scrolpijltje.

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
henkv
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 03 jan 2003, 15:57
Imker sinds: 1986
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica KI, f1
Locatie: Netherlands
Contacteer:

scrolpijltje.

Bericht door henkv »

Beste webmaster ( Romee )
Regelmatig surf ik over deze prachtig mooie site. Een mooi stukje werk van zowel de webmaster als de rubriekbeheerders (sters), en ook niet te vergeten alle imkers die aktief meehelpen iets te maken van deze site. Nu heb ik toch een kleine opmerking. Onder aan het blad staat een mooi ikoontje ( velletje papier met blauw pijltje ). Dit is makkelijk als je boven naar een pagina wil. Maar waarom staat er boven aan een pagina ook niet z'on papiertje met een pijltje zodat je ook naar beneden kan. Dit lijkt mij makkelijk bij grote berichten met veel reacties. Als je soms een paar keer per dag inlogd moet je nogal wat scrollen om bij het laatste toegevoegde bericht te komen.
Dit is misschien iets om toe te voegen, en vooral voor de iets luiere imker zoals ik, hahaha. Misschien is er ook een hele goede reden om dat niet te doen, maar dat hoor ik dan wel.

Groetjes Henk Vermeulen
Erik
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 02 sep 2002, 11:31
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: scrolpijltje.

Bericht door Erik »

Hallo Henk,

waarom scrollen ? Op de schuifbalk klikken, vasthouden en dan naar beneden trekken. In eem mum van tijd ben je onderaan.

Ook de PgDn (Page Down) toets op het toetsenbord doet wonderen.

groeten
Erik
henkv
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 03 jan 2003, 15:57
Imker sinds: 1986
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica KI, f1
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: scrolpijltje.

Bericht door henkv »

Hoi Erik.
Klopt wat je zegt. maar bij sommige pc's ( thuis heb ik daar geen last van ) is het moeilijk om met de schuifbalk te werken. Als de muiscursor ook maar iets langs de schuifbalk terecht komt kun je dus opnieuw beginnen. Page Up / Page douwn werkt inderdaad vrij goed. Had ik even niet bij stilgestaan. Stom he.

Groetjes Henk Vermeulen.
Robbert
Berichten: 326
Lid geworden op: di 08 jul 2003, 13:24
Contacteer:

Re: scrolpijltje.

Bericht door Robbert »

Henk,

Als je het nog sneller wilt doen doe het dan zoals ik:

CTRL + END

Dan spring je meteen naar beneden en kun je met de Page UP weer even naar boven scrollen. Ik gebruik zelf heel veel het toestenbord (Tja IT'er natuurlijk) Dat voorkomt RSI en is nog sneller dan de muisbediening.

Groeten,

Robbert
henkv
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 03 jan 2003, 15:57
Imker sinds: 1986
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica KI, f1
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: scrolpijltje.

Bericht door henkv »

He Robbert bedankt voor de tip.

En drink nu dat glas maar eens leeg.

Henk
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten