Vernieuwing ledenbestand

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:
Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door maartenkleijne » za 21 okt 2006, 12:52

Deze mensen hebben zich dus vermoedelijk bij vergissing ingelogd/aangemeld, terwijl ze alleen iets wilden lezen en zijn w.s. hun wachtwoord allang kwijt. (tenzij ze net als ik overal hetzelfde wachtwoord gebruiken). In elk geval zulen ze het niet raar vinden als wij hun wachtwoord vergeten blijken te zijn, en zo nodig een nieuw verzinnen.

Een 'normale' verhouding is trouwens: 10% schrijvers, 30% 'stille' leden en 60% anonieme meelezers.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » za 21 okt 2006, 13:48

Het staartje van Hennie zegt denk ik al genoeg: zoveel aanmelders die nooit staan ingelogd of schrijven. De server krijgt erdoor weer wat meer ruimte en bovendien worden oude adres gegevens ververst.
Mocht er onverhoed toch iemand tussen wal en schip vallen is een nieuwe registratie zo gepiept.

jp

Gebruikersavatar
ainanc
Berichten:149
Lid geworden op:zo 10 sep 2006, 16:45
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door ainanc » za 21 okt 2006, 14:14

Ik zou die mensen die sinds een paar jaar niet meer ingelogd zijn geweest inderdaad eruit halen.


Abdurr Inanc

jjmvaningen
Berichten:1107
Lid geworden op:zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds:1998
Aantal volken:8
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door jjmvaningen » za 21 okt 2006, 18:12

de suggestie van ainanc, zijnde iedereen een mailtje sturen vind ik de netste (en de beste oplossing).
alles wat retour komt kan direct verwijderd worden.
de rest gewoon laten zitten.
een soort laagdrempelinge opscHONING.zelfs de mensen die nog geen bericht hebben geplaats maar wel BIJzondere aandacht hebben voor het onderwerp blijven dan ook aangemeld.
groet, jacques

Gebruikersavatar
Gerard van Gastel
Berichten:440
Lid geworden op:wo 09 jun 2004, 13:49
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Gerard van Gastel » za 21 okt 2006, 19:19

Een mailtje sturen lijkt me overbodig, als men al enkele jaren niet meer is ingelogd, heeft men toch blijkbaar geen interesse. Het overkomt jezelf toch ook vaak genoeg, dat je tijdens het surfen ergens terecht komt wat wel interessant lijkt, je meld je aan en als het tegenvalt ga je er nooit meer naar toe.
Wie zal er van wakker liggen als hij gèèn mailtje krijgt van een forum wat hij of zij al jaren niet meer bezoekt?

(Is er eigenlijk wel eens iemand die de deelnemerslijst bekijkt?)

buckfast_beekeeper
Berichten:478
Lid geworden op:vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door buckfast_beekeeper » za 21 okt 2006, 19:24

Jelte Pieter Dijkstra schreef:
Het staartje van Hennie zegt denk ik al genoeg: zoveel aanmelders die nooit staan ingelogd of schrijven. De server krijgt erdoor weer wat meer ruimte en bovendien worden oude adres gegevens ververst.
Mocht er onverhoed toch iemand tussen wal en schip vallen is een nieuwe registratie zo gepiept.

jp
Hallo JP,

Hoeveel "ruimte" de personen die niet meer inloggen innemen kan Hennie Peters snel bepalen. In een relationele database is dit echter zeer beperkt. Zoals Hans ook al aanhaalde vallen of staan de threads met het aanwezig of afwezig zijn van de relatie. De mensen die ooit reageerden of een thread hebben gestart kunnen niet zonder gevolg voor het forum worden verwijdert. Wel kan er volgens mij eenvoudig een verschil worden gemaakt tussen "actieve" en "niet actieve" deelnemers. Vermits Hennie kan zeggen hoeveel personen in een bepaalde tijdspanne niet meer hebben gelogd is een teken dat er een timestamp met de laatste log aanwezig is. Als nu de tab deelnemers wordt gedrukt is het perfect mogelijk om een query uit te voeren met alleen de deelnemers die het laatste jaar nog hebben ingelogd.

Het verwijderen van alle deelnemers (als je dit zo mag noemen) die de laatste 2 jaar niet hebben ingelogd en nooit hebben gepost is volgens mij zeker te overwegen.

mvg

Theo

Honing kan men importeren. Bestuiving niet

Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Els Kleijnendorst » za 21 okt 2006, 23:47

Is er eigenlijk wel eens iemand die de deelnemerslijst bekijkt?)
Ik gebruik de deelnemerslijsten regelmatig als ik iemand een privé-mailtje wil zenden, maar als ik zijn/haar e-mail adres niet heb, maar wel de naam weet. Reuze handig.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 22 okt 2006, 22:45

Voor mij is het onderwerp afgesloten. Ik ben niet zo wizz-kid, maar volgens Theo is een query te selecteren en vervolgens zouden deze deelnemers te verwijderen zijn. Aangezien Hennie ook al een lijstje heeft gepubliceerd met aantallen hoop ik dat dit technisch mogelij kis om aan dit lijstje de juiste persoon te koppelen.

Verder vind ik niet dat 'we' de soos zijn. Eerst mensen nog een mailtje sturen (en wachten op en verwerken van een reactie)kost allemaal extra tijd en energie, ook al zou dit wel dan de zorgvuldigste oplossing zijn. Trouwens als je bij een hotmail account langer dan een half jaar wegblijft is je account of in ieder geval je mailtjes foetsi.

jp

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten