Reacties Marc

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
marc
Berichten:1074
Lid geworden op:vr 10 sep 2004, 01:34
Locatie:Belgie
Contacteer:
Reacties Marc

Bericht door marc » do 15 feb 2007, 09:07

Ik ben de afgelopen jaren door het ananlyseren van de voorkomende sterftesituaties tot een duidelijk aantoonbare oorzaak gekomen voor de bijensterfte. Ik probeer dit zo breed mogelijk kenbaar te maken, zodat er dringend wat aan gedaan kan worden, zonder eigen belang.
Het brengen van deze stelling in het forum gebeurde na het maandenlange cirkeltjeslopen waar velen mee bezig waren.
Dat een nieuwe stelling botst met vastgewortelde ideeën wil ik aanvaarden, maar op weerleggingen die kant nog wal raken reageer ik natuurlijk in verschillende items. Persoonlijk vind ik dat ik moet reageren op zaken die worden beweerd en verkeerd zijn of we komen weer in cirkeltjes terecht.
Sommigen zien hier de raad in van iemand van 250 km verderop die eventjes komt vertellen wat zij (ervaren imkers) moeten doen, of iemand met een 'bot taalgebruik', of iemand die 'piepend door de bocht scheurt'... kortom ze raken er gefrustreerd door en zien mij niet graag antwoorden in hun items.
Als 'het forum' vindt dat het brengen van de stuifmeelstelling voldoende is geweest en dat ik er nu verder best niet meer over reageer, laat dat dan gewoon weten. Dan trek ik me terug uit die items en kan iedereen zijn gang gaan en spaar ik mijn energie voor het echte werk.

labrador
Berichten:288
Lid geworden op:ma 03 apr 2006, 22:24
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Reacties Marc

Bericht door labrador » do 15 feb 2007, 22:59

Marc,

Je hebt een duidelijk standpunt,
Je hebt een visie,

Maar, net als een dominee, je kunt mensen "het geloof" niet geven, dat moet in het hart gaan werken.....
En... een dominee preekt ook niet altijd over hetzelfde....

dus wellicht kun jij je energie ook kwijt in andere stukjes, zonder het woordje "stuifmeel" aan te halen?

Succes!

Jaap

Gebruikersavatar
Ati
Berichten:201
Lid geworden op:vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds:2003
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Reacties Marc

Bericht door Ati » vr 16 feb 2007, 11:09

Ik lees het forum elke dag. Het is open en toegankelijk, iedereen kan hier iets posten 'naar zijn aard'. Er is maar één ding dat de boel om zeep kan helpen en dat is overgevoeligheid. Als je vindt dat iemand je niet netjes behandelt, zeg dat dan gewoon. Desnoods in een persoonlijke mail. Maar ga niet zitten mokken in een hoekje. Of dreigen met 'unsubscribe'. Of wegblijven (waar is Bertus?).

Als een stuk mij niet aanspreekt, dan sla ik het gewoon over. Geen lange tenen alsjeblieft. Geen gekrenkte ego's. Kom op mensen, we zijn imkers. Die kunnen toch wel tegen een prikje?

Hugo
Berichten:366
Lid geworden op:zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: Reacties Marc

Bericht door Hugo » vr 16 feb 2007, 12:03

Ati schreef:
Ik lees het forum elke dag. Het is open en toegankelijk, iedereen kan hier iets posten 'naar zijn aard'. Er is maar één ding dat de boel om zeep kan helpen en dat is overgevoeligheid. Als je vindt dat iemand je niet netjes behandelt, zeg dat dan gewoon. Desnoods in een persoonlijke mail. Maar ga niet zitten mokken in een hoekje. Of dreigen met 'unsubscribe'. Of wegblijven (waar is Bertus?).

Als een stuk mij niet aanspreekt, dan sla ik het gewoon over. Geen lange tenen alsjeblieft. Geen gekrenkte ego's. Kom op mensen, we zijn imkers. Die kunnen toch wel tegen een prikje?
IK ZOEK EEN MENS (met gezond verstand) ...

mvg,

Hugo (0,5 bij en 0,005 wijsgeer)

ps. EINDELIJK heb ik er één gevonden ....


Nobodies prefetc

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Reacties Marc

Bericht door maartenkleijne » vr 16 feb 2007, 12:19

De nieuwe medai dwingen ons tot nieuwe communicatie ethiek.
In de jongeren cultuur heb ik daar twee wijdverbreide principes van gezien:

Respect is het allerhoogste goed!
Dat betekent: wat ik ook te zeggen heb zij het zin of onzin, niemand heeft het recht daar iets van te vinden of zich beledigd te voelen want dat is heel erg respectloos.
Ik zeg wat ik zeg
en jij zegt wat jij zegt,
maar ik zeg niks over wat jij zegt want dat is mijn zaak niet en
jij zegt niks over wat ik zeg want jij hebt respect voor mij.

Dissen als nationale sport!
Elkaar afdissen of afzeiken (alleen onder vrienden) is training
om er niet iets van te gaan vinden
wat er ook gezegd wordt.
2 vrienden gaan elkaar van alles toeroepen
-liefst 'beledigingen', liefst in rapvorm-
zonder dat iemand op tilt gaat.
Degene die het eerste van z'n appropos raakt en stil valt heeft verloren.
Dat heet: training in respect wat de ander ook zegt.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Reacties Marc

Bericht door maartenkleijne » vr 16 feb 2007, 12:41

Hugo schreef:
Als een stuk mij niet aanspreekt, dan sla ik het gewoon over. Geen lange tenen alsjeblieft. Geen gekrenkte ego's. Kom op mensen, we zijn imkers. Die kunnen toch wel tegen een prikje?
IK ZOEK EEN MENS (met gezond verstand) ...

ps. EINDELIJK heb ik er één gevonden ....
Nobodies prefetc
[/quote]
Wat goed van jou Hugo! Diogenes heeft er 2500 jaar aan gewerkt en nog niks gevonden. En jij vindt er zomaar eentje!

Ik zou zeggen: een mens is -in het dagelijks gebruik- een persoon die niet de behoefte heeft iets van mij te vinden, maar van wie ik zomaar mag zijn wie ik ben met al mij fouten en gebreken, plus ook mijn fantastische goede kwaliteiten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten