Een nieuwe eindbeheerder

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8260
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Een nieuwe eindbeheerder

Bericht door Hans van der Post. »

Beste lezers/forumleden.
Per 1 juli leg ik het eindbeheer -en redactielidmaatschap van bijenhouden.nl neer.

Dit besluit heb ik in februari genomen.

Wim Joosten is nu rubriekbeheerder. Hij volgt mij op en is aangesteld zoals het in de forumstatuten staat beschreven.
Zie - http://www.bijenhouden.nl/pagina/redactie_statuut.asp

Wim zal het eindbeheerschap zoals http://www.bijenhouden.nl/pagina/redactie_statuut.asp staat beschreven, uitvoeren.

Hans
Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Een nieuwe eindbeheerder

Bericht door Kroese »

Hans van der Post. schreef:
Beste lezers/forumleden.
Per 1 juli leg ik het eindbeheer -en redactielidmaatschap van bijenhouden.nl neer.

Hans
Beste Hans,
Hartelijk dank voor het vele werk al die jaren.

Tijdens je einbeheerder tijd heb je ook minder geschreven.
Hopelijk ga je in de toekomst als gewoon forumlid dat weer wat meer doen.
Aan Wim Joosten veel wijsheid en geduld toegewenst.

Hennie......
Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Een nieuwe eindbeheerder

Bericht door m.kolsters. »

Dag Hennie Hans gaat dan mede maken en proeven,1 juli kan dan wel een streef data zijn.
Hans harstikke bedankt.

Tinus Kolsters
't Bakhuis
Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Een nieuwe eindbeheerder

Bericht door Romée van der Zee »

Lieve Hans.
Toe ik je jaren geleden polste voor deelname aan een soort webredactie voor een imkerwebsite was je antwoord wat voorzichtig. "Ik ga binnenkort met pensioen, en wil dan niet meteen nieuwe verplichtingen hebben". Daarmee begon een lange periode waarin je je als geen ander vastlegde o.a. om dagelijks de forumkrant te versturen, tot vandaag toe. Als eindbeheerder maakte je de fusie mee, en moest je overleggen met allerlei imkerhotemetoten, waar je voorheen niet al te veel mee ophad. Je deed het en hield de boel draaiend. De NBV noemde je liever sponsor dan wat het in wezen is, de organisatie waar bijenhouden.nl deel van uit maakt met een redactiestatuut en een doelstelling om een ontmoetingsplaats te zijn voor alle Nederlandstalige imkers.
Hans, wat hebben we een mooie pionierstijd meegemaakt met elkaar als eerste webredactie(Piet Jager, Hennie Oude Essink, Maarten Kleijne, Els Kleijnendorst, Erik Speksnijder jij en ik), en wat ben je lang doorgegaan. Hardstikke bedankt
Romée

ICR,Beemonitoring: http://www.beefriends.org
Piet Jager
Berichten: 2128
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Een nieuwe eindbeheerder

Bericht door Piet Jager »

Beste Hans,

Op de oude '˜zoemlijst' kwam je al bij mij over als een imker met een enorme ervaring. Bij de start van '˜bijenhouden.nl' mocht ik jou voor het eerst in levende lijve ontmoeten als mens en mederedactielid. Op de redactievergaderingen bij Romee thuis in Hoogland was jij altijd aanwezig en nam veelal iets bijzonders mee om uit te delen. Met elkaar leerden we van Romee de fijne kneepjes van het '˜vak'.
Jij was leergierig, kritisch, positief en stond met beide benen op de grond. Ik heb jou altijd ervaren als iemand waar je van op aan kon, iemand met verantwoordelijkheidsgevoel. Het eindbeheer van bijenhouden.nl was dan ook bij jou in goede handen. Aangezien ik zelf ook een tijdlang mede-eindbeheerder ben geweest, weet ik zo'n beetje wat dat inhoudt. Het is niet alleen de techniek beheren, maar ook op een tactvolle manier omgaan met mensen en altijd voor hen klaar staan.. En dat laatste valt niet altijd mee, vooral als er knopen moeten worden doorgehakt. Soms sta je helemaal alleen en dat kan je op de duur behoorlijk frustreren. Maar ja, iemand moet het toch doen? Soms moet je wat laveren of om de klippen heen varen. Je hebt echter voor zover mogelijk de koers goed vastgehouden. Jouw devies kun je wel zo'n beetje als volgt omschrijven: '˜De bijentaal is elk ten tolk, die bijenliefde vond. Een ieder vindt hier zijns gelijk, van wat voor rang of stand, geen enk'le klove, die ons scheidt, sterk is de imkerband!' Ik hoop dan ook van harte dat wij onze jaarlijkse ontmoeting in stand kunnen houden. Erg bedankt, het ga je goed!

!Piet
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8260
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Een nieuwe eindbeheerder

Bericht door Hans van der Post. »

[img]../beeld/r/rvdzee_beheerdersa.jpg[/img]
Dank een ieder voor de goede woorden. Romee doelt
het verhaal van (oktober 2001) en is te lezen op:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... PIC_ID=445

waar we alle nog een paar jaartjes jong waren.
De pioniertijd is voorbij maar het forum bijenhouden.nl niet.

Hans
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Een nieuwe eindbeheerder

Bericht door Wim Joosten »

Ik heb dus nu het eindbeheerdersschap van Hans overgenomen. Hans, nogmaals bedankt voor alles wat je voor dit forum hebt gedaan.
Het forum wordt beheerd door een groep vrijwilligers, die als een team van beheerders, mede het forum draaiende houden. Mede? Ja, want het forum wordt eigenlijk gemaakt door alle deelnemers met hun bijdragen. En gelukkig gebeurt dit over het algemeen op een prettige en zinvolle manier. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit zo blijft of zelfs nog beter gaat worden, zodat ook mensen, die nu nog wat forumvrees hebben, ook de stap gaan nemen om te deelnemen aan dit forum.
Ik hoop, dat ik het eindbeheerdersschap net zo goed zal gaan vervullen als mijn voorgangers. Ik vind het forum een nuttig medium voor imkers en andere geïnteresseerden. Een grote vraagbaak voor imkers en een manier om je ervaringen te delen met anderen. En nu ook zelfs om gewoon even te ouwehoeren in de Bijenkroeg.

Met vriendelijke groet,
Wim
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Een nieuwe eindbeheerder

Bericht door maartenkleijne »

Van mijn kant wil ik ook graag bevestigen hoezeer ik Hans heb leren waarderen als een sympathieke, hardwerkende man, met een tomeloze inzet voor het Forum en voor goede en rechtvaardige zaken.
Ook zijn vermogen om te gaan met de onvermijdelijke irritaties die er altijd wel eens kunnen zijn onder mensen die allemaal verschillende talen spreken/schrijven en elkaar niet goed kennen behalve door de schriftelijke bijdragen op het Forum heeft steeds mijn bewondering gehad.
Dus Hans: beniet van je 'pensioen' en blijf ons vooral met je bijdragen verblijden!

gr,
maarten
frits dalm
Berichten: 280
Lid geworden op: di 12 dec 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Een nieuwe eindbeheerder

Bericht door frits dalm »

Wim.
Ik hoop dat je Hans zal evenaren hoewel dat
moeilijk zal zijn in zijn werk voor het imkersforum.
Heb bewondering voor de inzet die hij getoond heeft.
De waarheid mag gezegd worden.
Frits

Frits
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Een nieuwe eindbeheerder

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Ik denk niet dat we een nieuwe eindbeheerder moeten gaan vergelijken met de oude. Iedereen is anders en heeft zijn of haar eigen kwaliteiten. Hulde aan Hans!! en succes toegewenst voor Wim Joosten!! Ik ben blij dat hij eindbeheerder wil zijn.

Met een groet,

JP Dijkstra
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten