http://www.bijenhouden.nl/forum/viewtopic.php?t=9800

Ik sluit me aan bij de laatste zinnen van LPisa. Ik ga er vanuit dat het opzetten van een nieuw forum veel werk met zich mee brengt en dat je dat niet zomaar doet. Persoonlijk zie ik geen reden om over te stappen. Uitgaande wat hier geboden wordt zie ik het platform als aanvulling omdat ieder vrij is om er mee te doen wat hij wil. Jammer dat er zo lelijk wordt gedaan naar dit gebeuren en de personen die de energie er in steken.

Gebruikersavatar
martin b
Berichten: 634
Lid geworden op: do 27 dec 2007, 20:24
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): buckfast-bastaars
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Bericht door martin b » zo 15 mar 2009, 21:28

Normaal meid ik dit soort discussies, vindt het een verspilling van energie en opslag . Het zal misschien wel op een of ander manier nuttig zijn, maar ik kan de nut er niet van inzien.

Dit is een leuke forum, leer er veel van. En hopelijk draag ik een steentje bij met mij ideeën en stukjes. Hoop dat nog lang te doen.

Dat er nog een forum bij gekomen is, is aan een kant jammer, niet alles meer onder een dak. Toch ben ik daar ook actief, omdat ook daar over bijen geschreven wordt. Info wordt uitgewisseld, net als hier, en met die kennis hoop ik een betere imker te worden dan ik nu ben.

Dat ik dan moet flipperen tussen twee forums, het zij zo.

En als Albert hier dan wat schrijf over de draaikast, en te zien en lezen is, op de andere forum. Dan heeft hij zijn nek uitgestoken, met maar een bedoeling, de leden die zijn draaikast avontuur gevolg hebben het laatst nieuws te tonen.

Niet voor zijn glorie, maar van Sjouke. Die weer een stap verder is met zijn uitvinding, wat betref de draaikast. En elk geinteresseerde kan daar weer zijn voordeel uithalen.


martin

( me oma zei altijd, je hoe niet op elke slak zout te leggen}

heidecap
Berichten: 979
Lid geworden op: za 14 dec 2002, 22:21
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Bericht door heidecap » zo 15 mar 2009, 22:00

Jammer dat het forum geen deelnemers royeert, want ik kan zo een aantal lieden noemen die hun eigen belang stellen voor het algemeen belang...

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: nieuwe ontwikkeling voor de roterende kast

Bericht door dickvanleeuwen » zo 15 mar 2009, 22:28

Tomas,

Met welke bedoeling zou een forum deelnemers royeren.
Welke mensen heb jij zoal op het oog?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten